joi | 28 martie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


ALRO S.A. - ALR

ALRO anunta intentia VIMETCO NV si CONEF de a face o oferta publica de actiuni

Data Publicare: 18.06.2018 7:57:33

Cod IRIS: 7ED75

 

Nr. 44/18.06.2018

 

 Catre:  Autoritatea de Supraveghere Financiara

                Bursa de Valori Bucuresti 

 

Data raportului:  18 iunie 2018

Denumirea entitatii emitente: Alro S.A.

Sediul social: Slatina, Str. Pitesti, nr.116, Jud. Olt

Numarul de telefon/ fax: 0249 431901 / 0249 437500

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului : RO 1515374

Numar de ordine in Registrul Comertului: J28/8/1991

Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRCJ28/8/1991

Cod LEI: 5493008G6W6SORM2JG98

Capital social subscris si varsat: 356.889.567,5 RON

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti- Categoria Standard  (simbol de piata: ALR) 

 

Ref: Raport curent conform Regulamentului CNVM nr.1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare, cu modificarile si completarile ulterioare

 

Eveniment important de raportat:

Informare privind intentia de lansarea a unei oferte publice secundare de actiuni Alro

 

IN ACORD CU LEGISLATIA PIETEI DE CAPITAL DIN ROMANIA, ACEST ANUNT NU REPREZINTA UN ANUNT DE OFERTA, O PUBLICITATE SAU UN PROSPECT. INVESTITORII NU TREBUIE SA SUBSCRIE SAU SA CUMPERE ACTIUNI MENTIONATE IN PREZENTUL DOCUMENT, DECAT PE BAZA INFORMATIILOR DIN PROSPECTUL CARE TREBUIE PUBLICAT DE ALRO S.A., DUPA APROBAREA DE CATRE AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA. UN PROSPECT VA FI DEPUS LA AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA DIN ROMANIA SI DUPA APROBAREA DE CATRE AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA DIN ROMANIA, VA FI DISPONIBIL PE WEBSITE-UL BURSEI DE VALORI BUCURESTI LA ADRESA WEB WWW.BVB.RO SI PE WEBSITE-UL COMPANIEI LA ADRESA WEB WWW.ALRO.RO.

 

PROSPECTUL NU SE PUBLICA SAU DISTRIBUIE, IN INTREGIME SAU PARTIAL, DIRECT SAU INDIRECT, IN STATELE UNITE ALE AMERICII, AUSTRALIA, CANADA, JAPONIA, AFRICA DE SUD SAU IN ORICE ALTA JURISDICTIE IN CARE ESTE ILEGALA DISTRIBUIREA ACESTUI ANUNT. 

 

POATE FI COMUNICAT IMEDIAT (18 iunie 2018)

 

ALRO S.A. ANUNTA INTENTIA VIMETCO N.V. SI CONEF S.A. DE A FACE O OFERTA PUBLICA DE ACTIUNI

 

Alro S.A. ("Compania" sau "Alro"), anunta astazi ca actionarul sau majoritar, Vimetco N.V. si Conef S.A. (impreuna "Actionarii vanzatori") intentioneaza sa lanseze o oferta publica de vanzare pentru actiunile Companiei ("Oferta"). 

Compania impreuna cu filialele sale („Grupul”) reprezinta unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa dupa capacitatea de productie, cu operatiuni in toate segmentele semnificative ale productiei de aluminiu. Grupul este format din divizii upstream si downstream, de la activitati care includ exploatarea si rafinarea materiilor prime, pana la productia si vanzarea de produse din aluminiu primar si procesat (care cuprind produse laminate plate („PLP-uri”) si produse extrudate). Vanzarile si EBITDA  ale Grupului, in 2017, au fost de 2,7 miliarde RON (aproximativ 679 milioane USD) si respectiv 566 milioane RON (aproximativ 140 milioane USD). 

Marian Nastase, Presedintele Alro, a comentat: „Aceasta este o veste foarte buna pentru Alro. Alro a devenit un jucator cheie pe piata globala a aluminiului, cu un istoric puternic, cu scala si prezenta internationala. Avem o echipa puternica de management, care lucreaza impreuna de multi ani, cu o strategie clara de a continua sa creasca prezenta Alro in randul clientilor importanti din intreaga Uniune Europeana si dincolo de aceasta, si cu o experienta dovedita de crestere a Companiei si de a obtine performante financiare.” 

