joi | 18 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


COCOR SA Bucuresti - COCR

Raport semestrial S1 2018

Data Publicare: 20.08.2018 18:30:10

Cod IRIS: B867E

 
 
Raportul administratorilor

la 30 iunie 2018

 

Raport semestrial conform Regulamentului CNVM nr.5/2018 si Legea nr. 24/2017

 

 

Data raportului: 20.08.2018

Denumirea entitatii emitente: S.C.COCOR  S.A.

Sediul social: Bucuresti, B-dul I.C.Bratianu nr. 29-33, sector 3, etaj 3

Telefon: 0213131403; Fax : 0213139848; email: office@cocor.ro

Cod unic de inregistrare: 327763 , atribut fiscal RO .

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/8281/1991

Capital social subscris si varsat: 12 067 640 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: AERO

Principalele caracteristici ale valorilor mobiliare emise de societatea comerciala sunt:

-Numar de actiuni emise 301 691 buc

-Valoarea nominala 40 lei/actiune

-Valoarea de piata in semestrul I 2018 a fost cuprinsa intre minim 40.10 lei si maxim 70.00 lei

Societatea este cotata pe piata de capital incepand cu data de 22.02.1997 sub simbolul COCR

Societatea nu a emis actiuni sau obligatiuni pana in prezent.

 

Analiza activitatii societatii comerciale

            Activitatea de baza a societatii este “inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate “ cod CAEN 6820 astfel :

a)       In principal este piata imobiliara a municipiului Bucuresti;

b)       data de infiintare a societatii comerciale este anul 1991 prin H.G. 1040/25.09.1990, in conformitate cu prevederile Legii nr.15/1990;

c)       Fuziuni sau reorganizari semnificative a societatii comerciale, ale filialelor sale sau ale societatilor controlate nu au avut loc in timpul perioadei analizate.

 

Achizitii si instrainari de active

In perioada analizata nu au fost miscari de active.

 

Evaluarea nivelului tehnic al societatii comerciale

Spatiile comerciale din magazinul COCOR  au un nivel inalt de dotare, iar spatiile anexe aflate in diverse locatii din Bucuresti au un nivel mediu de dotare.    Activitatea imobiliara a societatii se desfasoara pe piata imobiliara a municipiului Bucuresti avand o pondere sub 5% in aceasta piata.

 

Evolutia ponderii veniturilor din inchirieri in total venituri se prezinta astfel :

 

Semestrul I  al anului :

Venituri la 30 iunie din :

Pondere in total venituri %

inchiriere

Total venituri  din exploatare

2008

6,741,315

8,053,941

83.70

2009

3,000,373

4,868,112

61.63

2010

2,284,649

6,917,021

33.03

2011

6,918,852

16,056,100

43.09

2012

5,411,899

9,046,820

59.82

2013

4,238,082

11,767,383

36.02

2014

4,058,940

6,686,476

60.70

2015

3,872,047

6,217,505

62.28

2016

3,579,798

6,870,017

52.11

2017

3,902,920

5,862,671

66.57

2018

3,875,625

6,346,434

61.07

 

 

Indicatorii economici din bilant comparativ semestru I. 2018 cu semestru I.2017 se prezinta astfel :

 

Denumirea indicatorului

Sold lei la 30.06.2016

Sold lei la 30.06.2017

Sold lei la 30.06.2018

Sem.I.2018/ sem.I. 20168%

 
 

I. IMOBILIZARI NECORPORALE

2,688,714

1,512,891

340,071

22.48

 

II. IMOBILIZARI CORPORALE

100,233,784

98,657,803

96,405,131

97.72

 

III. IMOBILIZARI FINANCIARE

37,968,047

37,968,047

37,968,047

100.00

 

 ACTIVE IMOBILIZATE - TOTAL

140,890,545

138,138,741

134,713,249

97.52

 

I. STOCURI

64,223

40,293

0

0.00

 

II. CREANTE

3,983,910

3,575,736

4,315,168

120.68

 

III. INVESTITII FINANCIARE PE TERMEN SCURT

68,142

104,158

104,158

100.00

 

IV. CASA SI CONTURI LA BANCI

3,047,635

1,617,900

1,570,002

97.04

 

