Raport trimestrial
Trimestrul III / 2017
Data raportului: 14.11.2017
Denumirea entitatii emitente: SC IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA
Sediul social: Oras Voluntari, Sos. Pipera Tunari, nr. 4C, Centrul de Afaceri Construdava, etaj 6,7, Judetul Ilfov
Punct de lucru: Willbrook Platinum Business & Convention Center, Sos. Bucuresti – Ploiesti, Nr. 172-176, Cladirea A, Et. 1, Bucuresti, Sect. 1,
Numarul de telefon/fax: 230.75.81/82/83/ 230.75.70/71/72
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului J23/1927/2006
Capital social subscris si varsat: 277.866.574 RON
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti
1. Situatia economico-financiara
1.1. Prezentarea unei analize a situatiei economico-financiare la T3/2017, comparativ cu perioada similara a anului anterior.
Analiza elementelor de rezultat
La trimestrul 3 al anului 2017, IMPACT a inregistrat venituri operationale de 101,9 milioane lei, cu 17% mai mici fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar profitul net a fost de aproximativ 13,5 milioane lei, inregistrand o scadere de 52% fata de perioada similara din 2016, cand s-a inregistrat profit brut de 27,9 milioane lei. Scaderea profitului a fost influentata de un volum al vanzarilor inferior celui de anul trecut (-19%) si datorita cresterii costului financiar al companiei (+153%) fata de anul 2016. Scaderea inregistrata s-a datorat exclusiv inchiderii unuia dintre drumurile de acces in complex si mediatizarii nefavorabile intense. Anticipand situatia, Compania a identificat, inca din 2016, alte 3 solutii alternative de acces, pentru care a si finalizat demersurile privind achizitiile de terenuri si proiectarile aferente, procedurile de avizare si autorizare aflandu-se, in continuare, in plina desfasurare.
Indicatorii financiari la data de 30 Septembrie 2017 sunt urmatorii:
Indicatori conform IFRS (RON)
|
2016_9 luni
|
2017_9 luni
|
Variatie
|
Trim 3_2016
|
Trim 3_2017
|
Variatie
|
Venituri operationale, din care:
|
123,359,685
|
101,870,763
|
-17%
|
61,207,330
|
31,158,005
|
-49%
|
Venituri din vanzare de stocuri de proprietati rezidentiale
|
111,343,543
|
93,776,931
|
-16%
|
59,510,794
|
26,314,412
|
-56%
|
Venituri din inchirieri si din utilitati refacturate chiriasilor
|
2,891,635
|
6,661,296
|
130%
|
1,044,064
|
4,615,910
|
342%
|
Venituri din vanzare de investitii imobiliare
|
1,619,062
|
0
|
-100%
|
184,908
|
0
|
-100%
|
Alte venituri de natura operationala
|
865,371
|
1,432,536
|
66%
|
348,053
|
227,683
|
-35%
|
Alte venituri operationale - Litigiu ANAF
|
6,640,074
|
0
|
-100%
|
119,511
|
0
|
-100%
|
Cheltuieli operationale, din care:
|
(95,973,364)
|
(84,284,414)
|
-12%
|
(47,410,256)
|
(27,358,449)
|
-42%
|
Valoare contabila a stocurilor de proprietati rezidentiale vandute
|
(76,768,160)
|
(62,535,780)
|
-19%
|
(40,047,200)
|
(19,296,851)
|
-52%
|
Costuri operationale aferente proprietatilor inchiriate si vandute
|
(1,755,550)
|
(5,483,851)
|
212%
|
(708,782)
|
(3,894,418)
|
449%
|
Valoarea contabila a investitiilor imobiliare
|
(1,461,265)
|
0
|
-100%
|
(156,544)
|
0
|
-100%
|
Cheltuieli privind materiile prime si materiale
|
(617,606)
|
(658,495)
|
7%
|
(316,569)
|
(202,420)
|
-36%
|
Servicii prestate de terti
|
(6,147,701)
|
(5,037,777)
|
-18%
|
(2,857,470)
|
(241,066)
|
-92%
|
Cheltuieli cu beneficiile angajatilor
|
(5,652,709)
|
(6,785,574)
|
20%
|
(2,249,546)
|
(2,387,166)
|
6%
|
Alte cheltuieli de natura operationala
|