Gheorghe Dobra, Director General al Alro, a adaugat: "Modelul nostru integrat pe verticala, care presupune sa avem control asupra fiecarei etape a productiei noastre, este un atu puternic al Alro. Am implementat activ o strategie pentru a creste accesul nostru la industrii sofisticate, care solicita aluminiu procesat care sa respecte standarde tehnice foarte specializate. Suntem mandri ca producatori precum Airbus apeleaza la Alro pentru produse din aluminiu care sunt de cea mai inalta calitate.” 

Vimetco N.V. detine, in prezent, 84,2% din actiunile Alro. Actionarii Vanzatori intentioneaza sa ofere actiuni Alro catre investitorii institutionali si investitorii de retail din Romania, si investitorilor eligibili din afara Romaniei. 

Alte intrebari 

Ana-Maria Imbrea +40 374 570 717 (telefon); +40 21 408 35 89 (fax); amimbrea@vimetco.ro (e-mail) 

Despre Alro („Grupul”)

        Grupul este unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa dupa capacitatea de productie, cu operatiuni in toate segmentele semnificative ale productiei de aluminiu. Grupul Alro este format din divizii upstream si downstream, de la activitati care includ exploatarea si rafinarea materiilor prime, pana la productia si vanzarea de produse din aluminiu primar si procesat (incluzand PLP-uri si  extrudate).

        Folosind bauxita extrasa din minele din Sierra Leone (Africa), Grupul produce alumina, principala materie prima utilizata pentru producerea aluminiului, care este procesata in rafinaria din Tulcea, Romania.

         Minele operate de Grup si rafinaria sa acopera integral necesitatile  de bauxita si de alumina ale acestuia. Totalul resurselor de bauxita, masurate si indentificate in minele exploatate de Grup incepand cu  1 ianuarie 2018, au fost estimate de Grup la 53,6 milioane de tone, pe care acesta le considera suficiente pentru aproximativ 20 de ani de operatiuni (in conformitate cu ratele actuale de productie). In 2017, Grupul a produs 1.787.716 tone, respectiv 472.606 de tone de bauxita si, respectiv, de alumina.

         Unitatile de productie si de prelucrare a aluminiului care apartin Grupului sunt situate in Slatina, Romania. Acestea au produs aproximativ 282.000 de tone de aluminiu primar in 2017 din care aproximativ 56% a fost utilizat intern, in productia de produse din aluminiu procesat care, in acelasi an, s-a ridicat la aproximativ 109.000 de tone.

         Grupul fabrica si vinde un portofoliu diversificat si flexibil de produse din aluminiu, inclusiv produse din aluminiu primar, cum ar fi sarma, bare, placi si lingouri, precum si produse laminate plate, cum ar fi table, bobine si placi si o gama larga de profile extrudate.

         Grupul are o prezenta puternica in multe sectoare industriale de pe pietele internationale, iar expertiza acestuia ii permite sa indeplineasca standardele tehnice si de productie specializate cerute de anumiti clienti in sectoare precum industria aeronautica, auto, maritima si in constructii.

         Incepand cu 2002, Grupul a investit aproximativ 412 milioane USD pentru a dezvolta si mentine capacitatea de productie a aluminiului primar si procesat. Programul de investitii al Grupului s-a concentrat si pe imbunatatirea calitatii produselor, extinzand in acelasi timp gama de produse fabricate de Grup pentru a include o cantitate mai mare de produse cu valoare adaugata mare („PVAM-uri”) pentru industriile sofisticate. 

 

Date cheie ale performantei (in RON, ,000)

 

Perioada de trei luni incheiata la 31 Martie
(neauditata)

An incheiat la
31 Decembrie

(auditat)

 

2018

2017

2017

2016

2015

 

(mii RON, daca nu se specifica altfel)

 Date Financiare

 

 

 

Vanzari                                        

749,242

681,432

2,726,272

2,302,803

2,422,759

EBITDA(1)                                      

132,857

153,208

566,455

291,592

305,994

Marja EBITDA (%)(2)                    

17,7%

22,5%

20.8%

12.7%

12.6%

Rezultatul net ajustat(3)              

93,645

106,640

402,626

100,325

76,514

Profit net / (pierdere)                 

124,621

90,219

391,106

71,496

(18)

 

 

 

(Tone)

Rezultatele productiei(4)

 

 

 

 

 

Bauxita                                        

592,428

466,437

1,787,716

1,368,531

1,334,046

Alumina                                       

134,163

100,146

472,606

467,031

404,825

Aluminiu primar                          

71,274

66,639

282,074

272,507

271,356

Aluminiu procesat (FRPs si profile extrudate)                        

28,405

27,320

108,972

103,367

102,386

                 

                                               

1.        EBITDA: calculat ca rezultat inainte de impozitul pe profit plus cheltuielile cu dobanzile, pierderile / (castigurile) din instrumentele financiare derivate, alte costuri financiare, net, pierderi/(castiguri) nete Din schimb  valutar si deprecierea, amortizarea si ajustari.

