joi | 25 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


COMPA S. A. - CMP

Raport trim 1 2021

Data Publicare: 17.05.2021 8:30:12

Cod IRIS: 10B63

CATRE

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA - Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. - Piata Reglementata

 

RAPORT - TRIMESTRUL 1- 2021

conform cu Regulamentul ASF Nr.5 / 2018 (Anexa 13) privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare

 

Data raportului: 31.03.2021

Denumirea entitatii emitente: COMPA S.A.

Sediul social: Sibiu, Str.Henri Coanda nr.8, 550234

Numarul de telefon 0269 237 878; Fax: 0269 237 770

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO 788767

Numar de ordine in Registrul Comertului: J 32 / 129 / 1991

Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRC.J32/129/1991

Capitalul social subscris si varsat: 21.882.103,8 lei

Valoarea actiunii: 0,10 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti, Categoria Standard, Simbol CMP

Codul LEI: 315700EXV87GJDVUUA14

 

A.                 INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI

DENUMIRE INDICATOR

MOD DE CALCUL

REZULTAT

31.03.2021

Indicatorul lichiditatii curente

Active curente/Datorii curente

1.68

 

Indicatorul gradului de indatorare

Capital imprumutat/Capital propriu*100

18.66

 

Viteza de rotatie a debitelor – clienti

Sold mediu clienti/Cifra de afaceri*90

69.33

 

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra de afaceri/active imobilizate

0.36

 

         

 

B.            ALTE INFORMATII

B.1.        Prezentarea evenimentelor importante care s-au produs in perioada 01.01.2021 - 31.03.2021 si impactul pe care acestea il au asupra pozitiei financiare a Societatiii si a filialelor acesteia

Situatiile financiare aferente Trim. 1 - 2021 au fost intocmite conform procedurilor Legii nr. 24/2017 si a Regulamentului nr. 5/2018 al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).

Obiectivul Raportului Consiliului de Administratie al COMPA este de a informa investitorii actuali si potentiali, in general, cu privire la evenimentele petrecute in activitatea firmei mama, COMPA, precum si a firmelor afiliate ce apartin Grupului.

In cadrul Raportului pe Trim. 1- 2021 sunt prezentate aspect privind desfasurarea si evolutiile manifestate in activitatea economica a firmei, marcata in continuare de efectul pandemiei Coronavirus COVID 19.

 

Evenimente majore manifestate in activitatea COMPA

·              Un aspect important in activitatea firmei il reprezinta reluarea activitatii in aproape toate sectoarele de activitate. Sub aspectul asigurarii portofoliului de comenzi, al asigurarii capacitatilor de productie cu cereri, apreciem ca nivelul comenzilor primite de la partenerii comerciali este la un nivel ridicat, impunandu-se eforturi substantiale din partea firmei pentru satisfacerea cu promptitudine a clientilor.

·              Aspectul major cu care ne confruntam, este lipsa acuta de personal si in mod special a muncitorilor direct productivi, operatori pe masini unelte cu comanda numerica.

Cauza acestei situatii este corelata cu faptul ca in lunile aprilie - mai 2020 activitatea firmei a fost stopata, iar majoritatii angajatilor firmei le-a fost suspendat contractul individual de munca, perioada in care au beneficiat de indemnizatia de somaj, de 75%.

In acest context, o mare parte de personal a parasit firma, preferand sa lucreze in alte tari. Numarul de personal s-a redus cu peste 400 de salariati.

Urmare a cresterii comenzilor de la parteneri in Semestrul 2 -2020 si in mod deosebit in Trim. 1 - 2021, s-a resimtit din ce in ce mai mult lipsa de personal.

Datorita nivelului ridicat de industrializare a zonei Sibiului, unde functioneaza importante firme multinationale, lipsa de personal constituie o problema deosebita. Pentru diminuarea efectului acestei situatii, s-a solicitat angajatilor sa presteze ore suplimentare in cursul saptamanii, cat si in zilele de sambata si duminica.