(3,570,373)
|
(3,782,937)
|
6%
|
(1,074,145)
|
(1,336,528)
|
24%
|
Rezultat operational (EBITDA)
|
27,386,321
|
17,586,349
|
-36%
|
13,797,074
|
3,799,556
|
-72%
|
Cheltuieli cu deprecierea si amortizarea
|
(474,704)
|
(565,762)
|
19%
|
(174,438)
|
(190,324)
|
9%
|
Pierderi de valoare a activelor, altele decat Inv Imob
|
1,990,461
|
(337,410)
|
-117%
|
1,058,870
|
(683,003)
|
-165%
|
Castiguri / (pierderi) in valoarea justa a Inv Imob
|
0
|
0
|
0%
|
0
|
0
|
0%
|
Rezultat operational (EBIT)
|
28,902,078
|
16,683,177
|
-42%
|
14,681,506
|
2,926,229
|
-80%
|
Costul financiar net
|
(950,801)
|
(2,404,748)
|
153%
|
(475,014)
|
(1,128,178)
|
138%
|
Profit / Pierdere brut(a) (EBT)
|
27,951,277
|
14,278,429
|
-49%
|
14,206,492
|
1,798,051
|
-87%
|
Impozit pe profit
|
0
|
(800,000)
|
100%
|
0
|
(556,395)
|
100%
|
Profitul / (pierderea) net(a) a(l) perioadei
|
27,951,277
|
13,478,429
|
-52%
|
14,206,492
|
1,241,656
|
-91%
|
La data de 30 septembrie 2017 vanzarile au atins un numar de 246 imobile (apartamente si case) 29 locuri de parcare, 5 loturi de teren si 1 terasa totalizand o suprafata totala construita de 22.007 mp, cu 25,9 % mai mica comparativ cu anul precedent (29.677 mp).
Vanzarile au scazut cu 30,3%, de la 353 unitati la sfarsitul trimestrului III din 2016, la 246 unitati la trimestrul III 2017, in timp ce valoarea medie a tranzactiei a crescut cu peste 19%, de la aprox 70.895 EUR in 2016, la 82.952 EUR la trimestrul III 2017.
Cheltuielile operationale au scazut cu 12 % fata de perioada similara din 2016. Costurile operationale aferente proprietatilor vandute la 30 Septembrie 2017 au crescut datorita cheltuiellior realizate pentru inceperea dezvoltarii Luxuria Domenii Residence, cheltuieli ce au fost refacturate catre Bergamot Developments SRL.
In comparatie cu un rezultat operational de 27,39 milioane lei la 30 septembrie 2016, in 2017 rezultatul operational a fost de 17,59 milioane lei (-36%)
|
2016_9 luni
|
2017_9 luni
|
Variatie
|
Trim 3_2016
|
Trim 3_2017
|
Variatie
|
Costuri de finantare
|
(1,183,053)
|
(2,232,727)
|
89%
|
(689,625)
|
(1,275,245)
|
85%
|
Venituri financiare
|
32,330
|
736,753
|
2179%
|
19,936
|
853,978
|
4184%
|
Diferente de curs valutar
|
171,231
|
(542,287)
|
-417%
|
119,902
|
(553,792)
|
-562%
|
Alte elemente financiare, net
|
28,691
|
(366,487)
|
-1377%
|
74,773
|
(153,119)
|
-305%
|
Total
|
(950,801)
|
(2,404,748)
|
153%
|
(475,014)
|
(1,128,178)
|
138%
|
Cheltuielile cu dobanzile au crescut cu 153 % pe seama facilitatilor contractate pentru etapele 5, 6 si 7 si a dobanzilor aferente imprumutului din emisiunea de obligatiuni.
Analiza elementelor de bilant
Elemente de active
|
31-Dec-16
|
30-Sep-17
|
%
|
Imobilizari corporale
|
6.044.055
|
7.882560
|
30%
|
Imobilizari necorporale
|
232.663
|
179.580
|
-23%
|
Investitii imobilizate
|
136.736.403
|
136.759.859
|
0%
|
Active financiare
|
14.377.226
|
14.400.196
|
0%
|
Creante imobilizate
|
11.215.815
|
6.808.885
|
-39%
|
Total active imobilizate
|
168.606.162
|
168.699.849
|
0%
|
|
|
|
|
Stocuri
|
282.813.138
|
293.959.866
|
4%
|
Creante comerciale si alte creante
|
15.652.318
|
71.836.993
|
359%
|
Cheltuieli in avans
|
131.717
|
87.142
|
-34%
|
Numerar si echivalente de numerar
|
17.432.180
|
17.583.161
|
1%
|
Total active curente
|
316.029.353
|
383.467.162
|
21%
|
Total active
|
484.635.515
|
549.318.242
|
13%
|
Disponibilitatile banesti ale companiei au ramas aproximativ la acealsi nivel cu cele din Decembrie 2016.