2.        Marja EBITDA este un indicator de profitabilitate calculata ca EBITDA impartita la venituri, exprimata in procente.

3.        Rezultatul net ajustat se calculeaza dupa cum urmeaza: rezultatul net plus plus/(minus) cheltuieli cu deprecierea activelor imobilizate/(inversare), plus/ minus) pierderea/(castigul) din instrumente financiare derivate care nu indeplinesc conditiile pentru contabilitatea de acoperire impotriva riscurilor, plus/(minus) cheltuieli cu impozitul amanat/(venituri).

4.        Inclusiv produsele stocate si produsele transferate intre divizii. 

 

Avantajele competitive ale lui Alro

·         Fundamente favorabile ale pietei de aluminiu si crestere constanta a pietei

  • Diferitele conditii favorabile, inclusiv oportunitatile de inlocuire a otelului cu aluminiu ca rezultat al amprentei sale reduse de carbon si a naturii eficiente din punct de vedere energetic, precum si reducerea continua a productiei in China, partial datorita reglementarilor stricte de mediu, au dus la o crestere semnificativa a cererii de aluminiu din partea unor industrii diverse in ultimii trei ani, precum si la noi oportunitati pentru Grup. CRU Consulting ("CRU") a prognozat continuarea cresterii globale a cererii de aluminiu primar la o rata anuala de 3,0% in perioada 2017-2030.
  • Potrivit CRU, cererea mondiala de produse aluminiu procesate a crescut rapid, in principal datorita modificarii cerintelor de produse si tendintelor de crestere pe termen lung si substitutie ale clientilor finali, cum ar fi industriile de transport si aeronautica, simultan cu cererea mai mare de produse cheie unde se utilizeaza aluminiul, cum ar fi masinile, aeronavele si ambalajele din aluminiu.
  • Aceste fundamente favorabile ale pietei de aluminiu si expertiza Grupului in sectoarele cele mai mari si cu cea mai rapida crestere a pietei de aluminiu au permis Alro sa-si creasca veniturile cu 13%, de la 2.422.759 mii RON in 2015 la 2.726.272 mii RON in 2017.

 

        Crestere semnificativa determinata de concentrarea pe Produse cu Valoare Adaugata Mare (PVAM) si  produse laminate plate

o   Portofoliul Grupului de produse din aluminiu procesate cuprinde produse laminate din aluminiu, inclusiv placi, table, benzi si bobine, si produse extrudate. Importanta majora pe care Grupul a acordat-o dezvoltarii expertizei tehnice interne si investitiilor in active a permis cresterea organica a portofoliului sau de produse la o gama larga de produse laminate plate cu valoare adaugata ridicata, cu accent pe produsele cu valoare adaugata foarte mare ("PVAFM") pentru industriile specializate, cum ar fi industria auto si industria aeronautica.

o   Grupul a investit semnificativ in cercetare si in dezvoltare pentru a indeplini proceduri riguroase de certificare si de calificare, permitand acestuia sa obtina marje mai mari si sa aiba relatii pe termen lung cu clientii din cadrul industriilor extrem de atractive pentru Grup.

o    Concentrarea asupra unor astfel de industrii - de exemplu certificarea cu Programul National de Acreditare pentru Industria Aerospatiala si de Aparare (NADCAP) care permite Grupului sa furnizeze placi de aluminiu catre industria aerospatiala - a dus la o crestere a procentului de produse laminate plate in veniturile din vanzarile,in comparatie cu produsele din aluminiu primar, de la 28% in 2010, la 45% in 2017.

o    Prin strategia de a schimba mixul de produse catre PVAM, Grupul si-a majorat cifra de afaceri si vanzarile de produse din aluminiu procesat cu 9% si respectiv 7% intre 2015 si 2017 si si-a marit ponderea PVAFM in produsele laminate plate, unde Grupul este in masura sa negocieze marje mai mari, a crescut de la 11,9% in 2015 la 13,4% in 2017.