In acelasi timp, pentru asigurarea necesarului de personal, COMPA, se afla in tratative avansate cu firme specializate de recrutare de personal (pentru muncitori direct productivi, respectiv operatori pe masini cu comanda numerica si operatori sudori, din tari (ASIA)

·              Efectele pandemiei Coronavirus au fost resimtite si in cursul Trim. 1- 2021, fiind una din cauzele lipsei de personal (angajatii au fost in concedii medicale pe perioadele in care au fost infectati, numarul de zile de concediu medical pentru unii dintre angajati fiind mult mai mare). Mentionam ca in aceste conditii deosebite, in cadrul firmei, in anul 2020 si in Trim. 1 2021, nu a existat nici un focar de infectie. Persoanele infectate au preluat virusul din afara companiei, masurile luate in cadrul firmei avand efectul scontat sub acest aspect.

·              In cursul Trim. 1- 2021 s-a inregistrat firma afiliata ARINI HOSPITALITY SRL - Sibiu, fiind primul trimestru in care s-au efectuat inregistrari contabile, intocmindu-se situatia financiara.

·              Activitatea firmelor din cadrul Grupului a fost reluata la parametrii normali, cu exceptia firmei RECASERV SRL, care datorita profilului sau de activitate catering-cantina (a unei parti din activitate), valoarea cifrei de afaceri s-a redus la jumatate fata de cea inregistrata in perioada corespunzatoare a anului precedent (Trim 1-2020)

La firma mama COMPA, cat si la firma afiliata TRANS CAS -SRL, cifra de afaceri pe Trim. 1-2021 este superioara celei realizate in Trim. 1 - 2020.

·              Programul de investitii pe Trim. 1- 2021 si in general pe anul 2021 este redus fata de realizarile anului precedent. Cheltuielile de investitii realizate in Trim. 1 2021 de 5.950.065 RON, au fost semnificativ mai mici, fata de cele realizate in Trim. 1 -2020, cand s-au inregistrat 34.346.665 RON

·              Un obiectiv prioritar aflat in atentia Consiliului de Administratie este cresterea gradului de rentabilitate al firmei, preocuparea principal a managementului firmei fiind reducerea costurilor in toate domeniile de activitate. Monitorizarea costurilor pe centre de profit, pe fiecare produs realizat, este una dintre modalitatile majore de materializare a acestui obiectiv.

Proiectele de imbunatatire la care sunt chemati sa participe toti angajatii reprezinta o preocupare continua si permanenta in cadrul firmei, contribuind la cresterea nivelului de profitabilitate a companiei.

 

B.2.        Descrierea generala a pozitiei financiare si a performantelor Societatii si ale filialelor acesteia aferente perioadei 01.01.2021 - 31.03.2021

a).           Prezentarea filialelor Societatii

Investitiile financiare ale Societatii reprezinta actiuni detinute la entitatile afiliate.

Titlurile detinute sunt contabilizate la cost si cuprind urmatoarele:

Societatea la care se detin titlurile

Sediul social

% in capitalul social

Valoarea titlurilor

Obiectul pricipal de activitate

COMPA IT SRL

Str.Henri Coanda, nr.8,

Sibiu, jud.Sibiu

100,00

200.,000

6201 Activitati de realizare a soft-ului la comanda

TRANS C.A.S. SRL

Str.Henri Coanda, nr.12,

Sibiu, jud.Sibiu

99,00

1.498.450

4941 Transport rutier de marfuri

RECASERV SRL

Str.Henri Coanda, nr.51,

Sibiu, jud.Sibiu

70,00

70.000

5629 Alte activitati de alimentatie n.c.a.

ARINI HOSPITALITY SRL

Str.Henri Coanda, nr.8,

Sibiu, jud.Sibiu

100,00

19.703.000

5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similare

TOTAL

 

 

21.471.450

 

 

Societatea COMPA IT S.R.L

Scopul infiintarii a fost acela de proiectare si implementare a unui Sistem informatic integrat pentru firma – mama, la standardele internationale existente si care sa asigure cerintele impuse de modul de organizare pe centre de profit ale firmei COMPA, precum si de asigurare a unei retele informatice de calculatoare extinse in intreaga firma COMPA.

