CATRE
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA - Sectorul Instrumente si Investitii Financiare
BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. - Piata Reglementata
RAPORT - TRIMESTRUL 1- 2021
conform cu Regulamentul ASF Nr.5 / 2018 (Anexa 13) privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare
Data raportului: 31.03.2021
Denumirea entitatii emitente: COMPA S.A.
Sediul social: Sibiu, Str.Henri Coanda nr.8, 550234
Numarul de telefon 0269 237 878; Fax: 0269 237 770
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO 788767
Numar de ordine in Registrul Comertului: J 32 / 129 / 1991
Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRC.J32/129/1991
Capitalul social subscris si varsat: 21.882.103,8 lei
Valoarea actiunii: 0,10 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti, Categoria Standard, Simbol CMP
Codul LEI: 315700EXV87GJDVUUA14
A. INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI
DENUMIRE INDICATOR
|
MOD DE CALCUL
|
REZULTAT
31.03.2021
|
Indicatorul lichiditatii curente
|
Active curente/Datorii curente
|
1.68
|
|
Indicatorul gradului de indatorare
|
Capital imprumutat/Capital propriu*100
|
18.66
|
|
Viteza de rotatie a debitelor – clienti
|
Sold mediu clienti/Cifra de afaceri*90
|
69.33
|
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Cifra de afaceri/active imobilizate
|
0.36
|
|
|
|
|
|
|
B. ALTE INFORMATII
B.1. Prezentarea evenimentelor importante care s-au produs in perioada 01.01.2021 - 31.03.2021 si impactul pe care acestea il au asupra pozitiei financiare a Societatiii si a filialelor acesteia
Situatiile financiare aferente Trim. 1 - 2021 au fost intocmite conform procedurilor Legii nr. 24/2017 si a Regulamentului nr. 5/2018 al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).
Obiectivul Raportului Consiliului de Administratie al COMPA este de a informa investitorii actuali si potentiali, in general, cu privire la evenimentele petrecute in activitatea firmei mama, COMPA, precum si a firmelor afiliate ce apartin Grupului.
In cadrul Raportului pe Trim. 1- 2021 sunt prezentate aspect privind desfasurarea si evolutiile manifestate in activitatea economica a firmei, marcata in continuare de efectul pandemiei Coronavirus COVID 19.
Evenimente majore manifestate in activitatea COMPA
· Un aspect important in activitatea firmei il reprezinta reluarea activitatii in aproape toate sectoarele de activitate. Sub aspectul asigurarii portofoliului de comenzi, al asigurarii capacitatilor de productie cu cereri, apreciem ca nivelul comenzilor primite de la partenerii comerciali este la un nivel ridicat, impunandu-se eforturi substantiale din partea firmei pentru satisfacerea cu promptitudine a clientilor.
· Aspectul major cu care ne confruntam, este lipsa acuta de personal si in mod special a muncitorilor direct productivi, operatori pe masini unelte cu comanda numerica.
Cauza acestei situatii este corelata cu faptul ca in lunile aprilie - mai 2020 activitatea firmei a fost stopata, iar majoritatii angajatilor firmei le-a fost suspendat contractul individual de munca, perioada in care au beneficiat de indemnizatia de somaj, de 75%.
In acest context, o mare parte de personal a parasit firma, preferand sa lucreze in alte tari. Numarul de personal s-a redus cu peste 400 de salariati.
Urmare a cresterii comenzilor de la parteneri in Semestrul 2 -2020 si in mod deosebit in Trim. 1 - 2021, s-a resimtit din ce in ce mai mult lipsa de personal.
Datorita nivelului ridicat de industrializare a zonei Sibiului, unde functioneaza importante firme multinationale, lipsa de personal constituie o problema deosebita. Pentru diminuarea efectului acestei situatii, s-a solicitat angajatilor sa presteze ore suplimentare in cursul saptamanii, cat si in zilele de sambata si duminica.