 

         Model de business cu marja mare si cerinte minime de CAPEX (investitii de capital) pentru a sustine cresterea si a genera fluxuri de numerar puternice

o    Expansiunea continua a portofoliului de produse ale Grupului catre PVAFM a permis cresterea nivelurilor de profitabilitate,EBITDA crescand cu 85% intre 2015 si 2017, iar marja EBITDA crescand de la 12,6% si 12,7% in 2015, respectiv 2016, la 20,8% in 2017.

o    Gradul ridicat de integrare pe verticala in plan operational si investitiile permanente in active a permis Grupului sa-si mentina tendinta de crestere cu o suma relativ redusa de cheltuieli de capital in 2015, 2016 si 2017, variind de la 102.394 mii RON in 2015 la 217.752 mii RON 2017.

o    Toate acestea au permis Grupului sa-si sporeasca profitabilitatea generand in acelasi timp fluxuri de numerar puternice, fara a aloca numerar semnificativ la cheltuielile de capital pentru dezvoltare, majorand semnificativ fluxurile de numerar libere ale Grupului (calculate ca numerar net generat din activitatile de exploatare minus activul net de numerar (utilizat in) activitatile de investitii) de la 3.157 mii RON in 2015 la 171.529 mii RON in 2017.

 

         Gradul ridicat de integrare pe verticala asigura lantul de aprovizionare si optimizeaza costurile

o    Grupul beneficiaza de un grad ridicat de integrare pe verticala in toate fazele majore ale productiei de aluminiu. Acest lucru ii permite sa reduca si sa controleze costurile si sa asigure o aprovizionare sigura cu materiile prime, crescand, in acelasi timp, eficienta operationala si favorizand relatiile directe cu utilizatorii finali.

o   In 2017, 2016 si 2015, intregul necesar de alumina si de bauxita ale Grupului a fost asigurat de Alum S.A. si, respectiv, de Sierra Mineral, productia excedentara fiind vanduta tertilor. Productia excedentara permite, de asemenea, Grupului sa-si mareasca productia de aluminiu primar fara a trebui sa isi asigure materiile prime principale de la terti furnizori. In aceeasi perioada, intregul necesar de aluminiu primar al Grupului pentru productia de aluminiu procesat a fost produs in topitoriile Grupului.

 

         Angajament puternic si concentrare pentru a oferi actionarilor  o rata mare de rentabilitate

o    Compania s-a concentrat pe furnizarea unor randamente mari de capital actionarilor prin echilibrarea intre crearea valorii adaugate in cadrul afacerii si distribuirea profiturilor generate. In ultimii doi ani, compania a declarat dividende in valoare de 94% si 97,7% din profitul consolidat al Grupului in 2016, respectiv 2017. 

 

         Baza de active dezvoltata sustine angajamentul fata de respectarea conditiilor de protectie a mediului

o    Facilitatile de productie si de procesare ale Grupului utilizeaza tehnologii moderne care permit Grupului sa indeplineasca standarde din ce in ce mai stricte de protectie a mediului.

o    Incepand cu 2002, Grupul a investit aproximativ 412 milioane USD pentru a dezvolta si a mentine capacitatea de productie a aluminiului primar si procesat, din care aproximativ 101 milioane USD au fost investite in proiecte de sanatate, de siguranta, de mediu si de eficienta energetica, cum ar fi ECO Topitoria care a inceput sa functioneze in 2013 si a atins o capacitate de productie de 32.000 tone / an in 2017.

o    In plus, de-a lungul anilor, baza de active si de echipamentele moderne ale Grupului a permis reducerea consumului de apa industriala, cresterea eficientei energetice, reducerea progresiva a emisiilor de CO2 si cresterea ratei de reciclare a deseurilor de aluminiu.

o   Grupul a redus constant nivelul gazelor cu efect de sera (masurata ca emisii de CO2 pe tona de aluminiu produs) de la 1,45 in 2015 la 1,40 in 2017. In 2017, in conformitate cu Raportul JRC "Eficienta energetica si emisiile de GES" Grupul a atins un nivel  de 99% al eficientei in utilizarea tehnologiilor eficiente din punct de vedere energetic in topitoria sa, masurata ca grad in care eficienta energetica a topitoriei s-a apropiat de eficienta maxima realizabila.

