sâmbătă | 27 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. - IMP

Rezultate financiare sem 1 2017

Data Publicare: 10.08.2017 18:57:35

Cod IRIS: D0DD3

Raport semestrial

Semestrul I / 2017

Data raportului: 10.08.2017

Denumirea entitatii emitente: SC IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA

Sediul social: Oras Voluntari, Sos. Pipera Tunari, nr. 4C, Centrul de Afaceri Construdava, etaj 6,7, Judetul Ilfov

Punct de lucru: Willbrook Platinum Business & Convention Center, Sos. Bucuresti – Ploiesti, Nr. 172-176, Cladirea A, Et. 1, Bucuresti, Sect. 1,

Numarul de telefon/fax: 230.75.81/82/83/ 230.75.70/71/72

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului J23/1927/2006

Capital social subscris si varsat: 277.866.574 RON

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

1. Situatia economico-financiara

1.1. Prezentarea unei analize a situatiei economico-financiare pentru S1/2017, comparativ cu perioada similara a anului anterior.

Analiza elementelor de rezultat

In primul semestru al anului 2017, IMPACT a inregistrat venituri operationale de 70,7 milioane lei, cu 14% mai mari fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar profitul net a fost de aproximativ 12,2 milioane lei, inregistrand o scadere de 11% fata de perioada similara din 2016, cand s-a inregistrat profit brut de 13,7 milioane lei. Scaderea profitului a fost influentata in principal de cheltuielile operationale si cele de finantare mai mari fata de anul 2016.

Indicatorii financiari la data de 30 iunie 2017 sunt urmatorii:

Indicatori conform IFRS (RON)

2016_S1

2017_S1

%

Venituri operationale, din care:

62,152,355

70,712,758

14%

Venituri din vanzare de stocuri de proprietati rezidentiale

51,832,749

67,462,519

30%

Venituri din inchirieri si din utilitati refacturate chiriasilor

1,847,571

2,045,386

11%

Venituri din vanzare de investitii imobiliare

1,434,154

0

-100%

Activitate prestata de catre entitate si capitalizata

0

0

0%

Alte venituri de natura operationala

517,318

1,204,853

133%

Alte venituri operationale - Litigiu ANAF

6,520,563

0

-100%

Cheltuieli operationale, din care:

(48,563,108)

(56,925,965)

17%

Valoare contabila a stocurilor de proprietati rezidentiale vandute

(36,720,960)

(43,238,929)

18%

Costuri operationale aferente proprietatilor inchiriate si vandute

(1,046,768)

(1,589,433)

52%

Valoarea contabila a investitiilor imobiliare

(1,304,721)

0

-100%

Cheltuieli privind materiile prime si materiale

(301,037)

(456,075)

52%

Servicii prestate de terti

(3,290,231)

(4,796,711)

46%

Cheltuieli cu beneficiile angajatilor

(3,403,163)

(4,398,408)

29%

Alte cheltuieli de natura operationala

(2,496,228)

(2,446,409)

-2%

Rezultat operational

13,589,247

13,786,793

1%

Cheltuieli cu deprecierea si amortizarea

(300,266)

(375,438)

25%

Pierderi de valoare a activelor, altele decat Inv Imob

931,591

345,593

-63%

Castiguri / (pierderi) in valoarea justa a Inv Imob

0

0

0%

Rezultat operational

14,220,572

13,756,948

-3%

Costul financiar net

(475,787)

(1,276,570)

168%

Profit / Pierdere brut(a)

13,744,785

12,480,378

-9%

Impozit de profit

0

(243,605)

100%

Profitul / (pierderea) net(a) a(l) perioadei

13,744,785

12,236,773

-11%

In primul semestru din 2017 s-au vandut 175 imobile (apartamente si case) 22 locuri de parcare, 4 loturi de teren totalizand o suprafata totala construita de 16.032 mp, cu 10,60 % mai mare comparativ cu anul precedent (14.488 mp).

Numarul de imobile vandute a crescut cu 1,70% de la 172 unitati in semestrul I-2016, la 175 unitati in semestrul I-2017, in timp ce valoarea medie a tranzactiei a crescut cu peste 19%, de la aprox 69.200 EUR in semestrul I-2016, la 82.300 EUR in semestrul I-2017.