In acelasi timp, pentru asigurarea necesarului de personal, COMPA, se afla in tratative avansate cu firme specializate de recrutare de personal (pentru muncitori direct productivi, respectiv operatori pe masini cu comanda numerica si operatori sudori, din tari (ASIA)
· Efectele pandemiei Coronavirus au fost resimtite si in cursul Trim. 1- 2021, fiind una din cauzele lipsei de personal (angajatii au fost in concedii medicale pe perioadele in care au fost infectati, numarul de zile de concediu medical pentru unii dintre angajati fiind mult mai mare). Mentionam ca in aceste conditii deosebite, in cadrul firmei, in anul 2020 si in Trim. 1 2021, nu a existat nici un focar de infectie. Persoanele infectate au preluat virusul din afara companiei, masurile luate in cadrul firmei avand efectul scontat sub acest aspect.
· In cursul Trim. 1- 2021 s-a inregistrat firma afiliata ARINI HOSPITALITY SRL - Sibiu, fiind primul trimestru in care s-au efectuat inregistrari contabile, intocmindu-se situatia financiara.
· Activitatea firmelor din cadrul Grupului a fost reluata la parametrii normali, cu exceptia firmei RECASERV SRL, care datorita profilului sau de activitate catering-cantina (a unei parti din activitate), valoarea cifrei de afaceri s-a redus la jumatate fata de cea inregistrata in perioada corespunzatoare a anului precedent (Trim 1-2020)
La firma mama COMPA, cat si la firma afiliata TRANS CAS -SRL, cifra de afaceri pe Trim. 1-2021 este superioara celei realizate in Trim. 1 - 2020.
· Programul de investitii pe Trim. 1- 2021 si in general pe anul 2021 este redus fata de realizarile anului precedent. Cheltuielile de investitii realizate in Trim. 1 2021 de 5.950.065 RON, au fost semnificativ mai mici, fata de cele realizate in Trim. 1 -2020, cand s-au inregistrat 34.346.665 RON
· Un obiectiv prioritar aflat in atentia Consiliului de Administratie este cresterea gradului de rentabilitate al firmei, preocuparea principal a managementului firmei fiind reducerea costurilor in toate domeniile de activitate. Monitorizarea costurilor pe centre de profit, pe fiecare produs realizat, este una dintre modalitatile majore de materializare a acestui obiectiv.
Proiectele de imbunatatire la care sunt chemati sa participe toti angajatii reprezinta o preocupare continua si permanenta in cadrul firmei, contribuind la cresterea nivelului de profitabilitate a companiei.
B.2. Descrierea generala a pozitiei financiare si a performantelor Societatii si ale filialelor acesteia aferente perioadei 01.01.2021 - 31.03.2021
a). Prezentarea filialelor Societatii
Investitiile financiare ale Societatii reprezinta actiuni detinute la entitatile afiliate.
Titlurile detinute sunt contabilizate la cost si cuprind urmatoarele:
Societatea la care se detin titlurile
|
Sediul social
|
% in capitalul social
|
Valoarea titlurilor
|
Obiectul pricipal de activitate
|
COMPA IT SRL
|
Str.Henri Coanda, nr.8,
Sibiu, jud.Sibiu
|
100,00
|
200.,000
|
6201 Activitati de realizare a soft-ului la comanda
|
TRANS C.A.S. SRL
|
Str.Henri Coanda, nr.12,
Sibiu, jud.Sibiu
|
99,00
|
1.498.450
|
4941 Transport rutier de marfuri
|
RECASERV SRL
|
Str.Henri Coanda, nr.51,
Sibiu, jud.Sibiu
|
70,00
|
70.000
|
5629 Alte activitati de alimentatie n.c.a.
|
ARINI HOSPITALITY SRL
|
Str.Henri Coanda, nr.8,
Sibiu, jud.Sibiu
|
100,00
|
19.703.000
|
5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similare
|
TOTAL
|
|
|
21.471.450
|
|
Societatea COMPA IT S.R.L
Scopul infiintarii a fost acela de proiectare si implementare a unui Sistem informatic integrat pentru firma – mama, la standardele internationale existente si care sa asigure cerintele impuse de modul de organizare pe centre de profit ale firmei COMPA, precum si de asigurare a unei retele informatice de calculatoare extinse in intreaga firma COMPA.
