Purcari continua un an puternic, EBITDA in crestere cu 45% si Profitul Net aproape dublu in T3 2021
Bucuresti, 15 noiembrie 2021
Purcari Wineries Plc (“Grupul”, “Compania”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru 9 luni 2021. Veniturile au crescut cu 20% ajungand la 166,4 milioane RON. Imbunatatirea mixului de produse vandute, precum si revenirea vanzarilor in piete cu marginalitate mai inalta au condus la cresterea profitabilitatii, EBITDA a crescut cu 32% la 58,2 milioane RON si Profitul Net cu 55% an de an atingand 39,8 milioane RON. In trimestrul 3 Grupul Purcari a inregistrat o crestere de 12% a vanzarilor, in timp ce EBITDA si Profitul Net au crescut cu 45% si respectiv 94% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ultimul trimestru Purcari atingand o marginalitate EBITDA record de 38%.
“Am livrat un alt trimestru puternic, continuand sa delectam consumatorii cu vinurile noastre. Sunt recunoscator intregii echipe Purcari pentru munca grea si dedicatia depusa, si cel mai important, consumatorilor nostri pentru ca ne-au incredintat alegerea lor. Pandemia ramane o sursa de incertitudine, ratele de vaccinare in pietele noastre cheie fiind modeste, iar multe din restrictii inca in vigoare, dar suntem increzuti ca societatile puternice ca a noastra vor iesi si mai puternice din aceasta criza prelungita”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: vanzarile au continuat cresterea +24% fata de 9 luni 2020 si +55% fata de 9 luni 2019. Brandul Purcari ramane motorul cresterii cu +29% an de an. Bardar +68%, desi de la o baza de comparatie mai mica. Canalele de comert modern si traditional au continuat sa evolueze puternic.
· Moldova: revenirea puternica post-pandemica, vanzarile fiind doar cu -4% fata de nivelul din 2019. Brandurile Purcari si Bardar conduc cresterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu +48%.
· Polonia: venituri in scadere, influentate de competia puternica a preturilor in piata si prioritizarea noastra a marginalitatii fata de volum. Brandurile premium, Purcari si Bardar, au crescut cu 13% si 51% respectiv, dar de la o baza de comparatie mai mica. Ne concentram pe trimestrul 4, fiind unul crucial, cu activitati de marketing personalizate, inclusiv cu lansarea gamei noaste Nocturne pentru HoReCa si campanii comerciale in retele.
· Asia: vanzarile in crestere cu +17% an la an, totusi inca semnificativ in urma nivelului din 2019; vanzarile din trimestrul 3 influentate de restrictii COVID si unele amanari ale vanzarilor. Lansarea site-ului web Purcari si colaborare stansa cu partenerii locali pentru construirea corecta a imaginii de brand.
· Cehia si Slovacia: vanzari in scadere cu 3% an de an. Competitia intensa, efectele negative de la restructurarea TESCO si restrictiile pandemice prelungite au afectat rezultatele la 9 luni. Brandul Purcari inregistrand crestere dubla, desi de la o baza de comparatie mai mica.
· Ucraina: lansarea oficiului de vanzari local pentru a sustine cresterea. Concentrarea pe canalul de comert modern, prin cresterea distributiei numerice a brandului Purcari, fiind foarte popular in randul consumatorilor ucraineni.
Informatii financiare selectate
|
Tr. 3 2021
|
Tr. 3 2020
|
∆ Tr. 3
|
9 luni 2021
|
9 luni 2020
|
∆ 9 luni
|
Venituri
|
59,908,834
|
53,430,027
|
12%
|
166,439,683
|
138,322,411
|
20%
|
Profit brut
|
31,626,149
|
27,384,745
|
15%
|
84,937,175
|
68,256,070
|
24%
|
% Marja Bruta
|
53%
|
51%
|
2 pp
|
51%
|
49%
|
2 pp
|
EBITDA
|
23,055,027
|
15,891,875
|
45%
|
58,159,950
|
44,190,808
|
32%
|
% Marja EBITDA
|
38%
|
30%
|
9 pp
|
35%
|
32%
|
3 pp
|
Profit Net
|
19,413,080
|
10,021,515
|
94%
|
39,786,982
|
25,595,535
|
55%
|
% Marja Profit Net
|
32%
|
19%
|
14 pp
|
24%
|
19%
|
5 pp
|
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare pentru 9 luni 2021 va avea loc pe 16 noiembrie, ora 15:00 PM EET, 14:00 PM CET. Anexate sunt Rezultatele financiare pentru perioada de noua luni incheiata la 30 septembrie 2021 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza circa 1,300 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 25% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2021 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 59,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton si SEB.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.