marți | 16 aprilie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. - SIF3

Convocare AGAE 28/29 Aprilie 2017

Data Publicare: 20.03.2017 11:12:45

Cod IRIS: 936F6

Nr. 2079/20.03.2017

 

Catre: Bursa de Valori Bucuresti

Autoritatea de Supraveghere Financiara

-          Sectorul Instrumentelor si Investitiilor Financiare

 

 RAPORT CURENT

conform Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/2006

Data raportului: 20.03.2017

 

 

S.I.F. Transilvania S.A.

Sediul social: str. Nicolae Iorga nr. 2, Brasov 500057

Telefon: 0268/41.55.29, 41.61.71; Fax: 0268/47.32.15; 47.32.16

Locatie WEB: www.siftransilvania.ro

CUI/Cod de inregistrare fiscala: RO3047687

Numarul de ordine in Registrul Comertului: J08/3306/92

Capital social subscris si varsat: 218.428.666,40 lei

Piata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti (Simbol SIF3)

 

Eveniment important de raportat: Convocarea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor

 

Directoratul societatii, intrunit in sedinta din 20.03.2017, a hotarat Convocarea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor S.I.F. „Transilvania” S.A., conform urmatorului convocator:

 

Directoratul

Societatii de Investitii Financiare „Transilvania” S.A.,

 

cu sediul in Brasov, str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Brasov, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Brasov sub numarul J08/3306/1992, avand Codul de inregistrare fiscala RO3047687, convoaca Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor pentru data de 28.04.2017, ora 1230.

Lucrarile adunarii generale se vor desfasura in Municipiul Brasov, B-dul Alexandru Vlahuta nr. 10 (sediul International Trade&Logistic Center).

 

Convocarea se efectueaza pentru modificarea si completarea actului constitutiv cu dispozitiile imperative ale Regulamentului A.S.F. nr. 2/2016 privind aplicarea principiilor de guvernata corporativa de catre entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara si ale dispozitiilor legislative primare si secundare intrate in vigoare dupa data aprobarii Actului Constitutiv si in conformitate cu corespondenta purtata cu A.S.F. pe aceasta tema, cu respectarea prevederilor Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea nr. 297/2004 in continuare), ale reglementarilor C.N.V.M./A.S.F. date in aplicarea acesteia, ale Legii societatilor nr. 31/1990, republicata in 2004, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea nr. 31/1990 in continuare) si cele ale Actului constitutiv al societatii.

 

Capitalul social al societatii este format din 2.184.286.664 actiuni nominative, indivizibile, de valori egale si dematerializate, fiecare actiune dand dreptul la un vot in cadrul adunarii generale a actionarilor, cu exceptia actiunilor al caror drept de vot este suspendat conform art. 2861 alin. (1) si alin. (2) din Legea nr. 297/2004. Informatiile referitoare la numarul actiunilor cu dreptul de vot suspendat vor fi facute publice pe site-ul societatii pana la data adunarii generale, prin postarea deciziei A.S.F. de suspendare a exercitarii drepturilor de vot, ce va fi emisa, daca va fi cazul, conform Instructiunii C.N.V.M. nr. 6/2012.

La adunarea generala a actionarilor sunt indreptatiti sa participe si sa voteze toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor la sfarsitul zilei de 10.04.2017, stabilita ca data de referinta.

 

Adunarea generala extraordinara a actionarilor va avea urmatoarea ordine de zi:

1. Alegerea secretariatului de sedinta, conform art. 129 din Legea nr. 31/1990, format din trei membri, respectiv Gavril Ola, Mihaela Susan si Simona Modval, cu datele de identificare disponibile la sediul societatii, domnul Gavril Ola urmand sa fie ales secretarul sedintei care va intocmi Procesul-verbal al adunarii;

2. Alegerea comisiei de numarare a voturilor exprimate in cadrul sedintei A.G.E.A., compusa din trei membri, respectiv Mielu Dobrin, Florian Serac si Gheorghe Rusu, cu datele de identificare disponibile la sediul societatii;