Prin implementarea in Societatea mama a sistemului integrat, societatea COMPA-IT asigura functionarea la parametrii superiori a acestui sistem elaboreaza rapoarte si prezinta noile facilitati ale sistemului in vederea valorificarii la un nivel cat mai inalt al oportunitatilor pe care le poate oferi acest sistem foarte complex si competitiv.
Sediul social
|
Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.8
|
Nr.inregistrare in Registrul Comertului
|
J32/17/2001.
|
Cod Unic de inregistrare
|
CUI 13656016
|
Obiectul principal de activitate
|
6201 Activitati de realizare a softului la comanda
|
Capital social
|
200,000 lei
|
Actionar unic
|
Societatea COMPA S.A
|
Administrator
|
ACU Florin Stefan
|
Societatea TRANS C.A.S. S.R.L.
Motivul infiintarii firmei a fost acela de externalizare a activitatii de transport auto existent initial in cadrul firmei COMPA, in scopul extinderii si dezvoltarii acestei activitati diferita de profilul de activitate al firmei COMPA.
O parte din aceste autovehicule sunt proprietatea firmei – mama COMPA S.A., inchiriate, iar o parte sunt proprietatea societatii TRANS C.A.S. S.R.L.
TRANSCAS S.R.L. detine in prezent un numar de peste 60 autovehicule. dintre care o pondere importanta o detin Autotractoarele cu remorca tip Mercedes. cu capacitate de peste 20 tone incarcatura utila, destinate transportului de materiale si produse finite atat pentru COMPA cat si pentru alti clienti.
Ponderea covarsitoare a transporturilor societatii TRANS C.A.S. il detine transporturile internationale de marfuri in aproape toata Europa.
Sediul social
|
Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.12
|
Nr.inregistrare in Registrul Comertului
|
J32/633/2002
|
Cod Unic de inregistrare
|
CUI 14836511
|
Obiectul principal de activitate
|
4941 Transporturi rutiere de marfuri
|
Capital social, din care:
|
1,500,000 lei
|
Actionari: COMPA S.A.Sibiu
|
1,498,450 lei
|
MAXIM Mircea Florin si MIHAILA Daniela
|
1,550 lei
|
Administrator
|
MAXIM Mircea Florin
|
Societatea RECASERV S.R.L.
Scopul infiintarii firmei a fost de externalizare din cadrul firmei – mama COMPA S.A. a unor activitati diferite profilului sau de activitate principal precum: alimentatie publica realizata prin cantina si microcantinele ce functioneaza in incinta firmei COMPA.
Prin infiintarea firmei RECASERV S.R.L. s-au asigurat conditiile dezvoltarii acestei activitati prin completarea cu servicii secundare: catering si servicii de curatenie.
Sediul social
|
Sibiu. Str.Henri Coanda Nr.51
|
Nr.inregistrare in Registrul Comertului
|
J32/704/2004
|
Cod Unic de inregistrare
|
CUI 16408228
|
Obiectul principal de activitate
|
5629 Alte activitati de alimentatie n.c.a.
|
Capital social, din care:
|
100.000 lei
|
Actionari: COMPA S.A.Sibiu
|
70%
|
BOROS Daniela (persoana fizica)
|
30%
|
Administrator
|
BOROS Daniela
|
Societatea ARINI HOSPITALITY S.R.L.
Scopul infiintarii firmei a fost de externalizare din cadrul firmei – mama COMPA S.A. a unor activitati diferite profilului sau de activitate principal, activitati cum sunt: Hoteluri si alte facilitati de cazare similare.