 

        Echipa de management experimentata, cu rezultate remarcabile

o    Grupul are o echipa de conducere cu inalta calificare si experienta, cu expertiza dovedita in domeniu si un istoric exceptional de gestionare a cresterii intr-un mediu de piata dificil.

o    Dupa privatizarea Companiei in 2002, echipa de management a Grupului a crescut cu succes integrarea pe verticala a operatiunilor sale si a repozitionat portofoliul de produse punand accent pe produsele procesate din aluminiu. Acest lucru a fost realizat prin achizitii, in special in cazul Alprom in 2003, Alum in 2005 si al Sierra Mineral in 2011 si prin cresterea capacitatii si prin imbunatatirea eficientei echipamentelor de turnare si de prelucrare ale Grupului.

o    Pentru a diminua impactul crizei financiare globale asupra afacerii in 2008 si 2009 si scaderea pretului aluminiului, echipa de management a implementat o serie de masuri semnificative de gestionare a crizelor, incluzand reducerea responsabila a productiei si diminuarea activa a costurilor de exploatare.

o    Managerii-cheie ai Companiei au cunostinte ample despre pietele locale din Romania si despre pietele de consum pe care le deservesc. Directorul General al companiei, Gheorghe Dobra, are peste 34 de ani de experienta in industria aluminiului si a lucrat pentru Grup din 1984. Presedintele Consiliului de Administratie al Companiei, Marian Nastase, si directorul financiar al companiei, Genoveva Nastase, fiecare au mai mult de 16 ani de experienta in industria aluminiului, ambii lucrand in cadrul Grupului din 2002.

 

Strategia Alro

        Concentrare pe downstream

o    Grupul se concentreaza pe extinderea portofoliului de produse laminate plate ca parte a strategiei sale de integrare in aval. Cu accent pe cresterea vanzarilor de PVAM, Grupul urmareste sa creasca  valoarea medie a primei produselor si, pentru ca prima pentru produsele cu valoarea adaugata reprezinta o cota mai mare din pretul produsului, reducand expunerea Grupului la volatilitatea cotatiei LME.

o    In plus, expertiza sporita cu PVAFM destinate industriilor specializate permite Grupului sa aiba o intelegere mai buna a clientilor finali si confera Grupului o putere de negociere mai mare in comparatie cu vanzarile de produse mai putin complexe. Pentru a stimula cresterea organica, Grupul intentioneaza sa extinda ponderea PVAFM, in special a placilor tratate termic, in portofoliul de produse laminate plate si sa imbunatateasca capacitatea de procesare si know-how-ul tehnic, crescand in acelasi timp cota de piata globala in sectorul de produse laminate plate.

o   Grupul intentioneaza: (i) sa majoreze ponderea reciclarii deseurilor de aluminiu in cadrul productiei de aluminiu primar, alocand aproximativ 17 milioane USD intre 2018 si 2020 si investind 13 milioane USD in modernizarea turnatoriei; (ii) sa-si majoreze capacitatea de productie de laminate plate de la 90.000 de tone pe an in 2017 la 120.000 de tone pe an pana in 2022, alocand aproximativ 16 milioane USD pana in 2021, pe termen mediu, o diviziune de 50% intre volumele sale de aluminiu procesat si de aluminiu primar; (iii) sa investeasca aproximativ 19 milioane USD, in 2018, in extinderea capacitatii de productie a placilor tratate termic in divizia de prelucrare a Grupului; si (iv) sa investeasca aproximativ 15 milioane USD pana in 2020 in cresterea capacitatii si eficientei laminorului sau si in imbunatatirea calitatii produselor laminate la cald pentru a satisface cele mai exigente cerinte ale clientilor sai.

         Extinderea si diversificarea pietelor Grupului

o    Prin intermediul unui mix de produse bine diversificat, Grupul isi propune sa-si maximizeze marjele prin intrarea pe piete specializate, atat in segmente de aluminiu primar, cat si procesat. De-a lungul anilor, Grupul a obtinut o serie de certificate, printre care NADCAP, care ii permit sa furnizeze produse clientilor din industrii precum industria aeronautica, maritima si cea auto. Pentru a deservi mai bine clientii si pentru a castiga cote de piata in cadrul acestor industrii, Grupul urmareste sa extinda in continuare numarul de produse certificate, inclusiv aliajele certificate de NADCAP.

o    Pentru aceasta, Grupul intentioneaza sa: (i) interactioneze direct cu clientii finali (evitand intermediarii) pentru a creste vanzarile si pentru a promova relatiile pe termen lung; si (ii) sa creasca nivelul de inovare prin implementarea proiectelor de cercetare si dezvoltare.

        Concentrarea permanenta pe productivitate si pe controlul costurilor

o   Grupul intentioneaza sa-si sporeasca rentabilitatea si pozitia competitiva, continuand sa se concentreze pe productivitate si pe controlul costurilor in cadrul infrastructurii existente a Grupului. Costurile Grupului sunt puternic influentate de factorii de piata, respectiv pretul materiilor prime si al energiei, precum si eficienta tehnica a operatiunilor sale. In consecinta, Grupul continua sa gestioneze costurile prin intermediul politicilor de acoperire a riscurilor si al lantului de aprovizionare integrat pe verticala.

o   Grupul isi propune reducerea ratelor consumului de energie si urmareste, in prezent,  cresterea utilizarii cantitatilor de metal reciclat. In acest scop, Grupul se concentreaza pe cresterea capacitatii de productie a ECO Topitoriei, avand ca obiectiv atingerea unei capacitati de 100.000 de tone pe an, pana in 2020.