Cheltuielile operationale au crescut cu 17 % fata de perioada similara din 2016, in principal datorita stocurilor.

In comparatie cu un rezultat operational de 13,589 milioane lei la 30 iunie 2016, in 2017 rezultatul operational a fost de 13,786 milioane lei (1%).

Rezultatul financiar

30-Jun-16

30-Jun-17

%

Costuri de finantare

(493,428)

(957,482)

94%

Venituri financiare

12,394

(117,225)

-1046%

Diferente de curs valutar

51,329

11,505

-78%

Alte elemente financiare, net

(46,082)

(213,368)

363%

Rezultat financiar

(475,787)

(1,276,570)

168%

Cheltuielile cu dobanzile au crescut cu 94% pe seama finantarilor contractate pentru etapele 5,6 si 7 aferente dezvoltarii Ansamblului Platanilor din cartierul rezidential Greenfield, din Bucuresti.

Analiza elementelor de bilant

Elemente de active

31-Dec-16

30-Jun-17

%

Imobilizari corporale

6,044,055

6,426,973

6%

Imobilizari necorporale

232,663

210,983

-9%

Investitii imobilizate

136,736,403

136,736,403

0%

Active financiare

14,377,226

14,379,206

0%

Creante imobilizate

11,215,815

10,946,284

-2%

Total active imobilizate

168,606,162

168,699,849

0%

Stocuri

282,813,138

294,984,213

4%

Creante comerciale si alte creante

15,652,318

25,867,172

65%

Cheltuieli in avans

131,717

141,976

8%

Numerar si echivalente de numerar

17,432,180

10,942,335

-37%

Total active curente

316,029,353

331,935,696

5%

Total active

484,635,515

500,635,544

3%

Disponibilitatile banesti ale companiei au scazut cu -37% in prima jumatate a anului 2017, datorita investitilor efectuate la etapele noi din Ansamblul 7 Platanilor.

Creantele comerciale au crescut cu 65%, motivul principal fiind ritmul mai scazut de incasare a contractele de vanzare apartamente, o parte semnificativa din acestea fiind cu plata prin credit bancar si mai putin din surse proprii. Creditele prin programul „Prima Casa” se deconteaza intr-o perioada mai mare de timp si automat decalajul se regaseste in situatia creantelor companiei.

Fata de situatia de la inceputul anului, stocurile au inregistrat o crestere de 4%, datorita capitalizarii cheltuielilor de productie pentru noua etapa de dezvoltare a cartierului Greenfield, faza 7.

Imobilizarile corporale au crescut pe seama achizitiilor diferitelor echipamente (inclusiv IT) pentru utiliarea noului birou de vanzari (6%)

Activele totale s-au mentinut aproximativ la acelasi nivel ca si la sfarsitul anului 2016 (3%)

Elemente de pasiv

31-Dec-16

30-Jun-17

%

Capitaluri proprii

390,776,564

390,521,694

0%

Imprumuturi

28,519,089

35,110,429

23%

Datorii comerciale si alte datorii

2,863,913

3,554,280

24%

Impozit amanat

13,000,347

13,000,347

0%

Total datorii pe termen lung

44,383,349

51,665,056

16%

Imprumuturi

28,715,491

25,055,361

-13%

Datorii comerciale si alte datorii

20,753,493

33,386,815

61%

Provizioane pentru riscuri si cheltuieli

6,618

6,618

0%

Total datorii curente

49,475,602

58,448,794

18%

Total datorii

93,858,951

110,113,850

17%

Total capitaluri proprii si datorii

484,635,515

500,635,544

3%

Imprumuturile societatii au inregistrat o crestere in primul semestru al anului 2017 pe seama tragerii creditelor pentru etapele 5,6 si 7 (944 apartamente) din Ansamblul Platanilor.

Datoriile comerciale ale societatii au crescut semnificativ datorita cheltuielilor de productie in crestere corelate si cu tragerile efectuate din creditele bancare. Totodata pe linia de alte datorii la Iunie 2017 sunt incluse si dividendele de plata catre investitori in valoare de 11,2 mil RON, excluzand dividendele variatia datoriilor comerciale in perioada analizata este de 7% fata de 61% consolidat.