3. Aprobarea modificarii si completarii actului constitutiv al societatii, dupa cum urmeaza:

3.1. Art. 10  alin. (3) se modifica si va avea urmatorul continut:

(3) Fiecare actionar are dreptul la dividende proportional cu cota sa de participare la capitalul social. Fixarea dividendelor si termenul in care acestea se vor plati actionarilor, se vor decide prin hotarare a adunarii generale. S.I.F. “Transilvania” in calitate de societate platitoare a dividendelor are dreptul sa-si deduca, din sumele de platit ca dividende, cheltuielile justificate de efectuarea platii. Plata dividendelor si a oricaror sume cuvenite detinatorilor de valori mobiliare emise de S.I.F. “Transilvania” se va realiza prin intermediul depozitarului central si al participantilor la sistemul de compensare-decontare si registru, conform legii.

 

3.2. Alin. (1) al art. 15 si lit. b), d) si f) ale alin. (1) din art. 15 se modifica si vor avea urmatorul continut:

(1) Societatea este administrata in sistem dualist de catre un Directorat sub controlul Consiliului de Supraveghere. Mandatul membrilor Consiliului de Supraveghere este acordat pentru o perioada de 4 ani. Consiliul de Supraveghere este format din 7 persoane fizice, care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

...

b) sa nu fie membri in consiliul de administratie / consiliul de supraveghere sau directori / membri ai directoratului ai / al unei alte societati de administrare a investitiilor, societati de investitii sau ai / al unei institutii de credit care indeplineste functia de depozitar pentru unul din organismele de plasament colectiv administrate, nu trebuie sa fie membri in consiliul de administratie / consiliul de supraveghere al unei S.S.I.F. cu care S.A.I. a incheiat contract de intermediere financiara si nu trebuie sa fie angajati sau sa aiba orice fel de relatie contractuala cu o alta S.A.I. sau cu o societate de investitii;

...

d) sa nu se afle sub incidenta sanctiunilor prevazute la art. 273 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 297/2004 aplicate de C.N.V.M. sau a unor sanctiuni similare aplicate de B.N.R., C.S.A., C.S.S.P.P. sau de alte autoritati de supraveghere si reglementare in domeniul economic si financiar din strainatate;

...

f) sa aiba o experienta profesionala in domeniul pietei de capital / asigurarilor / pensiilor private sau in domeniul bancar ori al administrarii de investitii de minimum 3 ani;

3.3. Alin (4) al art. 15 se modifica si va avea urmatorul continut:

(4) Consiliul de Supraveghere are puteri depline in supravegherea activitatii Directoratului referitoare la luarea oricaror decizii de gestiune si administrare - conform regulii judecatii de afaceri - adoptate in vederea realizarii obiectului de activitate al societatii, in afara celor pe care legea le da in mod expres adunarii generale a actionarilor si/sau directoratului.

3.4. In art. 15 se introduce un nou alineat, alin. (5), care va avea urmatorul continut:

(5) Consiliul de Supraveghere are urmatoarele responsabilitati de baza cu privire la aplicarea principiilor guvernantei corporative:

(i) supravegheaza si este responsabil pentru realizarea managementului strategic al societatii si indeplinirea obiectivelor stabilite;

(ii) avizeaza planul de afaceri al societatii si evalueaza pozitia financiara a societatii;

(iii) stabileste criteriile relevante de monitorizare a rezultatelor activitatii Directoratului si a societatii in ansamblu si evalueaza anual modul de aplicare a acestora;

(iv) se asigura ca exista un cadru adecvat de verificare a modului in care se aplica legislatia specifica privind raportarea catre A.S.F. si de verificare a informatiilor transmise catre A.S.F. la solicitarea acesteia, privind anumite actiuni intreprinse de societate;

(v) analizeaza adecvarea, eficienta si actualizarea sistemului de administrare a riscului in vederea gestionarii eficiente a activelor detinute de societate, precum si modul de administrare a riscurilor aferente la care aceasta este expusa;

(vi) aproba apetitul si limitele tolerantei la risc ale societatii, precum si procedura pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea, gestionarea si raportarea riscurilor semnificative la care este sau poate fi expusa societatea;