Prin implementarea in Societatea mama a sistemului integrat, societatea COMPA-IT asigura functionarea la parametrii superiori a acestui sistem elaboreaza rapoarte si prezinta noile facilitati ale sistemului in vederea valorificarii la un nivel cat mai inalt al oportunitatilor pe care le poate oferi acest sistem foarte complex si competitiv.

Sediul social

Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.8

Nr.inregistrare in Registrul Comertului

J32/17/2001.

Cod Unic de inregistrare

CUI 13656016

Obiectul principal de activitate

6201 Activitati de realizare a softului la comanda

Capital social

200,000 lei

Actionar unic

Societatea COMPA S.A

Administrator

ACU Florin Stefan

 

Societatea TRANS C.A.S. S.R.L.

Motivul infiintarii firmei a fost acela de externalizare a activitatii de transport auto existent initial in cadrul firmei COMPA, in scopul extinderii si dezvoltarii acestei activitati diferita de profilul de activitate al firmei COMPA.

O parte din aceste autovehicule sunt proprietatea firmei – mama COMPA S.A., inchiriate, iar o parte sunt proprietatea societatii TRANS C.A.S. S.R.L.

TRANSCAS S.R.L. detine in prezent un numar de peste 60 autovehicule. dintre care o pondere importanta o detin Autotractoarele cu remorca tip Mercedes. cu capacitate de peste 20 tone incarcatura utila, destinate transportului de materiale si produse finite atat pentru COMPA cat si pentru alti clienti.

Ponderea covarsitoare a transporturilor societatii TRANS C.A.S. il detine transporturile internationale de marfuri in aproape toata Europa.

Sediul social

Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.12

Nr.inregistrare in Registrul Comertului

J32/633/2002

Cod Unic de inregistrare

CUI 14836511

Obiectul principal de activitate

4941 Transporturi rutiere de marfuri

Capital social, din care:

1,500,000 lei

Actionari: COMPA S.A.Sibiu

1,498,450 lei

MAXIM Mircea Florin si MIHAILA Daniela

        1,550 lei

Administrator

MAXIM Mircea Florin

 

Societatea RECASERV S.R.L.

Scopul infiintarii firmei a fost de externalizare din cadrul firmei – mama COMPA S.A. a unor activitati diferite profilului sau de activitate principal precum: alimentatie publica realizata prin cantina si microcantinele ce functioneaza in incinta firmei COMPA.

Prin infiintarea firmei RECASERV S.R.L. s-au asigurat conditiile dezvoltarii acestei activitati prin completarea cu servicii secundare: catering si servicii de curatenie.

Sediul social

Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.51

Nr.inregistrare in Registrul Comertului

J32/704/2004

Cod Unic de inregistrare

CUI 16408228

Obiectul principal de activitate

5629 Alte activitati de alimentatie n.c.a.

Capital social, din care:

100.000 lei

Actionari: COMPA S.A.Sibiu

70%

BOROS Daniela (persoana fizica)

30%

Administrator

BOROS Daniela

 

Societatea ARINI HOSPITALITY S.R.L.

Scopul infiintarii firmei a fost de externalizare din cadrul firmei – mama COMPA S.A. a unor activitati diferite profilului sau de activitate principal, activitati cum sunt: Hoteluri si alte facilitati de cazare similare.