ACTIVE CIRCULANTE  - TOTAL

7,163,910

5,338,087

5,989,328

112.20

 

C. CHELTUIELI IN AVANS

1,595

0

0

0.00

 

D. DATORII CE TREBUIE PLATITE INTR-O PERIOADA DE PANA LA UN AN

55,624,239

50,569,816

1,375,884

2.72

 

E. ACTIVE CIRCULANTE NETE, RESPECTIV DATORII CURENTE NETE

-49,652,981

-46,156,012

3,749,193

-8.12

 

F. TOTAL ACT.MINUS DAT.CURENTE

91,239,159

91,982,729

138,462,442

150.53

 

G. DATORII CE TREBUIE PLATITE INTR-O PERIOADA MAI MARE DE UN AN

0

0

39,804,460

0.00

 

H. PROVIZIOANE 

31,907

31,907

0

0.00

 

I.VENITURI IN AVANS

1,191,057

924,283

864,251

93.51

 

I. CAPITAL din care:

12,067,640

12,067,640

12,067,640

100.00

 

    -capital subscris varsat

12,067,640

12,067,640

12,067,640

100.00

 

II. PRIME DE CAPITAL

 

 

0

0.00

 

III. REZERVE DIN REEVALUARE

58,586,592

58,586,592

58,241,232

99.41

 

IV. REZERVE

32,866,457

32,866,457

32,919,742

100.16

 

VI. REZULTATUL PERIOADEI -PROFIT

1,952,006

617,355

947,428

153.47

 

VI. REZULTATUL PERIOADEI -PIERDERE

 

 

0

0.00

 

Rezultat reportat  -PROFIT

 

 

0

0.00

 

Rezultat reportat -PIERDERE

14,233,536

12,155,315

5,518,060

45.40

 

CAPITALURI PROPRII - TOTAL

91,239,159

91,982,729

98,657,982

107.26

 

 

Atat in partea de activ, cat si in partea de pasiv situatia financiara pe semestrul I al anului 2018 are o crestere  de  7.26 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

 

La partea de activ se constata  :

- scaderea a activelor imobilizate cu 2.48 % datorita amortizarilor

- casa si conturile la banci scad cu 2.96 %

- datoriile pe termen de pana la un an  scad cu 97.28 %

 

La partea de pasiv constatam ca :

- nu s-a schimbat valoarea capitalul social  si nici a rezervelor din evaluare

- rezultatul perioadei este 947 428 lei – creste cu 53,47 % fata de anul trecut

 

 

Contul de profit si pierdere pe semestrul I 2018 comparativ cu aceasi perioada a anului trecut este  prezentat in tabelul urmator :

 

Indicator

Realizat   sem. I.  2016     -lei-

Realizat   sem. I.  2017     -lei-

Realizat   sem. I.  2018    -lei-

Sem.I.2018 / Sem.I.2017 %

Cifra de afaceri

6,261,834

5,843,727

6,076,212

103.98

Productia vanduta

6,194,396

5,822,475

6,076,212

104.36

Venituri din vanzarea marfurilor

67,438

21,252

0

0.00

Alte venituri din exploatare

33,784

18,928

7,563

39.96

Total venituri din exploatare

6,295,618

5,862,655

6,083,775

103.77

Cheltuieli cu materii prime si materiale

31,374

43,095

41,113

95.40

Cheltuieli cu energia apa

650,610

647,371

698,966

107.97

Cheltuieli cu marfa

35,586

13,080

0

0.00

Cheltuieli cu salariile personalului

320,973

285,388

358,677

125.68

Cheltuieli cu asigurarea si prot.sociala

84,717

61,778

347,247

562.09

Cheltuieli privind prestatii externe

1,703,109

1,356,991

1,801,410

132.75

Cheltuieli cu impozite si taxe

403,344

410,604

399,656

97.33

Alte chelt.de expl.-ajustari provizioae

-1,119,369

-15,482

505

-3.26

Ajust.de val.amortizari

1,381,532

1,376,397

1,370,029

99.54

Total cheltuieli din exploatare

3,491,876

4,179,222

4,544,411

108.74

Profit sau pierderea din exploatare

2,803,742

1,683,433

1,539,364

91.44

Venituri financiare

41,428

16

846

5,287.50

Cheltuieli financiare

893,164

948,392

436,494

46.02

Profit sau pierderea financiara

-851,736

-948,376

-435,648

45.94

Venituri totale

6,337,046

5,862,671

6,084,621

103.79

Cheltuieli totale

4,385,040

5,127,614

4,980,905

97.14

REZULTAT : PROFIT

1,952,006

735,057

1,103,716

150.15

Impozit pe profit

140160

117702

156288

132.78

Rezultat net

1,811,846

617,355

947,428

153.47

 

