RAPORT SINTETIC CONSOLIDAT
TRIMESTRUL III 2016
al Consiliului de Administratie al
Farmaceutica REMEDIA S.A.
Data raportului: 14 noiembrie 2016
Denumirea entitatii emitente: Farmaceutica REMEDIA SA
Sediul social: Deva, str. Dorobantilor nr. 43,
Cod postal 330160. telefon/fax:+40 254 223 260 / +40 254 226 197
Sediu secundar: Bucuresti, Bd. Metalurgiei 78, sector 4, telefon/fax:+40 213 211 640
Codul unic de inregistrare: RO 2115198
Numar de ordine in Registrul Comertului: J20/700/1991
Capital social subscris si varsat: 10.608.980 RON
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti
Categoria: Standard
A. 1. Informatii generale
Societatile ale caror rezultate au fost consolidate sunt Farmaceutica REMEDIA S.A. (FR) si Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L. (FRDL).FRDL este detinuta 100 % de catre FR.
Datorita unor impuneri legislative legate de separarea activitatilor de distributie engros de cele de distributie endetail, in semestrul I 2015 a fost reactivata societatea SIBMEDICA S.R.L. sub denumirea de Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L.(FRDL). Aceasta societate a prelua treptat (pana la sfarsitul anului 2015) operatiunile engros de la Farmaceutica REMEDIA S.A., aceasta din urma ramanand cu activitatile de distributie endetail (lantul de 100 farmacii).
In trimestrul III 2016 au fost deschise 3 noi farmacii in Bucuresti; in piata Moghioros (Drumul Taberei 44), Soseaua Oltenitei 48-50 si Calea Giulesti.
In aceeasi perioada din cauza rezultatelor necorespunzatoare a fost inchisa oficina de la Lapugiu si au fost mutate in alte locatii farmaciile Sf.Constantin din Targoviste, Sf.Iacob din Aiud si Sf.Timotei din Tg.Mures.
2. Situatia economico financiara consolidata la sfarsitul trimestrului III 2016
In perioada 01.01.2016 – 30.09.2016 societatea comerciala Farmaceutica REMEDIA S.A. a inregistrat urmatoarele rezultate financiare consolidate:
Nr. Crt
|
Indicator
|
Realizari ian-sep 2015 (Lei)**
|
Realizari ian-sep 2016 (Lei)
|
Variatie 2016/2015
(%)
|
1.
|
Vinzari nete de marfuri *
|
174.525.151
|
172.690.600
|
-1,05
|
2.
|
Alte venituri din exploatare
|
2.354.292
|
2.136.603
|
-9,25
|
3.
|
Total venituri din exploatare
|
176.879.443
|
174.827.203
|
-1,16
|
4.
|
Total costuri operationale
|
176.210.399
|
174.479.516
|
-0,98
|
5.
|
Rezultat operational
|
669.044
|
347.686
|
-48,03
|
6.
|
Rezultat financiar
|
-139.039
|
13.766
|
|
7.
|
Rezultat brut
|
530.006
|
361.452
|
-31,8
|
|
*Inclusiv reducerile comerciale acordate
**neconsolidat
“Alte venituri din exploatare” sunt reprezentate in principal de urmatoarele categorii de venituri:
- vanzari imobilizari – 29,29 % din “alte venituri din exploatare”
- servicii logistice – 26,02 %
- chirii incasate – 20,04 %
- studii clinice – 6,11%
- servicii marketing in farmaciile proprii – 4,81%
- Penalitati – 3,65%
Fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile nete de marfuri au scazut cu 1,05%,situatie datorata in principal urmatoarelor cauze:
- Dupa 01 iulie 2015 reducerea pretului la medicamente a afectat cifra de afaceri a farmaciilor proprii cu aproape 15%
- Necesitatea impusa de catre lege de a separa activitatile de distributie en gross de cele de distributie en detail.Separarea celor doua activitati a impus regandirea departamentelor functionale si de suport, adaptarea sistemelor informatice si a fluxurilor informationale, regandirea modului de functionare a departamentului logistic atat in ceea ce priveste activitatea in depozite cat si transportul marfurilor la clienti.Reasezarea tuturor acestor activitati nu s-a finalizat inca. Consideram ca o mare parte dintre problemele aparute ca urmare a separarii celor doua activitati vor fi depasite pana la sfarsitul anului 2016.
Per total, veniturile din exploatare s-au diminuat nesemnificativ comparativ cu anul tecut .
Costurile operationale s-au diminuat aproape in aceeasi proportie cu veniturile din exploatare (-0,98 % fata de – 1,16%).
3.Situatiile financiare la data de 30.09.2016 nu au fost auditate de catre auditorul financiar independent.
B. Indicatori economico - financiari
|
|
|
|
|
|
|
|
LICHIDITATE SI CAPITAL DE LUCRU
|
30.09.2016
|
|
Lichiditate curenta (Active curente / Datorii curente)
|
1,02
|
|
Active curente
|
111.992.331
|
|
Datorii curente
|
110.365.444
|
|
Gradul de indatorare (Capital imprumutat / Capital propriu x 100)
|
0,71%
|
|
Capital imprumutat
|
281.994
|
|
Capital propriu
|
39.660.643
|
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti (sold mediu clienti/cifra de afaceri*270)
|
104 zile
|
|
Sold mediu clienti
|
67.000.000
|
|
Cifra de afaceri neta
|
174.045.315
|
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate (cifra de afaceri/active imobilizate)
|
4,39
|
|
Cifra de afaceri neta
|
174.045.315
|
|
Active imobilizate
|
39.641.912
|
|
|
|
|
|
|
|
Note:
1) Lichiditatea curenta – nivelul indicatorului reflecta o buna capacitate de plata, deci un risc redus, certificand faptul ca societatea este capabila sa-si acopere datoriile pe termen scurt pe seama creantelor si disponibilitatilor banesti. Indicatorul s-a mentinut la acelasi nivel comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (1.05 anul trecut).
2) Gradul de indatorare exprima eficacitatea managementului riscului de credit, indicand potentiale probleme de finantare, de lichiditate, cu influente in onorarea angajamentelor asumate. Valoarea de 0,71% indica faptul ca societatea nu are niciun fel de probleme de finantare sau lichiditate. In calculul acestui indicator, capitalul imprumutat cuprinde atat creditele bancare, cat si datoriile din leasing-ul financiar.
3) Viteza de rotatie a debitelor clienti exprima eficacitatea societatii in colectarea creantelor sale, respectiv numarul de zile pana la data la care debitorii isi achita datoriile catre societate. Avand in vedere specificul incasarii creantelor in distributia de medicamente si termenele de decontare utilizate de catre Ministerul Sanatatii, consideram ca valoarea de 104 zile, in evolutie pozitiva fata de anul trecut (109 zile), este una normala in conditiile date.
4) Viteza de rotatie a activelor imobilizate exprima eficacitatea managementului activelor imobilizate, prin examinarea cifrei de afaceri generate de o anumita cantitate de active imobilizate. Indicatorul a involuat , de la 4,87 anul trecut la 4,39 anul acesta, datorita achizitiei celor 17 licente de farmacie din Bucuresti.
Presedinte Consiliu de Administratie – „TARUS” – Valentin Norbert Tarus e.U.
Director General – Robert Mihail PELOIU