Sediul social
|
Sibiu. Str. Henri Coanda Nr.8
|
Nr.inregistrare in Registrul Comertului
|
J32/77/2021
|
Cod Unic de inregistrare
|
CUI 43581594
|
Obiectul principal de activitate
|
5510 Hoteluri si alte facilitati de cazare similare
|
Capital social. din care:
|
19.703.000 lei
|
Actionari: COMPA S.A.Sibiu
|
100%
|
Administrator
|
BAIASU Dan-Nicolae
|
b). Descrierea generala a pozitiei financiare, a performantelor Societatii si ale filialelor acesteia
Societatea COMPA S.A. - firma mama
|
|
Denumire indicator
|
UM
|
31.03.2020
|
31.03.2021
|
Active imobilizate
|
lei
|
482,068,095
|
498,501,516
|
Active circulante
|
lei
|
258,435,365
|
265,092,507
|
Datorii mai mici de un an
|
lei
|
125,416,831
|
158,222,351
|
Datorii mai mari de un an
|
lei
|
134,185,445
|
112,954,785
|
Capital si rezerve
|
lei
|
480,901,184
|
492,416,887
|
Cifra afaceri
|
lei
|
171,969,964
|
181,363,841
|
Profit brut
|
lei
|
6,495,704
|
8,006,693
|
Profit net
|
lei
|
5,936,258
|
7,474,755
|
Societatea COMPA-IT S.R.L. - filiala
|
|
Denumire indicator
|
UM
|
31.03.2020
|
31.03.2021
|
Active imobilizate
|
lei
|
30,922
|
5,196
|
Active circulante
|
lei
|
1,002,993
|
1,049,708
|
Datorii mai mici de un an
|
lei
|
227,794
|
232,663
|
Capital si rezerve
|
lei
|
806,121
|
822,241
|
Cifra afaceri
|
lei
|
630,000
|
619,200
|
Profit brut
|
lei
|
15,147
|
4,612
|
Profit net
|
lei
|
10,835
|
1,883
|
|
|
|
|
|
Societatea TRANS C.A.S. S.R.L. - - filiala
Denumire indicator
|
UM
|
31.03.2020
|
31.03.2021
|
Active imobilizate
|
lei
|
1,914,090
|
1,421,982
|
Active circulante
|
lei
|
6,375,452
|
7,351,663
|
Datorii mai mici de un an
|
lei
|
2,263,207
|
2,654,870
|
Datorii mai mari de un an
|
lei
|
295,387
|
164,698
|
Capital si rezerve
|
lei
|
5,730,948
|
5,954,077
|
Cifra afaceri
|
lei
|
4,299,851
|
4,556,824
|
Profit brut
|
lei
|
52,761
|
98,184
|
Profit net
|
lei
|
45,000
|
76,112
|
Societatea RECASERV S.R.L. – filiala
Denumire indicator
|
UM
|
31.03.2020
|
31.03.2021
|
Active imobilizate
|
lei
|
121,143
|
110,673
|
Active circulante
|
lei
|
630,337
|
499,978
|
Datorii mai mici de un an
|
lei
|
151,235
|
100,494
|
Capital si rezerve
|
lei
|
600,245
|
510,157
|
Cifra afaceri
|
lei
|
507,805
|
254,818
|
Profit brut
|
lei
|
-15,240
|
-1,434
|
Profit net
|
lei
|
-20,318
|
-2,426
|
Societatea ARINI HOSPITALITY S.R.L. – filiala
Denumire indicator
|
UM
|
31.03.2020
|
31.03.2021
|
Active imobilizate
|
lei
|
0
|
18,559,677
|
Active circulante
|
lei
|
0
|
2,112,418
|
Datorii mai mici de un an
|
lei
|
0
|
1,026,841
|
Datorii mai mari de un an
|
|
0
|
0
|
Capital si rezerve
|
lei
|
0
|
19,645,254
|
Cifra afaceri
|
lei
|
0
|
0
|
Profit brut
|
lei
|
0
|
-57,746
|
Profit net
|
lei
|
0
|
-57,746
|
a) Cu privire la principalele elementele ale patrimoniului la 3 luni 2021
Comparand valorile principalilor elemente din bilantul la 31.03.2021 fata de cele inregistrate in perioada similara a anului precedent (31.03.2020) atat la firma mama COMPA cat si la firmele afiliate, constatam urmatoarele:
-
Activele imobilizate inregistrate la 31.03.2021 comparativ cu 31.03.2020, la firma mama COMPA cat si la firmele afiliate au avut urmatoarea evolutie:
- 103,4 % la firma mama COMPA
- 16,8 % la firma afiliata Compa IT
- 74,3 % la firma afiliata TRANS CAS
- 91.4% la firma afiliata RECASERV
