Purcari – venituri in crestere cu 47% si EBITDA cu 41% in T2 2021
Bucuresti, 25 august 2021
Purcari Wineries Plc (“Grupul”, “Compania”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru trimestrul II (T2) si primul semestru 2021 (S1). Veniturile au accelerat in T2 2021 cu 47%, vanzarile pentru S1 ajungand la 106,5 milioane RON, +25% fata de perioada similara a anului trecut. Marjele au crescut puternic, fiind impulsionate in primul rand de imbunatatirea in continuare a mixului produselor vandute, precum si revenirea vanzarilor in piete cu profitabilitate mai inalta. Drept urmare, EBITDA a crescut cu 41% in T2 si +24% in S1, la 35,1 milioane RON. Profitul net a crescut semestrial cu 31% la 20,4 milioane RON. Compania a continuat sa fortifice pozitia bilatiera, indicatorul de Datorie neta la EBITDA cumulata pentru ultimele 12 luni ajungand la un minim istoric de 0.51 ori.
“Vedem o cerere puternica continua pentru brandurile noastre si reusim sa mentinem marje de profitabilitate bune, in pofida presiunii costurilor mai inalte ca urmare a recoltei de struguri modeste in 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare foarte incurajator la moment din perspectiva recoltei, ce ne pozitioneaza avantajos ca si marje de profitabilitate viitoare. Bilantul puternic ne plaseaza bine pentru maximizarea optiunilor strategice si proiecte investitionale cu randament inalt. In general, suntem destul de multumiti de rezultatele obtinute si suntem recunoscatori consumatorilor nostri pentru increderea lor, ehipelor noastre pentru munca asidua si actionarilor nostri pentru sustinerea lor continua”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: vanzarile continua raliul puternic, +29% fata de S1 2020 si +60% fata de S1 2019. Brandul Purcari conduce cresterea cu 36% an la an. Bardar si-a dublat vanzarile, desi de la o baza de comparatie mai mica. Canalului de comert modern a continuat sa evolueze puternic; comertul traditional a crescut cu 81% ca urmarea a imbunatatirii situatiei pandemice.
· Moldova: crestere puternica, continuand revenirea post-pandemica, +76% an la an, dar in continuare cu 9% sub S1 2019, oferind spatiu suplimentar de recuperare.
· Polonia: veniturile in scadere, influentate de competia puternica a preturilor din partea brandurilor internationale, combinate cu efectele restrictiilor pandemice din T1. Adaptam activitatea de trade si eforturile de marketing, anticipand efecte pozitive in T4 2021.
· Asia: recuperarea accelerata continua, in crestere cu 160% an la an, totusi inca in urma nivelului din S1 2019; toate brandurile au demonstrat progres semnificativ. Bardar, brandul cu marginalitate inalta, este unicul care a depasit nivelul din 2019, desi de la o baza mai mica.
· Cehia si Slovacia: vanzarile nesemnificativ mai mici, -1% semestrial, dar in trend de recuperare. Masurile restrictive din T1, in special in Slovacia, au afectat rezultatele. Concentrare pe segmentul premium, brandul Purcari inregistrand crestere dubla semestrial.
· Ucraina: infiintarea unui birou local pentru a sustine cresterea. Tractiune puternica pentru Purcari, ce devine din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali, oferind o calitate excelenta pentru pretul vinului.
Informatii financiare selectate
RON
|
Tr. 2 2021
|
Tr. 2 2020
|
∆ Tr. 2
|
Sem. 1 2021
|
Sem. 1 2020
|
∆ Sem. 1
|
Venituri
|
56,685,182
|
38,532,603
|
47%
|
106,530,849
|
84,892,384
|
25%
|
|
Profit brut
|
27,276,654
|
17,280,913
|
58%
|
53,311,026
|
40,871,325
|
30%
|
|
% Marja Bruta
|
48%
|
45%
|
+3pp
|
50%
|
48%
|
+2pp
|
|
EBITDA
|
15,478,670
|
10,939,613
|
41%
|
35,104,923
|
28,298,933
|
24%
|
|
% Marja EBITDA
|
27%
|
28%
|
(1pp)
|
33%
|
33%
|
-
|
|
Profit Net
|
10,092,454
|
7,540,988
|
34%
|
20,373,902
|
15,574,020
|
31%
|
|
% Marja Profit Net
|
18%
|
20%
|
(2pp)
|
19%
|
18%
|
+1pp
|
|
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare pentru S1 2021 va avea loc pe 26 august, ora 15:00 PM EEST, 14:00 PM CEST. Anexate sunt Rezultatele financiare pentru perioada de sase luni incheiata la 30 iunie 2021 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza circa 1,300 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 25% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2021 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 55,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton si SEB.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.