         Angajamentul fata de sustenabilitatea mediului pentru a deveni "Fabrica viitorului"

o    Intrucat guvernele introduc noi reglementari privind protectia mediului, este posibil ca orice incapacitate de a reduce impactul asupra mediului sa devina din ce in ce mai scumpa.

o    Conform tintei prezentate de Asociatia Europeana a Aluminiului, Grupul si-a redus emisiile de dioxid de carbon in topitoriile sale de aluminiu primar, ajungand de la locul 6, la locul 3 din 2008 pana in 2014, iar la rafinaria de alumina a redus emisiile de gaze cu efect de sera cu 19,95% comparativ cu nivelul emisiilor din 2012.

o    In viitor, Grupul se angajeaza sa implementeze proiectul sau pe termen lung pentru a deveni "Fabrica Viitorului", cu scopul de a implementa un nou concept al combinatului de aluminiu bazat pe tehnologii ecologice, zero emisii, zero deseuri si pe reducerea nivelului total al consumului de energie. 

 

ACESTE MATERIALE NU TREBUIE PUBLICATE SAU DISTRIBUITE, INTEGRAL SAU IN PARTE, DIRECT SAU INDIRECT, IN STATELE UNITE. ACESTE MATERIALE NU SUNT OFERTE DE VANZARI DE VALORI MOBILIARE IN STATELE UNITE, AUSTRALIA, CANADA, JAPONIA, AFRICA DE SUD SAU ORICE ALTA JURISDICTIE UNDE O ASTFEL DE OFERTA SAU VANZARE SUNT ILEGALE. VALORILE MOBILILARE LA CARE SE FACE REFERIRE IN ACESTE MATERIALE NU AU FOST INREGISTRATE IN CONFORMITATE CU LEGEA VALORILOR MOBILIARE DIN STATELE UNITE DIN 1933, ASTFEL CUM A FOST MODIFICATA (LEGEA VALORILOR MOBILIARE”),  SI NU POT FI OFERITE SAU VANDUTE IN STATELE UNITE IN ABSENTA INREGISTRARII, SAU A UNEI EXCEPTARI DE LA INREGISTRARE SAU INTR-O TRANZACTIE CARE NU RESPECTA CERINTELE DE INREGISTRARE PREVAZUTE IN LEGEA VALORILOR MOBILIARE. NU VA EXISTA O OFERTA PUBLICA A VALORILOR MOBILIARE IN STATELE UNITE. 

ACEST ANUNT NU REPREZINTA UN ANUNT DE OFERTA, O PUBLICITATE SAU UN PROSPECT IN SENSUL LEGISLATIEI PRIVIND VALORILE MOBILIARE DIN ROMANIA SI NU CONSTITUIE SAU FACE PARTE DIN ORICE OFERTA SAU INVITATIEI DE VANZARE SAU DE SOLICITARE A ORICAREI OFERTE DE ACHIZITIE SAU SUBSCRIERE DE ALTE VALORI MOBILIARE (SAU NICIO PARTE A ACESTORA) SAU DISTRIBUIRE FACUTA IN BAZA SAU FARA A FI IN CONFORMITATE CU ORICE CONTRACT. OFERIREA SI DISTRIBUIREA ACESTUI ANUNT SI A ALTOR INFORMATII IN LEGATURA CU OFERTA IN ANUMITE JURISDICTII POT FI LIMITATE DE LEGE SI PERSOANELE IN POSESIA CARORA AJUNGE ORICE DOCUMENT SAU ALTE INFORMATII CU PRIVIRE LA ACESTE RESTRICTII, TREBUIE SA SE INFORMEZE DESPRE SI SA OBSERVE ORICE ASTFEL DE RESTRICTII. ORICE NECONFORMARE CU ACESTE RESTRICTII POATE SA CONSTITUIE O INCALCARE A LEGISLATIEI PRIVIND VALORILE MOBILIARE A ACELEI JURISDICTII.