Asa cum se vede in tabelul de mai sus rezulta fata de anul trecut :

-o crestere a profitului brut cu 50.15 %

            -cifra de afaceri creste cu  3.98 %

            -cheltuielile de exploatare cresc cu 3.77 %

            -veniturile totale cresc cu 3,79 %

            -cheltuielile totale scad cu 2.86 %

 

STRUCTURA CIFREI DE AFACERI PE SEMESTRUL I

Denumire indicator

 Sem. I 2015 Val. lei

Pondere in total CA 2015 %

 Sem. I 2016 Val. lei

Pondere in total CA 2016 %

 Sem. I 2017 Val. lei

Pondere in total CA 2017 %

 Sem. I 2018 Val. lei

Pondere in total CA 2018 %

Venituri din publicitate

1,373,170

21.97

1,617,149

25.83

1,033,437

17.68

1,499,871

24.68

Venituri din alte servicii

996,789

15.95

714,418

11.41

886,118

15.16

700,716

11.53

Venituri din chirii

3,872,047

61.96

3,702,868

59.13

3,902,920

66.79

3,875,625

63.78

Alte venituri

7,078

0.11

227,399

3.63

21,252

0.36

0

0.00

TOTAL CIFRA DE AFACERI

6,249,084

100

6,261,834

100

5,843,727

100

6,076,212

100.00

 

 

 

Alti indicatori :

 

Denumire indicator

Mod de calcul

Semestru I 2015

Semestru I 2016

Semestru I 2017

Semestru I 2018

1.Lichiditatea curenta (indicat a fi > 2) = (Active curente / datorii curente)

Active curente /

0.12

0.11

0.11

5,989,328

4.35

Datorii curente 

1,375,884

2. Gradul de indatorare     % =  (100 * Capital imprumutat / Capital propriu)

capital.imprum.*100/

67.32

60.9653

54.98

41,180,344

41.74

capital angajat

98,657,982

3. Viteza de rot.a debit.clienti  zile = (Sold med.clienti / Cifra de afac.)

180 xSold mediu clienti/

161.65

136.99

35.45

936,597,960

154.14

Cifra de afaceri   zile

6,076,212

4. Viteza de rotatie a activelor = (Cifra de afaceri / Active imobilizate)   %

Cifra de afaceri  *100  /

4.36

4.49

6.35

607,621,200

4.51

Total active

134,713,249

 

 

Lichiditatea curenta este buna, normal este ca acest indicator sa fie mai mare ca 2, in semestrul I 2018 acest indicator are valoarea 4.36.

 

Indicatorul gradul de  indatorare este 41,74 %  a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Viteza de rotatie a debitelor client de 154,14 zile indica o perioada mare de  incasarea a creantelor de la clienti  si este mult mai mare fata de aceasi perioada a anului trecut.

 

Viteza de rotatie a activelor de 4,51 % indica un grad scazut de utilizare a activelor ce conduce la obtinerea unei  cifre de afaceri scazuta ca urmare a neutilizarii in totalitate a potentialului productive al societatii avand o tendinta de crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Elemente de trezorerie

Schimbarile intervenite in nivelul numerarului in cadrul activitatii de baza, investitiilor si activitatii financiare, nivelul numerarului la inceputul si la sfarsitul perioadei sunt prezentate in tabelul urmator  si  arata o scadere a elementelor de trezorerie in perioada semestrului I 2018 fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Elemente de trezorerie (cash flow)

Nr. Crt.

Denumire indicator

Semestrul I lei

2016

2017

2018

I.