Creantele comerciale au crescut cu 359%, motivul principal fiind contractul de imprumut catre Bergamot Developments, imprumutat si Impact Developer & Contractor, imprumutator. Scopul acestui contract este achizitionarea unor loturi de teren si edificarii pe acestea a unui ansamblu rezidential. Suma imprumutata este de 54.000.000 ron cu o rata a dobanzii de 6,5%/an, cu termen de rambursare nu mai tarziu de 15 august 2017, cu posibilitatea de a fi convertita in capital social. Imprumutul a fost convertit in capital social in octombrie 2017.
Fata de situatia de la inceputul anului, stocurile au inregistrat o crestere de 4%, datorita capitalizarii cheltuielilor de productie pentru noua etapa de dezvoltare a cartierului Greenfield, faza 7 si a receptionarii finale, a apartamentelor aferente fazelor 5 si 6, din martie 2017.
Imobilizarile corporale au crescut pe seama transferului in active (din stocuri) a terenului aferent parcului si a achizitiilor diferitelor echipamente (inclusiv IT) pentru utiliarea noului birou de vanzari (30%).
Activele totale s-au apreciat cu aproximativ 13% fata de nivelul inregistrat la sfarsitul anului 2016.
Elemente de pasiv
|
31-Dec-16
|
30-Sep-17
|
%
|
Capitaluri proprii
|
390.776.564
|
391.763.350
|
0%
|
Imprumuturi
|
28.519.089
|
93.873.965
|
229%
|
Datorii comerciale si alte datorii
|
2.863.913
|
2.554.437
|
-11%
|
Impozit amanat
|
13.000.347
|
13.000.347
|
0%
|
Total datorii pe termen lung
|
44.383.349
|
109.428.749
|
147%
|
Imprumuturi
|
28.715.491
|
19.266.384
|
-33%
|
Datorii comerciale si alte datorii
|
20.753.493
|
28.853.141
|
39%
|
Provizioane pentru riscuri si cheltuieli
|
6.618
|
6.618
|
0%
|
Total datorii curente
|
49.475.602
|
48.126.143
|
-3%
|
Total datorii
|
93.858.951
|
157.554.892
|
68%
|
Total capitaluri proprii si datorii
|
484.635.515
|
549.318.242
|
13%
|
Imprumuturile societatii au inregistrat o crestere in trimestrul 3 al anului 2017 datorita imprumutului din emisiunea de obligatiuni cu dobanda aferenta dupa reevaluare de 55.056.834 lei si noilor linii de credit obtinute pentru finantarea fazei 7 (Ansamblul Platanilor).
In data de 10 iulie 2017, Societatea a oferit in vederea subscrierii, 120 de obligatiuni la purtator de seria A, fiecare avand o valoare nominala de 100.000 euro si o valoare nominala totala de 12.000.000 euro, emise in forma materiala, catre doua fonduri de investitii administrate de Credit Value Investments Sp. z o. o. (CVI), care au acceptat Oferta la aceeasi data. Obligatiunile au fost oferite initial la un pret al emisiunii de 98.400 euro per Obligatiune (respectiv 11.808.000 euro per numarul total de Obligatiuni). Obligatiunile au fost emise la data de 11 iulie 2017 si sunt scadente la data la care se implinesc 54 de luni de la data emisiunii, cu conditia ca la 42 de luni de la data emisiunii, Societatea sa rascumpere in mod obligatoriu 50% din valoarea nominala a Obligatiunilor. Obligatiunile sunt purtatoare de dobanda la o rata fixa de 6,00% pe an, platibila de doua ori pe an.
Datoriile comerciale ale societatii au crescut cu 33% datorita cheltuielilor de productie in crestere corelate si cu tragerile efectuate din creditele bancare. Totodata pe linia de alte datorii la Septembrie 2017 sunt incluse si dividendele de plata catre investitori in valoare de 11,2 mil RON. Fata de valoarea dividendelor de plata la 30 Septembrie 2017, pe parcursul lunii Octombrie 2017 au fost achitate in proportie de 98%.
Capitalurile proprii au crescut cu 13% fata de nivelul de la sfarsitul anului 2016, pe seama cresterii inregistrate din imprumuturi la T3 2017.
Analiza elementelor de flux de numerar
Scaderea numerarului la sfarsitul trimestrului III din 2017 are la baza investitiile efectuate la etapele 5,6 si 7 din Ansamblul Platanilor.