IN REGATUL UNIT, ACEASTA COMUNICARE ESTE DISTRIBUITA CATRE SI ESTE DIRECTIONATA NUMAI CATRE (I) PERSOANELE CARE SUNT LOCALIZATE IN AFARA REGATULUI UNIT, SAU (II) PROFESIONISTII DE INVESTITII CARE FAC OBIECTUL ARTICOLULUI 19 ALINEATUL (5) DIN ACTUL 2000 AL  SERVICIILOR SI PIETELOR FINANCIARE (PROMOVAREA FINANCIARA) ORDINUL 2005 ("ORDINUL") SAU (III) ENTITATILOR CU VALOARE NETA INALTA CARE FAC OBIECTUL ARTICOLULUI 49 ALINEATUL (2) LITERELE (a)-(d) A ORDINULUI SI ALTE PERSOANE CARORA LE POATE FI COMUNICATA IN MOD LEGAL (TOATE ACESTE PERSOANE FIIND DENUMITE IMPREUNA "PERSOANE RELEVANTE"). ORICE INVITATIE, OFERTA SAU ACORDUL DE SUBSCRIERE, ACHIZITIE SAU ACHIZITIONARII VALORILOR MOBILIARE VA FI EFECTUATA NUMAI CU PERSOANELE RELEVANTE. PERSOANELE CARE NU SUNT PERSOANE RELEVANTE NU POT ACTIONA IN BAZA ACESTEI COMUNICARI SI NU SE POT BAZA PE EA.

COMPANIA NU A AUTORIZAT NICIO OFERTA DE VALORI MOBILIARE DIN NICIUN ALT STAT MEMBRU AL ZONEI ECONOMICE EUROPENE, ALTUL DECAT ROMANIA. IN CEEA CE PRIVESTE FIECARE STAT MEMBRU AL ZONEI ECONOMICE EUROPENE, ALTUL DECAT ROMANIA SI CARE A IMPLEMENTAT DIRECTIVA PRIVIND PROSPECTUL (FIECARE FIIND DENUMIT UN "STAT MEMBRU RELEVANT"), NICIO ACTIUNE NU A FOST INTREPRINSA SI NU VA FI INTREPRINSA SA OFERE O OFERTA DE VALORI MOBILIARE CATRE PUBLIC CARE NECESITA O PUBLICARE A PROSPECTULUI IN ORICE STAT MEMBRU RELEVANT. CA URMARE VALORILE MOBILIARE POT FI OFERITE NUMAI IN STATE MEMBRE RELEVANTE (A) UNOR ENTITATI CARE SUNT AUTORIZATE SAU REGLEMENTATE SA FUNCTIONEZE PE PIETELE FINANCIARE SAU, DACA NU SUNT AUTORIZATE SAU REGLEMENTATE, ALE CAROR SCOPURI COMERCIALE SUNT EXCLUSIV SA INVESTEASCA IN VALORI MOBILIARE; (B) ORICAREI ENTITATI CARE INDEPLINESTE DOUA SAU MAI MULTE DINTRE URMATOARELE CRITERII: (1) UN PROCENT DE CEL PUTIN 250 DE ANGAJATI IN CURSUL ULTIMULUI AN FINANCIAR; (2) UN BILANT TOTAL DE PESTE 43 DE MILIOANE DE EURO SI (3) O CIFRA DE AFACERI ANUALA NETA DE PESTE 50 DE MILIOANE DE EURO, ASA CUM ESTE PREZENTATA IN ULTIMELE SALE CONTURI ANUALE SAU CONSOLIDATE; SAU (C) IN ORICE ALTE CIRCUMSTANTE, FARA A CERE COMPANIEI SA PUBLICE PROSPECTUL IN CONFORMITATE CU ARTICOLUL 3 ALINEATUL (2) DIN DIRECTIVA PRIVIND PROSPECTUL. PENTRU SCOPURILE PREZENTULUI PARAGRAF, EXPRESIA O "OFERTA PUBLICA A VALORILOR MOBILIARE" IN ORICE STAT MEMBRU INSEAMNA COMUNICAREA IN ORICE FORMA SI PRIN ORICE MIJLOACE DE INFORMATII SUFICIENTE CU PRIVIRE LA TERMENII OFERTARII SI A VALORILOR MOBILIARE OFERITE PENTRU A PERMITE UNUI INVESTITOR SA DECIDA SA CUMPERE VALORI MOBILIARE, INTRUCAT ACELEASI VALORI POT VARIA IN STATUL MEMBRU PRIN ORICE MASURA DE PUNERE IN APLICARE A DIRECTIVEI PRIVIND PROSPECTUL IN STATUL MEMBRU RESPECTIV IAR "DIRECTIVA PRIVIND PROSPECTUL" INSEAMNA DIRECTIVA 2003/71/CE SI INCLUDE ORICE MASURI RELEVANTE DE IMPLEMENTARE IN FIECARE STAT MEMBRU RELEVANT.