Fluxuri de numerar din activitati de exploatare total din care :

2,323,416

2,648,582

2389512

1

   Incasari din relatiile cu clientii

8,080,162

7,022,156

7009037

2

   Plati in favoarea furnizorilor

-4,947,712

-3,615,804

-3861192

3

   Plati privind salariatii

-405,690

-347,166

-358677

5

   Plati privind dividentele

0

0

0

6

   Plati privind impozite si taxe

-403,344

-410,604

-399656

7

   Incasari - plati elemente extraordinare + / -

0

0

0

II.

Fluxuri de numerar din activitati de investitii total din care :

8

16

846

1

    Incasari din cesiunea de plasamente si vanzare de imobilizari

0

0

0

2

    Plati pentru achizitii de imobilizari si plasamente

0

0

0

3

    Incasari din dobanzi

8

16

846

4

    Incasari din dividente

0

0

0

III.

Fluxuri de numerar din activitati de finantare total din care :

-2,741,814

-3,712,016

-1594825

1

    Incasari din credite

;0

0

0

2

    Plati privind rambursarea creditelor

-1,848,650

-2,763,624

-1054275

3

    Plati privind dobanzi si comisioane bancare

-893,164

-948,392

-540550

IV.

FLUXURI DE NUMERAR - TOTAL

-418,390

-1,063,418

795533

1

Numerar la inceputul perioadei (01.01)

3,099,708

2,681,318

774469

2

Numerar la sfarsitul perioadei (30.06)

2,681,318

1,617,900

1570002

 

 

Analiza activitatii societatii comerciale

Prezentarea si analizarea tendintelor, elementelor, evenimentelor sau factorilor de incertitudine care ar putea afecta lichiditatea societatii comerciale, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Activitatea economico-financiara este expusa fluctuatiilor cursului de schimb valutar. Obligatiile de restituire a creditului bancar sunt calculate in moneda nationala, prin transformare din euro la cursul de schimb al BCR din ziua in care se face operatiunea.

Deasemenea, obligatiile de plata a ratelor la creditul bancar pe care il are societatea sunt afectate de variatiile ratei dobanzilor, in principal dobanda este calculata folosind indicele EURIBOR la 6 luni. Managementul prudent al riscului de lichiditate implica mentinerea de numerar suficient pentru acoperirea obligatiilor scadente.

Societatea a derulat un pachet de credite pe termen lung obtinut de la BCR Sucursala Unirea, in structura si urmatoarele caracteristici:

-            scopul creditului: finantarea proiectului «Consolidare, amenajare, reorganizare functionala si extinderea magazinului Cocor»;

-          valoare credit: 19.000.000 EUR; in 10.2009 redimensionat la 18.007.500 EUR;

-          valoare trasa pana la 31.12.2010: 17.957.036,95 EUR;

-          perioada de gratie: 2 ani; prin AA/17.12.2010 se prelungeste pana in decembrie 2010;

-          nr rate de rambursare initiale: 120 luni (20.10.2010-19.09.2020); 

-          restructurare prin AA/17.12.2010 pentru valoarea principalului la data restructurarii de 17.657.753 EUR: rambursare in 118 rate lunare (20.12.2010-19.09.2010) din care: trei rate de 50.000 EUR, o rata de 448.567,88 EUR si 114 rate a cate 149.641,97 EUR;

-          restructurare prin AA/30.06.2011 pentru valoarea principalului la data restructurarii, reactivarea creditului restant in suma de 897.493,79 EUR si dobanda restanta aferenta lunilor mai si iunie 2011 in suma de 91.986,18 EUR, rezultand un credit total de 17.599.739,19 EUR; rambursare in 111 rate lunare (20.07.2011 – 20.09.2020) din care: trei rate de 25.000 EUR si 108 rate de 162.266,10 EUR

-          restructurare prin AA/23.12.2011 pentru valoarea principalului la data restructurarii, reactivarea ratelor de credit restante in suma de 324.638,64 EUR si anularea dobanzilor penalizatoare pana la data AA, rezultand un credit total de 17.368.167,60 EUR; rambursare in 104 rate lunare (21.02.2012 – 21.09.2020) din care o rata de 649.277,28 EUR si 103 rate de 162.319,32 EUR.