(vii) analizeaza adecvarea, eficienta si actualizarea sistemului de control intern-conformitate, astfel incat sa asigure independenta acestuia fata de structurile organizatorice operationale si cele de suport din cadrul societatii;

(viii) supravegheaza respectarea cerintelor privind externalizarea /delegarea unor activitati operationale sau functii, atat inainte de efectuarea acesteia, cat si pe toata durata externalizarii/delegarii;

(ix) analizeaza si stabileste politica de remunerare a societatii, astfel incat aceasta sa corespunda strategiei de afaceri, obiectivelor si intereselor pe termen lung si sa cuprinda masuri pentru prevenirea aparitiei conflictelor de interese;

(x) se asigura ca la nivelul societatii exista o strategie de comunicare care respecta cerintele legale aplicabile;

(xi) se asigura de dezvoltarea standardelor etice si profesionale pentru a se asigura un comportament profesional si responsabil la nivelul societatii in vederea prevenirii aparitiei conflictelor de interese;

(xii) evalueaza semestrial planurile pentru asigurarea continuitatii activitatii si pentru situatiile de urgenta la nivelul societatii.

3.5. Alin. (2) si alin. (6) ale art. 17 se modifica si va avea urmatorul continut:

(2) Convocarea, in vederea intrunirii consiliului de supraveghere, va fi transmisa membrilor cu suficient timp inainte de data intrunirii. Acest termen si modalitatea de lucru a consiliului vor fi stabilite prin Regulamentul de functionare al Consiliului de Supraveghere.

...

(6) Participarea la reuniunile consiliului de supraveghere poate avea loc si prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta, in sistem teleconferinta, daca doua treimi din numarul membrilor consiliului de supraveghere nu se opune. Continutul procesului-verbal intocmit dupa o astfel de sedinta va fi confirmat in scris de catre toti membrii Consiliului de supraveghere care au participat la sedinta.

3.6. Alin. (1)-(2) si (4) ale art. 19 se modifica si vor avea urmatorul continut:

(1) Consiliul de supraveghere numeste un directorat format din minim 3 membri. Dupa cum va stabili Consiliul de Supraveghere, unul dintre acestia va fi numit Presedinte executiv, si avand si functia de Director General, iar unul Vicepresedinte executiv, inlocuitor al presedintelui si avand functia de Director General Adjunct. Mandatul membrilor directoratului este acordat pentru o perioada de 4 ani, putand fi reinnoit pentru noi perioade de 4 ani.

(2) Membrii Directoratului, precum si persoanele care ii inlocuiesc pe acestia, trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la lit. a) - e) si g) din alin. (1) al art. 15 din prezentul Act Constitutiv, sa aiba o experienta de minimum cinci ani in domeniul administrarii de investitii sau in domeniul pietei de capital si sa incheie o asigurare de raspundere profesionala, in limita echivalentului in lei a 300.000 euro. Primele de asigurare vor fi suportate de societate.

...

(4) In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre Presedintele Directoratului sau un alt membru al Directoratului desemnat in acest sens si este angajata prin doua semnaturi (doi membri ai Directoratului sau un membru al directoratului si conducatorul compartimentului functional care a intocmit respectivul document). 

3.7. In cadrul art. 19 se introduc trei alineate noi, alin. (11)-(13), care vor avea urmatorul continut:

(11) Convocarea, in vederea intrunirii directoratului, va fi transmisa membrilor cu suficient timp inainte de data intrunirii. Acest termen si modalitatea de lucru a directoratului vor fi stabilite prin Regulamentul de functionare al Directoratului.

(12) Membrii Directoratului isi vor exercita mandatul personal, cu loialitate si in interesul societatii. Prin exceptie, un membru al directoratului poate reprezenta la sedintele directoratului numai un singur membru absent, pe baza unei procuri speciale, valabila numai pentru o anumita sedinta a directoratului.