ACEST ANUNT CONTINE DECLARATII CARE NU SUNT ISTORICE SI SUNT, SAU POT FI CONSIDERATE A FI "DECLARATII DE INTENTIE" "IN CONFORMITATE CU SECTIUNEA 27A DIN LEGEA VALORILOR MOBILIARE SI SECTIUNEA 21E DIN ACTUL DE SCHIMB. ACESTE DECLARATII DE INTENTIE POT FI IDENTIFICATE PRIN UTILIZAREA TERMINOLOGIEI PENTRU INTENTIE, INCLUZAND, FARA LIMITARE, TERMENII "CREDE", "ESTIMEAZA", "PLANURI", "PROIECTE", "PREVIZIUNI", "PREDICTII", "ANTICIPARI" "SE ASTEAPTA", "CAUTA" "INTENTIONEAZA", "CONTINUA", "SE ANGAJEAZA LA", "INTREPRINDE", "AR PUTEA", "VA" "VA FI", "TREBUIE", SAU, IN FIECARE CAZ, VARIANTELE NEGATIVE SAU ALTE VARIATII SAU TERMINOLOGIE COMPARABILA. ACESTE DECLARATII DE INTENTIE IMPLICA RISCURI CUNOSCUTE SI NECUNOSCUTE, NESIGURANTE SI ALTI FACTORI IMPORTANTI AFLATI IN AFARA CONTROLUL GRUPULUI SAU AL ACTIONARILOR VANZATORI, CARE AR PUTEA DETERMINA CA REZULTATELE, PERFORMANTA SI REALIZARI DIN PREZENT ALE GRUPULUI SA FIE DIFERITE DE REZULTATELE, PERFORMANTA SI REALIZARI VIITOARE ALE GRUPULUI, EXPRIMATE SAU IMPLICITE DE CATRE ACESTE DECLARATII DE INTENTIE. ASTFEL DE DECLARATII DE INTENTIE SE BAZEAZA PE NUMEROASE PRESUPUNERI PRIVIND STRATEGIILE DE AFACERI PREZENTE SI VIITOARE ALE GRUPULUI SI MEDIUL IN CARE GRUPUL VA FUNCTIONEA IN VIITOR. ACESTE DECLARATII DE INTENTIE, SE REFERA LA DATA PREZENTULUI ANUNT SI NU POT CONSIDERATE CA GHID PENTRU PERFORMANTE VIITOARE.

INFORMATIILE PREZENTATE IN PREZENTUL ANUNT SUNT NUMAI PENTRU OBIECTIVE GENERALE SI NU TREBUIE CONSIDERATE COMPLETE SI FINALE. NU SE POATE PUNE NICIO BAZA  ASUPRA INFORMATIILOR CONTINUTE IN ACEST ANUNT, SAU PE ACURATETE, COMPLEXITATE SAU CORECTITUDINE. INFORMATIILE DIN PREZENTUL ANUNT POT FI SUPUSE SCHIMBARII. ORICE CUMPARARE DE ACTIUNI IN OFERTA UNUI INVESTITOR TREBUIE FACUTA EXCLUSIV PE BAZA INFORMATIILOR CUPRINSE IN PROSPECTUL SOCIETATII CARE URMEAZA SA FIE EMISE DE SOCIETATE IN LEGATURA CU OFERTANTUL IN CURS.

DEUTSCHE BANK AG, SUCURSALA LONDRA SI UBS LIMITED ("COORDONATORI GLOBALI "), BANCA COMERCIALA ROMANA SA ("BCR"), BRD - GROUPE SOCIETE GENERALE SA, BT CAPITAL PARTNERS SA SI RAIFFEISEN CENTROBANK AG (DENUMITE IN CONTINUARE ""CO-LEAD MANAGERS" SI, IMPREUNA CU COORDONATORII GLOBALI, "MANAGERII") ACTIONEAZA EXCLUSIV IN INTERESUL COMPANIEI SI AL  VIMETCO N.V. SI NU AL ALTCUIVA AFLAT IN CONEXIUNE CU OFERTA SI NU VOR FI RESPONSABILI DECAT PENTRU ACTIUNEA DE  A VINDE ACTIUNILE SOCIETATII SI PENTRU A OFERI CONSULTANTA IN RELATIE CU OFERTA. 

 

Presedinte al Consiliului de Administratie                                 Director General

            Marian Daniel Nastase                                                     Gheorghe Dobra

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.