Catre : Autoritatea de Supraveghere Financiara-Sectorul Instrumentelor si Investitiilor Financiare
Bursa de Valori Bucuresti
RAPORT CURENT
Data: 21.03.2024
Denumirea societatii comerciale: MORARIT PANIFICATIE ROMAN S.A.
Sediu social: Roman, str. Magurei, nr. 3, jud. Neamt
Nr. Telefon: 0757048247
C.I.F.: RO 2053818
Nr. de ordine in Registrul Comertului: J27/86/1991
Evenimente importante de raportat: Convocator AGOA nr. 127/21.03.2024;
Consiliul de Administratie al Morarit Panificatie Roman S.A. cu sediul in Mun. Roman, str. Magurei nr. 3, jud. Neamt, conform dispozitiilor Legii nr. 31/1990, ale Legii nr. 24/2017 si conform actului constitutiv al societatii, convoaca Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor pentru data de 24 aprilie 2024 ora 10:00 la sediul societatii, pentru toti actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor tinut de Depozitarul Central la sfarsitul zilei de 10 aprilie 2024 considerata ca data de referinta, cu urmatoarea ordine de zi:
1. Prezentarea, dezbaterea si aprobarea Raportului Consiliului de Administratie cu privire la activitatea economico-financiara a societatii pe anul 2023 si a Raportului de Audit.
2. Prezentarea si aprobare bilantului contabil, a contului de profit si pierdere pe anul 2023.
3. Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor societatii pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar din anul 2023, in baza rapoartelor prezentate.
4. Prezentarea si aprobarea repartizari profitului net pe anul 2023, prin constituirea de rezerve–conform repartizarii propuse in situatiile financiare pe anul 2023.
5. Prezentarea spre aprobare a Bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2024 si a programului de investitii pe anul 2024.
6. Aprobarea finantarilor in cadrul schemei de ajutor de stat IMM Plus subcomponenta RURAL PLUS prin:
- Contractarea unui credit capital circulant, suma maxima de 2.000.000 lei, pentru o perioada de maxim 36 de luni, de la Banca Comerciala Intesa Sanpaolo Romania S.A. sau de la o banca comerciala/institutie financiara ce activeaza pe piata din Romania pentru desfasurarea activitatii curente a firmei;
- Contractarea unui credit pentru achizitie linie tehnologica, echipamente necesare desfasurarii activitatii societatii, in suma maxima de 2.000.000 lei, pentru o perioada de maxim 72 de luni, de la Banca Comerciala Intesa Sanpaolo Romania S.A. sau de la o banca comerciala/institutie financiara ce activeaza pe piata din Romania, pentru desfasurarea activitatii curente a firmei.
7. Aprobarea garantarii creditelor mentionate mai sus cu :
· Ipoteca legala asupra conturilor curente si a conturilor de depozit ale imprumutatului deschise la Banca ce se inscrie in Registrul National de Publicitate Mobiliara in baza contractului de garantare.
· Ipotecile legale imobiliare si/sau mobiliare asupra activelor finantate prin credit dupa caz, si in favoarea Bancii Comerciale Intesa Sanpaolo Romania S.A., proportional cu riscul asumat de fiecare dintre parti si sunt valabile pana la stingerea creantelor datorate de beneficiar, in limita creditului contractat.
· Cesiune de creanta a politei de asigurare pentru bunurile achizitionate si aduse in garantie proportional cu procentul de garantare.
· Garantie de stat oferita de Ministerul de Finante prin FGCR (procent de 90% conform conditiilor stabilite pentru schemei de ajutor de stat IMM Plus, din valoarea finantata)”
8. Stabilirea datei de 14.05.2024 ca data de inregistrare care serveste la identificarea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele Adunarii Generale a Actionarilor si a datei de 13.05.2024 ca ex-date.
9. Imputernicirea persoanei care va indeplini toate formalitatile necesare legate de aducerea la indeplinire a hotararii Adunarii Generale a Actionarilor, precum si pentru indeplinirea tuturor formalitatilor necesare inregistrarii mentiunii la Oficiul Registrului Comertului, urmare a hotararii adoptate si publicarea acesteia la autoritatile competente.
Incepand cu data de 22.03.2024, zilnic, de luni pana vineri, toate documentele si materialele informative referitoare la problemele incluse in ordinea de zi sunt disponibile la sediul societatii pentru consultare de catre toti actionarii, la cerere, precum si pe website-ul societatii: www.panificatieroman.ro.
Fiecare actionar are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, urmand a primi un raspuns in conformitate cu dispozitiile legale. Intrebarile vor fi cuprinse intr-un document ce va fi transmis la sediul social al societatii, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, pana cel tarziu a cincea zi de la momentul publicarii convocatorului in monitorul oficial.