(13) Cel putin jumatate dintre membrii Directoratului trebuie sa fie prezenti pentru ca deciziile sa fie valabile. Deciziile Directoratului vor fi luate in mod valabil prin votul afirmativ al majoritatii membrilor prezenti sau reprezentati la respectiva intalnire a Directoratului. In cazul unei egalitati de voturi, presedintele Directoratului sau inlocuitorul desemnat al Presedintelui va avea votul decisiv.

4. Aprobarea datei de 19.05.2017 ca data de inregistrare (ex date 18.05.2017), in conformitate cu prevederile legale aplicabile, pentru stabilirea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor adoptate;

5. Imputernicirea d-lui Mihai FERCALA, Presedinte Executiv/Director General, pentru semnarea Hotararii Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor si efectuarea formalitatilor de  publicitate si inregistrare a acesteia.

 

Unul sau mai multi actionari reprezentand, individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social, are/au dreptul:

(i) de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarii generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare de adunarea generala, si

(ii) de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunarii generale.

Data limita pana la care actionarii isi pot exercita drepturile mentionate mai sus este 06.04.2017, pana la ora 1400.

 

Fiecare actionar are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, pana cel tarziu la data de 25.04.2017. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe website-ul propriu, la sectiunea "Intrebari frecvente".

Propunerile sau intrebarile actionarilor mentionati in alineatele precedente vor putea fi depuse sau transmise in scris, fie prin posta sau servicii de curierat, la sediul societatii mentionat mai sus, cu mentiunea scrisa clar „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 28/29 aprilie 2017” sau prin e-mail la adresa siftransilvania@siftransilvania.ro la care se va atasa semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Calitatea de actionar si, in cazul actionarilor persoane juridice sau al entitatilor fara personalitate juridica, calitatea de reprezentant legal se dovedeste pe baza documentelor eliberate de Depozitarul Central sau participantii care furnizeaza servicii de custodie [art. 168 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004]: extras de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute impreuna cu documentele care atesta inscrierea informatiei privind reprezentantul legal la Depozitarul Central sau custodele autorizat.

 

Actionarii inregistrati in registrul actionarilor la data de referinta pot participa la adunarea generala a actionarilor direct sau pot fi reprezentati de catre alte persoane, pe baza unei imputerniciri speciale sau generale, sau pot vota prin corespondenta sau prin mijloace electronice, conform procedurilor ce vor fi afisate pe website-ul societatii, la sectiunea „A.G.E.A. Aprilie 2017”.

 

Accesul actionarilor persoane fizice indreptatiti sa participe la adunarea generala a actionarilor este permis prin simpla proba a identitatii acestora.

Actionarii persoane juridice pot participa la adunarea generala prin reprezentantul legal. Calitatea de reprezentant legal se constata in baza listei actionarilor de la data de referinta, primita de la Depozitarul Central. In cazul in care datele privind calitatea de reprezentant legal nu au fost actualizate la Depozitarul Central de catre actionarul persoana juridica corespunzator datei de referinta, dovada de reprezentant legal se face pe baza unui certificat constatator eliberat de registrul comertului, prezentat in original sau copie conforma cu originalul, sau orice alt document, in original sau in copie conforma cu originalul, emis de catre autoritatea competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal, care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului persoana juridica. Documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului persoana juridica este valabil daca a fost emis cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale.

 

Daca actionarul este reprezentat in cadrul adunarii generale de o alta persoana, reprezentantul va prezenta imputernicirea, semnata de actionarul persoana fizica sau reprezentantul legal al persoanei juridice, documentul oficial care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei juridice aratat la paragraful anterior, precum si actul de identitate.

Formularele de imputerniciri speciale valabile pentru adunarea generala convocata prin prezentul convocator se pot obtine de la sediul societatii sau de la sediul reprezentantei din Bucuresti, incepand cu data de 28.03.2017, in zilele lucratoare, intre orele 900-1500.

Dupa completare si semnare, un exemplar al imputernicirii speciale se depune la societate pana la data de 26.04.2017 (data de inregistrare la registratura societatii sau data postei de sosire a corespondentei in Brasov), sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot prin reprezentant la aceasta adunare generala, conform prevederilor legii. Imputernicirea va fi transmisa fie in original sub semnatura olografa, la sediul societatii, fie ca document semnat electronic cu semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, prin e-mail la adresa siftransilvania@siftransilvania.ro. Cel de-al doilea exemplar al imputernicirii speciale va fi predat/expediat mandatarului, iar al treilea exemplar va fi pastrat de actionar.  