-
Activele circulante la 31.03.2021, fata de 30.03.2020, au avut urmatoarea evolutie:
- 103,4 % reprezinta cresterea la firma mama COMPA
- 16,8 % este cresterea la firma afiliata Compa IT
- 74,3 % reprezinta cresterea la firma afiliata TRANS CAS
- 91.4% este nivelul realizat la firma afiliata RECASERV
- Datoriile mai mici de un an inregistrate la 31.03.2021 fata de 31.03.2020 au avut o evolutie crescatoare fata la firma mama cat si la firmele Compa IT SRL si TRANS CAS SRL, exceptie facand RECASERV SRL la care aceste datorii au scazut. Evolutia in procente este urmatoarea:
- 126,2% la COMPA SA
- 102,1% la Compa IT SRL
- 117,3% la TRANS CAS SRL
- 66,4% la RECASERV SRL
-
Datoriile mai mari de un an la 31.03.2021 fata de 31.03.2020 au inregistrat urmatoarea evolutie:
- 84,2% la firma mama COMPA SA
- 55,7% la firma afiliata TRANS CAS SRL
-
Celelalte firme afiliate: Compa IT SRL si RECASERV SRL nu au avut nici la 31.03.2021 si nici la 31.03.2020 datorii mai mari de un an.
-
Capitalul si rezervele au crescut, cu exceptia RECASERV SRL, atat la firma mama COMPA cat si la Compa IT si TRANS CAS SRL. In procente evolutia capitalurilor a fost:
- 102,4% la COMPA SA
- 102,0% la Compa IT SRL
- 103,9% la TRANS CAS SRL
- 85,0% la RECASERV SRL
b) Referitor la indicatorii inclusi in Contul de profit si pierdere, realizati pe Trim. 1 – 2021
Cifra de afaceri, precum si indicatorii care exprima gradul de profitabilitate realizati pe Trim. 1 – 2021, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent au inregistrat urmatoarea evolutie:
-
Cifra de afaceri: realizata la 31.03.2021, comparativ cu realizatul de la 31.03.2021 in cadrul firmelor din cadrul Grupului este urmatoarea:
- 105,5% la Compa SA
- 98,3% la Compa IT SRL
- 186,1% la TRANS CAS SRL
- 50,2% LA RECASERV SRL
-
Profitul brut realizat pe Trim. 1 – 2021 fata de cel realizat in perioada similara a anului precedent, a avut urmatoarea evolutie:
- 123,3% la Compa SA
- 30,4% la Compa IT SRL
- 186,1% la TRANS CAS SRL
- Firma RECASERV SRL a inregistrat pierdere si in Trim 1 -2021 si pe Trim 1-2020. Pierderea inregistrata totusi este mai mica in Trim. 1 – 2021 fata de cea din Trim 1 – 2020.
· Profitul net realizat in Trim. 1 – 2021 fata de Trim. 1 – 2020 a fost:
- 125,9% la Compa SA
- 17,4% la Compa IT SRL
- 169,1% la TRANS CAS SRL
- Firma RECASERV SRL a inregistrat pierdere atat in Trim. 1 – 2021, cat si in Trim. 1 – 2020. Nivelul pierderii este totusi mai mic in Trim. 1 – 2021 fata de cel din Trim. 1 – 2020.
Ca o concluzie care se desprinde cu privire la evolutia rezultatelor obtinute in Trim. 1 – 2021 fata de cele din perioada similara a anului precedent, apreciem faptul ca gradul de profitabilitate la nivelul Grupului, cu deosebire la firma “mama” Compa, au fost sensibil mia bune, scotand in evidenta faptul ca, in pofida efectelor pandemiei de Coronavirus, care a afectat intr-o oarecare masura activitatea economica a firmei si in Trim. 1 – 2020, masurile luate de Consiliul de Administratie, de catre Managementul firmei, au avut un efect pozitiv.
Raportul financiar interimar, individual si consolidat la 31.03.2021 poate fi consultat accesand linkul de mai jos.
Presedinte C.A./ Director General Vicepresedinte C.A./ Director Economic
Ioan DEAC Ioan MICLEA