In termen de maxim 15 zile de la publicarea prezentului convocator, actionarii reprezentand individual sau impreuna cel putin 5% din capitalul social, pot formula propuneri de noi puncte pe ordinea de zi – in conditiile Legii nr. 24/2017.
Accesul actionarilor indreptatiti sa participe la Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor este permis prin simpla proba a identitatii acestora, facuta in cazul persoanelor fizice cu actul de identitate, iar in cazul persoanelor juridice si a actionarilor persoane fizice reprezentate, cu imputernicirea data persoanei fizice care le reprezinta. Persoana fizica ce reprezinta societatea trebuie sa aiba asupra sa cartea de identitate si certificatul constatator al societatii ce o reprezinta, nu mai vechi de 30 zile, din care sa rezulte ca persoana care da imputernicire este reprezentantul legal al societatii. Reprezentarea actionarilor in AGOA se poate face si prin alte persoane decat actionarii, in baza unei imputerniciri speciale sau generale. Imputernicirea speciala poate fi acordata oricarei persoane pentru reprezentare intr-o singura adunare generala si contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului, cu precizarea clara a optiunii de vot pentru fiecare punct inscris pe ordinea de zi.
Actionarul poate acorda o imputernicire valabila pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau a vota in toate aspectele aflate in dezbaterea adunarilor generale ale actionarilor a unuia sau mai multor emitenti identificati in imputernicire, in mod individual sau printr-o formulare generic referitoare la o anumita categorie de emitenti, inclusiv in ceea ce priveste acte de dispozitie, cu conditia ca imputernicirea sa fie acordata de catre actionar, in calitate de client, unui intermediar definit conform prevederilor art. 2 alin. (1) pct. 20 sau unui avocat. Actionarii nu pot fi reprezentati pe baza de imputernicire de catre o persoana care se afla in conflict de interese in sensul prevederilor art. 92 pct.15 din Legea nr. 24/2017.
Formularele de procuri speciale se pot obtine incepand cu data de 22 martie 2024 de la sediul societatii mentionat mai sus sau de pe website-ul societatii: www.panificatieroman.ro.
Procura se completeaza si se semneaza in 3 exemplare originale. Un exemplar original al procurii se va depune la sediul din Mun. Roman, str. Magurei, nr. 3, jud. Neamt, sau va fi trimis prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform legii nr.455/2001 la adresa office@panificatieroman.ro, in ambele variante cu cel putin 48 de ore anterior adunarii generale a actionarilor, respectiv pana la data de 22 aprilie 2024 ora 10˚˚, un exemplar va fi inmanat reprezentantului si un exemplar va fi pastrat de actionarul reprezentat.
Actionarii inregistrati la data de referinta au posibilitatea de a vota prin corespondenta, inainte de Adunarea Generala ale Actionarilor, prin utilizarea formularului de vot prin corespondenta pus la dispozitie pe site-ul societatii, iar formularul de vot prin corespondenta poate fi transmis insotit de copia actului de identitate (in cazul actionarilor persoane fizice) sau a certificatului de inregistrare al actionarului (in cazul actionarilor persoane juridice), in conditiile legii,
- in original, la sediul Societatii, cu cel putin 48 de ore anterior Adunarii generale a actionarilor, respectiv pana cel tarziu la data de 22.04.2024 ora 10.00.
- prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform legii nr.455/2001 la adresa office@panificatieroman.ro cu cel putin 48 de ore anterior adunarii generale a actionarilor, respectiv pana cel tarziu la data de 22.04.2024 ora 10.00.
Votul prin corespondenta este anulat in situatia in care actionarul care si-a exprimat votul in acest mod participa personal sau prin reprezentant la adunarea generala. Daca persoana care reprezinta actionarul prin participare personala la adunarea generala este alta decat cea care a exprimat votul prin corespondenta, atunci, pentru valabilitatea votului sau, aceasta prezinta la adunare o revocare scrisa a votului prin corespondenta, semnata de actionar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondenta. Acest lucru nu este necesar daca actionarul sau reprezentantul legal al acestuia este prezent la adunarea generala.
Daca in data de 24 aprilie nu sunt indeplinite conditiile de cvorum, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor este convocata in data de 25 aprilie 2024 ora 10˚˚, in acelasi loc, cu aceeasi data de referinta si aceeasi ordine de zi.
Informatii suplimentare puteti obtine la sediul societatii sau la telefon 0757.048.247.
PRESEDINTE CONSILIU DE ADMINISTRATIE
Dl. Smadu Valeriu Mihai