-          scadenta ratei: in intervalul 20 – 22 ale lunii;

-          dobanda: EURIBOR 6M+3,75% ; din octombrie 2009 EURIBOR 6M + 4,25%;

-          plata dobanzii: la termenele de plata a ratei de credit ;

Cheltuieli aditionale contractului de credit sunt: comision de gestiune 0,8% flat la acordarea creditului platibil in 4 transe trimestriale; comision de neutilizare 1% pe an; dobanda majorata: pentru neplata la scadenta a creditului : + 3,00%; comision de analiza a dosarului 150 RON.

Creditul a fost restructurat prin Contract de credit 235/28.06.2013.

Valoarea ramasa din credit la 30.06.2018 : este de  8 543 533,33 eur.

 

     Societatea este supusa riscului aferent mediului economic prin prisma faptului ca activitatea de comert precum si cea privind inchirierea spatiilor este afectata de criza financiara si imobiliara.

In perioada analizata cat si in perioada imediat urmatoare societatea nu intentioneaza sa faca cheltuielilor de capital .

Evenimente, tranzactii, schimbari economice care afecteaza semnificativ veniturile din activitatea de baza

Precizarea potentialelor probleme legate de dreptul de proprietate asupra activelor corporale ale societatii comerciale.

 

Litigii

Societatea, in calitate de reclamanta sau de creditoare, are litigii cu diverse societati, in procedura dreptului comun sau in procedura insolventei.

Societatea are un litigiu cu Balauta Marian Iulian (in calitate de mostenitor al lui Papadat Sorin Nicolae Ion), ce a fost inregistrat initial pe rolul Judecatoriei sector 3 Bucuresti dosar nr. 21459/301/2015, in care subscrisa a fost citata in calitate de parata alaturi de Ministerul Economiei si Comertului, avand ca obiect anulare absoluta partiala a Certificatului de Atestare a Dreptului de Proprietate MO8 nr. 0078, in ceea ce priveste supratafata de 467 mp. Prin hotararea din data de 25.05.2016 Judecatoria sectorului 3 a declinat competenta in favoarea Tribunalului Bucuresti, care la randul sau, prin hotararea din data de 12.10.2016 (dosar nr. 33178/3/2016) a declinat competenta in favoarea Curtii de Apel Bucuresti. Prin hotararea pronuntata in data de 23.01.2017, Curtea de Apel Bucuresti a respins actiunea ca tardiva. In prezent cauza se afla la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in procedura de filtru.

 

Conducerea societatii

In perioada 01.01.2018 – 25.03.2018 componenta consiliului de administratie a fost urmatoarea:

- SC Popescu Management SRL prin reprezentant dl Pricopie Cristian-Claudiu

- SC Quality Concept Management SRL prin reprezentant dl. Balan Constantin – membru comitet audit

- SC Turnover ABC SRL prin reprezentant dl. Besliu Aurel

- SC Imobili Network Development SRL prin reprezentant dna Pavel Daniela

- Mema Marioara – membru comitet de audit

           

Incepand cu data de 26.03.2018 componenta consiliului de administratie este urmatoarea:

- SC Popescu Management SRL prin reprezentant dl Pricopie Cristian-Claudiu

- SC Quality Concept Management SRL prin reprezentant dl. Balan Constantin – membru comitet audit

- SC Turnover ABC SRL prin reprezentant dl. Besliu Aurel

- Buica Nicusor-Marian

- Moise Catalin Teodor – membru comitet de audit

 

Presedintele consiliului de administratie al societatii este S.C. Popescu Management S.R.L. prin reprezentant permanent dl. Pricopie Cristian-Claudiu si vicepresedintele consiliului de administratie al societatii este S.C. Turnover ABC S.R.L. prin reprezentant permanent dl. Besliu Aurel.

 

            Prezentul raport a fost intocmit avand la  baza evidenta contabila a societatii intocmite in conformitate cu prevederile Legii nr.82/1991 republicate si a prevederilor din O.M.F.P. nr. 1802/2014

 

            Situatiile financiare intocmite la data de 30.06.2018 nu sunt auditate.

 

 

Presedintele Consiliului de Administratie

S.C. Popescu Management S.R.L.

 prin dl. Pricopie Cristian-Claudiu

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.