Indicator (RON)
|
30-Sep-16
|
30-Sep-17
|
Numerar la inceputul perioadei
|
17.080.848
|
17.432.180
|
Numerar net provenit din activitatea de exploatare
|
(4.925.706)
|
(46.602.785)
|
Numerar net provenit din activitatea de investitii
|
673.117
|
(2.217.610)
|
Numerar net provenit din activitatea de finantare
|
3.226.057
|
48.971.376
|
Numerar la sfarsitul perioadei
|
16.054.316
|
17.583.161
|
2. Analiza activitatii societatii comerciale
In trimestrul III din 2017 s-a continuat vanzarea de apartamente din Ansamblul Salcamilor, atat din cele finalizate in 2015 (etapele 1 si 2), precum si din etapele 3 si 4 (420 unitati) - finalizate in 2016. Din August 2016 au inceput rezervarile si vanzarile pentru etapele 5 si 6 iar din Mai 2017 pentru etapa 7.
La data de 30 septembrie din 2017 vanzarile au atins un numar de 246 imobile (apartamente si case) 29 locuri de parcare, 5 loturi de teren si 1 terasa totalizand o suprafata totala construita de 22.007 mp, cu 25,9% mai mica comparativ cu anul precedent (29.677 mp). Aditional, la sfarsitul T3 erau semnate 35 promisiuni si rezervari pentru apartamente.
Valoarea medie a unei tranzactiei in primele 9 luni din 2017 a crescut cu peste 19%, de la aprox 70.895 EUR in 2016, la 82.952 EUR in 2017, in timp ce vanzarile au scazut cu 30,3%, de la 353 unitati la sfarsitul trimestrului III din 2016, la 246 unitati la 30 sept. 2017.
Pana la 30 Septembrie 2017, din Ansamblul Salcamilor (924 apartamente), s-au semnat un numar de 861 contracte, iar din Ansamblul Platanilor (752 apartamente), s-au tranzactionat 175 contracte.
Consolidat pe ambele proiecte din noua dezvoltare a cartierului Greenfield, initiata in 2013, avem un total de 1037 contracte semnate din care 1002 apartamente vandute si 35 promisiuni si rezervari.
2.1. Prezentarea si analizarea evenimentelor care afecteaza sau ar putea afecta lichiditatea societatii, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Detaliere in Notele la situatiile financiare.
2.2. Prezentarea si analizarea efectelor asupra situatiei financiare a societatii a tuturor cheltuielilor de capital, curente sau anticipate.
Societatea are in curs de finalizare constructia Ansamblului Platanilor, care va contine 39 blocuri avand 944 apartamente. In acest sens, pe langa sursele proprii de finantare - profitul reinvestit, se urmareste cofinantarea cheltuielilor de dezvoltare prin credite bancare.
Pana la data prezentei, au fost contractate credite de investitii imobiliare cu Banca Transilvania, Libra Bank si Piraeus Bank.
Structura detaliata a cheltuielilor se regaseste in Notele la situatiile financiare.
2.3. Prezentarea si analizarea evenimentelor care afecteaza semnificativ veniturile din activitatea de baza.
Reluarea productiei cu noile etape de dezvoltare rezidentiala in cartierul Greenfield, a favorizat obtinerea unui produs competitiv si apreciat de piata si astfel societatea a reusit o crestere semnificativa a vanzarilor, respectiv atingerea unei cote de piata care sa ii confere statutul de lider de piata.
Accelerarea ciclurilor de productie si standardizarea produsului oferit asigura satisfacerea cerintelor pietei, ceea ce reprezinta una dintre preocuparile esentiale ale managementului in perioada curenta, ce constituie, de altfel, si un atu in atingerea obiectivelor de vanzari si profitabilitate.
3. Schimbari care afecteaza capitalul si administrarea societatii comerciale.
In aprilie 2017, in Consiliul de Administratie au fost alesi trei membri noi Dna. Ruxandra Alina Scarlat, Dl. Laviniu Dumitru Beze si Dl. Daniel Pandele, pentru un mandat de patru ani, pana la 27 Aprilie 2021, iar presedinte al CA a fost reconfirmata Dna. Iuliana Mihaela Urda pana la 27 Aprilie 2021.
In data de 30 Octombrie 2017 s-a aprobat alegerea domnului Gabriel Vasile, membru al Consiliului de Administratie, pentru un mandat valabil pana in data de 27 aprilie 2021.
3.1 Descrierea cazurilor in care societatea a fost in imposibilitatea de a-si respecta obligatiile financiare.
Societatea este la zi cu plata creditelor si a taxelor si impozitelor.
3.2 Descrierea oricarei modificari privind drepturile detinatorilor de valori mobiliare emise de societate.
Drepturile detinatorilor de valori mobiliare emise nu au fost modificate.
Presedintele CA
|
|
Director Financiar
|
Iuliana Mihaela Urda
|
|
Bogdan Nicolae Geanta
|
Versiunea integrala a raportul trimestrial poate fi consultat la link-ul de mai jos
http://www.impactsa.ro/rapoarte-trimestriale.html