duminică | 19 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ABN Systems International - ABN

Document informare - alocare actiuni SOP

Data Publicare: 14.02.2024 11:41:16

Cod IRIS: 9091E

 

 

 

RAPORT CURENT NR. 2/14.02.2024

 

In conformitate cu Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata (republicata) si Regulamentul Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

 

Data raportului: 14 Februarie 2024

Denumirea entitatii emitente: ABN SYSTEMS INTERNATIONAL SA

Sediul social: Bucuresti, Str. Marinarilor, Nr.31, Parter+Et.1, Sector 1, Bucuresti

Numarul de telefon/fax: 021-233.09.95/021-233.09.99

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 14988404

Atribut fiscal: RO

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/11024/2002

Capital social subscris si varsat: 4.399.769,90 RON

Sistemul multilateral de tranzactionare pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: SMT-BVB (AeRO) 

Cod LEI:  7872003ZJRIJE4XXD449

Simbol: ABN

 

 

Eveniment important de raportat: Document de informare privind atribuirea cu titlu gratuit a unor actiuni angajatilor.

 

 

ABN Systems International S.A. informeaza investitorii si partile interesate in legatura cu atribuirea cu titlu gratuit a 101.261 actiuni angajatilor Companiei, sens in care publica Documentul de informare redactat in conformitate cu art. 1 alin. (4) lit. i) din Regulamentul nr. 1129/2017 privind prospectul care trebuie publicat in cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzactionare pe o piata reglementata si de abrogare a Directivei 2003/71/CE.

Documentul de informare este anexat acestui raport curent.

 

Presedinte Consiliu de Administratie,

George Adisor Barbu


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOCUMENT DE INFORMARE PRIVIND ATRIBUIREA CU TITLU GRATUIT A UNOR ACTIUNI ANGAJATILOR ABN SYSTEMS INTERNATIONAL S.A.

 

(document de informare conform art. 1 alin. (4) lit. i) din Regulamentul nr. 1129/2017 privind prospectul care trebuie publicat in cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzactionare pe o piata reglementata, si de abrogare a Directivei 2003/71/CE)

 


 

Cap.1 Informatii despre numarul si natura valorilor mobiliare

 

Societatea ABN SYSTEMS INTERNATIONAL S.A. (in continuare „Societatea”), cu sediul social in Bucuresti, str. Marinarilor, nr.31, Sector 1, Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/11024/2002, avand cod unic de inregistrare 14988404, atribuie cu titlu gratuit un numar de 101.261 actiuni nominative, ordinare, dematerializate si libere de sarcini emise de Societate, cu o valoare nominala de 0,1 lei fiecare, angajatilor sai care si-au exercitat optiunile ca urmare rezultatelor profesionale obtinute in anul anterior.

 

Cap.2 Motivele atribuirii actiunilor

 

In conformitate cu materialele informative care au stat la baza adoptarii Hotararii AGEA nr. 1 din data 24.11.2021, publicata in Monitorul Oficial Partea IV-a Nr.5273-29.12.2021, de aprobare a Planului de recompensare cu optiuni a persoanelor cheie in Societate, STOCK OPTION PLAN (2021-2023), motivele acordarii de optiuni vizeaza stimularea performantei si recompensarea persoanelor nominalizate care sunt considerate a avea un impact potential semnificativ asupra rezultatelor operationale si financiare ale Societatii.

 

In aplicarea hotararii mentionate, a fost emisa Decizia Consiliului de Administratie nr. 1 din 01.02.2024 prin care au fost stabilite persoanele eligibile, luand in considerare datele promitentului, conditiile planului, experienta profesionala relevanta si responsabilitatea organizationala a fiecarei persoane nominalizate, astfel cum sunt prevazute in fisa postului unui angajat ca parte a termenilor de contractare si care un impact potential semnificativ asupra rezultatelor operationale si financiare ale Societatii.

 

Inca de la momentul listarii, prin intermediul memorandului de listare la Bursa de Valori Bucuresti, ABN SYSTEMS INTERNATIONAL S.A si-a asumat ca una din directiile strategice ale companiei sa se axeze pe motivarea si fidelizarea angajatilor, prin adoptarea mai multor actiuni, printre care extrem de importanta este co-interesarea angajatilor in bunul mers al companiei prin mecanismul financiar de tip „stock option plan”. Aceasta abordare reprezinta un pas natural in construirea in cadrul Societatii a unei culturi deschise spre comunicare si inovatie, cu spirit de comunitate, care incurajeaza cresterea profesionala si personala, creeaza un spatiu de implicare si, in acelasi timp, de parteneriat.

 

Conform Codului Fiscal (Legea 227/2015), „stock option plan" reprezinta un „un program initiat in cadrul unei persoane juridice prin care se acorda angajatilor, administratorilor si/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, prevazute la pct. 26 lit. c) si d), dreptul de a achizitiona la un pret preferential sau de a primi cu titlu gratuit un numar determinat de titluri de participare, definite potrivit pct. 40, emise de entitatea respectiva.”

 

In sensul punctului 40 „titlu de participare” inseamna „orice actiune sau alta parte sociala intr-o societate in nume colectiv, societate in comandita simpla, societate pe actiuni, societate in comandita pe actiuni, societate cu raspundere limitata sau intr-o alta persoana juridica ori la un fond deschis de investitii”.