Sediul social

Sibiu. Str. Henri Coanda Nr.8

Nr.inregistrare in Registrul Comertului

J32/77/2021

Cod Unic de inregistrare

CUI 43581594

Obiectul principal de activitate

5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similare

Capital social. din care:

19.703.000 lei

Actionari: COMPA S.A.Sibiu

100%

Administrator

BAIASU Dan-Nicolae

 

b).           Descrierea generala a pozitiei financiare, a performantelor Societatii si ale filialelor acesteia

Societatea COMPA S.A. - firma mama

 

Denumire indicator

UM

31.03.2020

31.03.2021

Active imobilizate

lei

482,068,095

498,501,516

Active circulante

lei

258,435,365

265,092,507

Datorii mai mici de un an

lei

125,416,831

158,222,351

Datorii mai mari de un an

lei

134,185,445

112,954,785

Capital si rezerve

lei

480,901,184

492,416,887

Cifra afaceri

lei

171,969,964

181,363,841

Profit brut

lei

6,495,704

8,006,693

Profit net

lei

5,936,258

7,474,755

Societatea COMPA-IT S.R.L. - filiala

 

Denumire indicator

UM

31.03.2020

31.03.2021

Active imobilizate

lei

30,922

5,196

Active circulante

lei

1,002,993

1,049,708

Datorii mai mici de un an

lei

227,794

232,663

Capital si rezerve

lei

806,121

822,241

Cifra afaceri

lei

630,000

619,200

Profit brut

lei

15,147

4,612

Profit net

lei

10,835

1,883

         

 

Societatea TRANS C.A.S.  S.R.L. - - filiala

Denumire indicator

UM

31.03.2020

31.03.2021

Active imobilizate

lei

1,914,090

1,421,982

Active circulante

lei

6,375,452

7,351,663

Datorii mai mici de un an

lei

2,263,207

2,654,870

Datorii mai mari de un an

lei

295,387

164,698

Capital si rezerve

lei

5,730,948

5,954,077

Cifra afaceri

lei

4,299,851

4,556,824

Profit brut

lei

52,761

98,184

Profit net

lei

45,000

76,112

 

Societatea RECASERV S.R.L. – filiala

Denumire indicator

UM

31.03.2020

31.03.2021

Active imobilizate

lei

121,143

110,673

Active circulante

lei

630,337

499,978

Datorii mai mici de un an

lei

151,235

100,494

Capital si rezerve

lei

600,245

510,157

Cifra afaceri

lei

507,805

254,818

Profit brut

lei

-15,240

-1,434

Profit net

lei

-20,318

-2,426

 

Societatea ARINI HOSPITALITY S.R.L. – filiala

Denumire indicator

UM

31.03.2020

31.03.2021

Active imobilizate

lei

0

18,559,677

Active circulante

lei

0

2,112,418

Datorii mai mici de un an

lei

0

1,026,841

Datorii mai mari de un an

 

0

0

Capital si rezerve

lei

 0

19,645,254

Cifra afaceri

lei

 0

0

Profit brut

lei

 0

-57,746

Profit net

lei

 0

-57,746

 

a)                   Cu privire la principalele elementele ale patrimoniului la 3 luni 2021

Comparand valorile principalilor elemente din bilantul la 31.03.2021 fata de cele inregistrate in perioada similara a anului precedent (31.03.2020) atat la firma mama COMPA cat si la firmele afiliate, constatam urmatoarele:

  • Activele imobilizate inregistrate la 31.03.2021 comparativ cu 31.03.2020, la firma mama COMPA cat si la firmele afiliate au avut urmatoarea evolutie:

-          103,4 % la firma mama COMPA

-            16,8 % la firma afiliata Compa IT

-            74,3 % la firma afiliata TRANS CAS

-            91.4% la firma afiliata RECASERV

  • Activele circulante la 31.03.2021, fata de 30.03.2020, au avut urmatoarea evolutie:

-            103,4 % reprezinta cresterea la firma mama COMPA

-              16,8 % este cresterea la firma afiliata Compa IT

-              74,3 % reprezinta cresterea la firma afiliata TRANS CAS

-              91.4% este nivelul realizat la firma afiliata RECASERV

-       Datoriile mai mici de un an inregistrate la 31.03.2021 fata de 31.03.2020 au avut o evolutie crescatoare fata la firma mama cat si la firmele Compa IT SRL si TRANS CAS SRL, exceptie facand RECASERV SRL la care aceste datorii au scazut. Evolutia in procente este urmatoarea:

-       126,2% la COMPA SA

-       102,1% la Compa IT SRL

-       117,3% la TRANS CAS SRL

-         66,4% la RECASERV SRL

  • Datoriile mai mari de un an la 31.03.2021 fata de 31.03.2020 au inregistrat urmatoarea evolutie:

-       84,2% la firma mama COMPA SA

-       55,7% la firma afiliata TRANS CAS SRL

  • Celelalte firme afiliate: Compa IT SRL si RECASERV SRL nu au avut nici la 31.03.2021 si nici la 31.03.2020 datorii mai mari de un an.
  • Capitalul si rezervele au crescut, cu exceptia RECASERV SRL, atat la firma mama COMPA cat si la Compa IT si TRANS CAS SRL. In procente evolutia capitalurilor a fost:

-       102,4% la COMPA SA

-       102,0% la Compa IT SRL

-       103,9% la TRANS CAS SRL

-         85,0% la RECASERV SRL

 

b)      Referitor la indicatorii inclusi in  Contul de profit si pierdere, realizati pe Trim. 1 – 2021

Cifra de afaceri, precum si indicatorii care exprima gradul de profitabilitate realizati pe Trim. 1 – 2021, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent au inregistrat urmatoarea evolutie:

  • Cifra de afaceri: realizata la 31.03.2021, comparativ cu realizatul de la 31.03.2021 in cadrul firmelor din cadrul Grupului este urmatoarea:

-       105,5% la Compa SA

-         98,3% la Compa IT SRL

-       186,1% la TRANS CAS SRL

-         50,2% LA RECASERV SRL

  • Profitul brut realizat pe Trim. 1 – 2021 fata de cel realizat in perioada similara a anului precedent, a avut urmatoarea evolutie:

-              123,3% la Compa SA

-                30,4% la Compa IT SRL

-              186,1% la TRANS CAS SRL

-              Firma RECASERV SRL a inregistrat pierdere si in Trim 1 -2021 si pe Trim 1-2020. Pierderea inregistrata totusi este mai mica in Trim. 1 – 2021 fata de cea din Trim 1 – 2020.

·          Profitul net realizat in Trim. 1 – 2021 fata de Trim. 1 – 2020 a fost:

-      125,9% la Compa SA

-        17,4% la Compa IT SRL

-      169,1% la TRANS CAS SRL

-      Firma RECASERV SRL a inregistrat pierdere atat in Trim. 1 – 2021, cat si in Trim. 1 – 2020. Nivelul pierderii este totusi mai mic in Trim. 1 – 2021 fata de cel din Trim. 1 – 2020.

Ca o concluzie care se desprinde cu privire la evolutia rezultatelor obtinute in Trim. 1 – 2021 fata de cele din perioada similara a anului precedent, apreciem faptul ca gradul de profitabilitate la nivelul Grupului, cu deosebire la firma “mama” Compa, au fost sensibil mia bune, scotand in evidenta faptul ca, in pofida efectelor pandemiei de Coronavirus, care a afectat intr-o oarecare masura activitatea economica a firmei si in Trim. 1 – 2020, masurile luate de Consiliul de Administratie, de catre Managementul firmei, au avut un efect pozitiv.

 

Raportul financiar interimar, individual si consolidat la 31.03.2021 poate fi consultat accesand linkul de mai jos.

 

 

Presedinte C.A./ Director General                                Vicepresedinte C.A./ Director Economic

Ioan DEAC                                                                         Ioan MICLEA

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.