Capitalurile proprii s-au mentinut aproximativ la acelasi nivel ca si la sfarsitul anului 2016, pe seama profitului aferent semestrului 1 / 2017.

Analiza elementelor de flux de numerar

Scaderea numerarului la sfarsitul primului semestru din 2017 are la baza investitiile efectuate la etapele 5,6 si 7 din Ansamblul Platanilor.

Indicator (RON)

30-Jun-17

Numerar la inceputul perioadei

17,432,180

Numerar net provenit din activitatea de exploatare

(15,367,828)

Numerar net provenit din activitatea de investitii

(738,656)

Numerar net provenit din activitatea de finantare

9,616,638

Numerar la sfarsitul perioadei

10,942,334

2. Analiza activitatii societatii comerciale

In primul semestru din 2017 s-a continuat vanzarea de apartamente din Ansamblul Salcamilor, atat din cele finalizate in 2015 (etapele 1 si 2), precum si din etapele 3 si 4 (420 unitati) - finalizate in 2016. Din August 2016 au inceput rezervarile si vanzarile pentru etapele 5 si 6 iar din Mai 2017 pentru etapa 7.

Pana la 30 Iunie 2017, din Ansamblul Salcamilor (924 apartamente), s-au semnat un numar de 854 contracte, iar din Ansamblul Platanilor (944 apartamente), s-au tranzactionat 162 contracte.

Consolidat pe ambele proiecte din noua dezvoltare a cartierului Greenfield, initiata in 2013, avem un total de 1016 contracte semnate (55% din cartierul Greenfield II) dintre care 932 apartamente vandute si 84 promisiuni si rezervari.

2.1. Prezentarea si analizarea evenimentelor care afecteaza sau ar putea afecta lichiditatea societatii, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Detaliere in Notele la situatiile financiare.

2.2. Prezentarea si analizarea efectelor asupra situatiei financiare a societatii a tuturor cheltuielilor de capital, curente sau anticipate.

Societatea are in curs de finalizare constructia Ansamblului Platanilor, care va contine 39 blocuri avand 944 apartamente. In acest sens, pe langa sursele proprii de finantare - profitul reinvestit, se urmareste cofinantarea cheltuielilor de dezvoltare prin credite bancare.

Pana la data prezentei, au fost contractate credite de investitii imobiliare cu Banca Transilvania, Libra Bank si Piraeus Bank.

Structura detaliata a cheltuielilor se regaseste in Notele la situatiile financiare.

2.3. Prezentarea si analizarea evenimentelor care afecteaza semnificativ veniturile din activitatea de baza.

Reluarea productiei cu noile etape de dezvoltare rezidentiala in cartierul Greenfield, a favorizat obtinerea unui produs competitiv si apreciat de piata si astfel societatea a reusit o crestere semnificativa a vanzarilor, respectiv atingerea unei cote de piata care sa ii confere statutul de lider de piata.

Accelerarea ciclurilor de productie si standardizarea produsului oferit asigura satisfacerea cerintelor pietei, ceea ce reprezinta una dintre preocuparile esentiale ale managementului in perioada curenta, ce constituie, de altfel, si un atu in atingerea obiectivelor de vanzari si profitabilitate.

3. Schimbari care afecteaza capitalul si administrarea societatii comerciale.

In aprilie 2017, in Consiliul de Administratie au fost alesi trei membri noi Dna. Ruxandra Alina Scarlat, Dl. Laviniu Dumitru Beze si Dl. Daniel Pandele, pentru un mandat de patru ani, pana la 27 Aprilie 2021.

Dl. Gabriel Vasile isi va exercita mandatul actual pana la data 15.09.2017, iar presedinte al CA a fost reconfirmata Dna. Iuliana Mihaela Urda pana la 27 Aprilie 2021.

3.1 Descrierea cazurilor in care societatea a fost in imposibilitatea de a-si respecta obligatiile financiare.

Societatea este la zi cu plata creditelor si a taxelor si impozitelor.

3.2 Descrierea oricarei modificari privind drepturile detinatorilor de valori mobiliare emise de societate.

Drepturile detinatorilor de valori mobiliare emise nu au fost modificate.

Presedintele CA

Director Financiar

Iuliana Mihaela Urda

Bogdan Nicolae Geanta

Versiunea integrala a raportul semestrial poate fi consultata la link-ul de mai jos



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.