 

Imputernicirea generala acordata de actionar, in calitate de client, unui intermediar, definit conform art. 2 alin. (1) pct. 14 din Legea nr. 297/2004, sau unui avocat, inainte de prima utilizare, va fi depusa la sediul societatii, in copie certificata de catre reprezentantul actionarului, pana la data de 26.04.2017 (data de inregistrare la registratura societatii), sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot prin reprezentant la adunarea generala convocata prin prezentul convocator, conform prevederilor legii.

 

Actionarii inregistrati in registrul actionarilor la data de referinta au posibilitatea de a vota si prin corespondenta inainte de data desfasurarii adunarii generale, prin utilizarea formularelor de buletin de vot prin corespondenta, conform art. 243 din Legea nr. 297/2004. 

Formularele de buletin de vot prin corespondenta pentru actionarii care detin cel putin 1.000 de actiuni vor fi expediate prin posta de societate, la adresele mentionate in registrul actionarilor, incepand cu data de 14.04.2017. Formularele de buletin de vot prin corespondenta pentru actionarii care detin mai putin de 1.000 actiuni se pun la dispozitia acestora incepand cu 28.03.2017, in zilele lucratoare, intre orele 900-1400, la sediul societatii si la sediul reprezentantei teritoriale din Bucuresti.

Dupa completare, buletinele de vot prin corespondenta se expediaza prin posta la sediul societatii, astfel incat acestea sa fie primite pana la data de 26.04.2017, data postei de sosire a corespondentei in Brasov, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot prin corespondenta in cadrul acestei adunari generale, conform prevederilor legale.

 

Actionarii inregistrati in registrul actionarilor la data de referinta au posibilitatea de a vota inainte de data desfasurarii adunarii generale si prin mijloace electronice, prin accesarea website-ului societatii www.siftransilvania.ro, sectiunea „vot electronic”.

Procedura de vot prin corespondenta, inclusiv prin mijloace electronice, astfel cum aceasta va fi stabilita de catre Directorat, va fi prezentata in materialele informative care vor fi puse la dispozitia actionarilor pe site-ul societatii, la sectiunea „A.G.E.A. Aprilie 2017”.

Documentele prezentate intr-o limba straina (cu exceptia actelor de identitate si a celor redactate in limba engleza) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat in limba romana sau engleza.

 

Propunerea de modificare a actului constitutiv va fi pusa la dispozitia actionarilor incepand cu data de 21.03.2017, la sediul societatii si pe website-ul acesteia www.siftransilvania.ro, la sectiunea „A.G.E.A. Aprilie 2017”. Proiectul de hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor si procedura de vot prin reprezentare, prin corespondenta, inclusiv prin mijloace electronice vor fi puse la dispozitia actionarilor incepand cu data de 28.03.2017, la sediul societatii si pe website-ul acesteia www.siftransilvania.ro, la sectiunea „A.G.E.A. Aprilie 2017”

 

In situatia neindeplinirii conditiilor de validitate la prima convocare, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor este convocata pentru data de 29.04.2017, cu mentinerea ordinii de zi, a orei si a locului de desfasurare a lucrarilor acesteia.

Adresele sediului societatii si a reprezentantei teritoriale sunt urmatoarele:

Sediul S.I.F. Transilvania - str. Nicolae Iorga nr. 2, cod postal 500057, Brasov, jud. Brasov, tel. 0268/41.55.29; 41.61.71, fax 0268/47.32.15; 47.32.16;

Reprezentanta Bucuresti - str. Maria Rosetti nr. 35, cod postal 020482, Bucuresti, tel. 021/212.12.70, fax 021/212.12.71.

 

Presedintele Directoratului,

dr. ec. Mihai FERCALA

 

Vicepresedinte al Directoratului,

dr. ec. Iulian STAN

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.