 

Este important de mentionat faptul ca avantajele acordate sub forma optiunilor in cadrului unui “Stock Option Plan” nu sunt considerate venituri impozabile, la momentul acordarii optiunii si nici la momentul exercitarii optiunii de catre beneficiar, conform dispozitiilor art. 76 alin. 4 lit. r) din Codul fiscal, fiind exceptate si de la plata contributiilor de asigurari sociale, in conformitate cu prevederile art. 142 Cod Fiscal.

 

Aceasta prevedere trebuie coroborata cu dispozitiile art. 94 din Codul Fiscal, privind determinarea castigului/pierderii din transferul titlurilor de valoare, intrucat veniturile din investitii inregistrate de persoanele eligibile ca urmare a vanzarii ulterioare a participatiilor achizitionate in cadrul programelor de "Stock Option Plan" fac obiectul impozitului pe venit.

Valorile mobiliare acordate in cadrul unui program Stock Option Plan devin impozabile doar la momentul la care beneficiarul decide sa vanda aceste valori.

 

Astfel, cu acest program Societatea a dorit sa-si asigure investitia in dezvoltarea profesionala a persoanelor cheie, impiedicand migrarea catre competitie si capitalizand expertiza dezvoltata in cadrul Societatii, eliminand implicit costul de inlocuire a acestor persoane.

 

Cap. 3 Detalii privind atribuirea actiunilor

 

Prin Hotararea AGEA nr. 1 din data 24.11.2021 a fost aprobat Planul de recompensare STOCK OPTION PLAN (2021-2023) a persoanelor cheie in societatea ABN SYSTEMS INTERNATIONAL S.A. (detaliat in materialul de prezentare: modalitate de alocare, persoane eligibile, modalitate de exercitare etc., astfel cum a fost prezentat in adunare), in vederea remunerarii si fidelizarii angajatilor si membrilor organelor de conducere ale Societatii, pe parcursul a 3 ani consecutivi, 2022-2024, in limita a maximum 2,5% pe an din capitalul social al Societatii de la momentul exercitarii Optiunii.

 

Consiliul de Administratie a fost imputernicit sa adopte toate si oricare dintre masurile necesare si sa indeplineasca toate formalitatile cerute pentru aprobarea si implementarea planului de tip „stock option plan” stabilit prin Hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor nr. 1 din data de 24.11.2021, publicata in Monitorul Oficial Partea IV-a Nr.5273-29.12.2021, cum ar fi, dar fara a se limita la: (i) determinarea criteriilor in baza carora vor fi acordate actiunile, (ii) determinarea pozitiilor din organigrama pentru care programul de tip „stock option plan” va fi aplicabil; (iii) conditiile pentru dobandirea de actiuni; (iv) intocmirea si publicarea documentelor de informare in conditiile legii; (v) transferul efectiv al actiunilor de la Societate, in favoarea angajatilor si membrilor organelor de conducere ale Societatii,etc.

 

Avand in vedere cele adoptate prin Hotararea AGEA nr. 1/24.11.2021, Consiliu de Administratie la data de 01.02.2024 a adoptat Decizia nr.1 prin care s-au stabilit conditii si criterii cu privire la atribuirea actiunilor astfel:

·         Calitatea de angajat / membru in conducerea societatii;

·         Vechime continua in societate mai mare de 5 ani de zile;

·         Indeplinirea indicatorilor de performanta alocati la nivel individual si de departament;

·         Implicarea activa si eficienta in promovarea intereselor socitatii, aferente domeniului de activitate.

                 

Persoanele nominalizate in urma aplicarii criteriilor se regasesc in cadrul Anexei la Hotararea Consiliului de Administratie din data de 01.02.2024, precum si numarul de actiuni atribuite fiecaruia.

 

Urmare a Deciziei Consiliului de Administratie nr.1 din data de 01.02.2024, au fost transmise scrisorile de informare privind acordarea de optiuni de actiuni la data de 02.02.2024.

 

Avand in vedere notificarile de exercitare a optiunii acordate de Societate, Consiliul de Administratie a adoptat Decizia nr. 1/13.02.2024 prin care s-a constatat ca angajatii au exercitat optiuni aferente in cuantum de 101.263 actiuni.

 

Transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor de la societate catre Beneficiari, se va face ulterior indeplinirii tuturor conditiilor necesare pentru transfer, dupa transmiterea prezentului document si a documentelor aferente transferului , catre Depozitarul Central, conform legislatie in vigoare.

 

Consiliul de Administratie prin Decizia nr.1 din data de 13.02.2024 a stabilit ca actiunile din programul STOCK OPTION PLAN (2021-2023) vor fi acordate beneficiarilor astfel incepand cu data de 23.02.2024.

 

Prezentul document a fost redactat in conformitate cu art. 1 alin. (4) lit. i) din Regulamentul nr. 1129/2017 privind prospectul care trebuie publicat in cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzactionare pe o piata reglementata, si de abrogare a Directivei 2003/71/CE si urmeaza a fi transmis la Autoritatea de Supraveghere Financiara, Bursa de Valori Bucuresti si Depozitarul Central.

 

Presedinte Consiliu de Administratie,

George Adisor Barbu

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.