luni | 20 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ANTIBIOTICE S.A. - ATB

Rezultate financiare preliminare 2022

Data Publicare: 24.02.2023 18:25:18

Cod IRIS: 760FB

Prezentarea rezultatelor financiare preliminate anul 2022

 

Indicatorii planificati prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2022, parte a planului de afaceri multianual, s-au realizat, creand premisele indeplinirii dezideratelor anului 2030:

-      dublarea cifrei de afaceri

-      cresterea ponderii exportului la 50% din cifra de afaceri

-      mentinerea pozitiei de lider mondial pentru substanta activa Nistatina

-      adaptarea resursei umane prin motivare pentru indeplinirea obiectivelor

-      eficientizarea activitatilor prin digitalizarea si informatizarea platformei

in scopul dezvoltarii sustenabile a companiei.

 

Veniturile totale realizate in anul 2022 sunt in valoare de 535,01 milioane lei cu 17% mai mari comparativ cu valoarea planificata de 458,5 milioane lei si cu 29% mai mari in comparatie cu valoarea realizata in anul 2021, de 414,85 milioane lei.

 

Cheltuielile totale realizate in anul 2022 sunt in valoare de 493,1 milioane lei cu 15,7%  mai mari comparativ cu valoarea planificata de 426,02 milioane lei si cu 28% mai mari in comparatie cu valoarea realizata in anul 2021, de 384,54 milioane lei.

 

Profitul brut in valoare de 41,9 milioane lei este cu 29% mai mare in comparatie cu nivelul planificat si cu 38% mai mare comparativ cu valoarea inregistrata in anul 2021.

 

Sinteza principalilor indicatori de diagnostic inregistrati in anul 2022 evidentiaza echilibrul financiar si preocuparea continua pentru eficienta afacerii, realizandu-se un grad de indatorare de 25%, prin optimizarea incasarilor si diminuarea termenelor de incasare a creantelor la nivelul pietei farmaceutice cu efect favorabil in diminuarea creditelor pentru finantarea capitalului de lucru concomitent cu diminuarea datoriilor comerciale si implicit a datoriilor totale.

 

Indicatori privind rezultatele financiare preliminate

Preliminat  2022

BVC 2022

2021

Marja bruta (lei)

332.075.132

268.021.000

231.999.851

Marja bruta (%)

65,22

60,55

61,10

Valoarea Adaugata (lei)

259.211.241

208.721.000

184.593.822

Rezultat brut (lei)

41.903.230

32.500.000

30.302.616

Rentabilitate profit brut (marja EBT) (%)

9

8

8

Taxa claw-back (lei)

31.332.652

28.000.000

28.669.258

Rentabilitate profit brut + claw back (%)

15

14

16

Rezultat net (lei)

38.513.427

31.400.000

29.939.404

EBITDA (Profit inainte de dobanzi, impozite si amortizare) (lei)

68.060.326

56.950.000

58.252.248

Grad de indatorare (total datorii/total activ) (%)

25

29

32

Lichiditate generala (nr. ori)

2,39

2

1,9

Activ net contabil (lei)

641.430.601

643.000.000

604.991.800

 

 

Situatia rezultatului global

 

Indicatori

Preliminat 31.12.2022

BVC 2022

31.12.2021

Preliminat 2022/BVC 2022

Preliminat 2022/2021

Venituri din vinzari

482.666.811

432.074.000

366.209.065

112%

132%

Alte venituri din exploatare

26.874.232

16.102.000

37.378.976

   

Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

11.689.110

24.000

711.939

   

Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata

13.779.091

 

10.314.000

 

10.547.830

 

   

Cheltuieli cu materiile prime

109.740.746

104.046.265

74.159.073

105%

148%

Cheltuieli cu materiale pentru sustinerea procesului de productie

16.249.703

 

9.015.735

 

12.668.363

 

   

Cheltuieli cu produsele fabricate pe alte site-uri

51.126.808

 

61.569.000

 

60.854.292

 

83%

 

84%

 

Cheltuieli cu remunerarea angajatilor

129.620.059

 

123.534.000

 

114.906.311

 

105%

 

113%

 

Cheltuieli cu amortizarea si deprecierea

21.966.575

 

21.450.000

 

24.124.432

 

102%

 

91%

 

Cheltuieli cu energia electrica, gazele naturale si apa

22.026.479

 

23.250.002

 

14.114.801

 

95%

 

156%

 

Cheltuieli de sustinere a activitatilor operationale

17.386.421

 

10.381.322

 

11.879.280

 

   

Cheltuieli de reclama si promovare a produselor

22.194.313

 

14.800.000

 

11.011.125

 

   

Cheltuieli cu servicii prestate de terti

15.300.222

12.338.000

13.580.815

   

Cheltuieli cu impozite si taxe

38.256.584

32.639.000

35.350.973

   

Cheltuieli cu ajustarea activelor circulante

33.944.116

5.190.302

2.845.168

   

Cheltuieli cu diferente nefavorabile de curs valutar

11.494.347

 

4.577.374

 

5.318.549

 

   

Profit din exploatare

45.702.871

35.723.000

34.034.628

128%

134%

Venituri financiare nete

-3.799.641

-3.223.000

-3.732.012

   

Profit inainte de impozitare

41.903.230

32.500.000

30.302.616

129%

138%

Cheltuieli cu impozit pe profit si alte impozite

3.389.803

 

1.100.000

 

363.212

 

   

Profit net

38.513.427

31.400.000

29.939.404

123%

129%

 

 

Principalii indicatori de eficienta ai activitatii operationale si ai activitatii totale au depasit nivelul planificat si cel realizat in anul precedent. Eficienta activitatii operationale este exprimata prin profitul din exploatare, a carui valoare la data de 31.12.2022 este de 45,7 milioane lei cu 28% mai mare in comparatie cu valoarea planificata.

Activitatile desfasurate la nivelul companiei avand ca obiectiv realizarea indicatorilor planificati coroborate cu masurile intreprinse pe parcursul anului 2022 pentru:

- consolidarea vanzarilor pe piata interna si internationala

- managerierea riguroasa a cheltuielilor

- realizarea de investitii pentru dezvoltarea strategica a afacerii si pentru consolidare,

au determinat inregistrarea unui profit brut in valoare de 41,9 milioane lei, cu o marja a profitului brut de 8,6%. Eficienta activitatilor este semnificativ influentata de valoarea taxei claw back de 31,3 milioane lei, care cumulata cu valoarea profitului brut asigura o marja de 15,1%.

 

Valoarea totala a veniturilor din vanzari, de 482,7 milioane lei (aproximativ 100 milioane euro) a fost obtinuta prin vanzarea produselor finite fabricate pe site-urile proprii de fabricatie (379,2 milioane lei) si a produselor din portofoliul Antibiotice realizate pe alte site-uri (103,5 milioane lei), atat pe piata interna cat si pe piata internationala.

Veniturile din vanzarea produselor pe piata interna sunt in valoare de 298,6 milioane lei cu 32,9% mai mare in comparatie cu valoarea din anul 2021.

Veniturile din vanzarea produselor pe piata internationala sunt in valoare de 184,1 milioane lei cu 30% mai mare comparativ cu valoarea din anul 2021.

Aceste venituri sunt cu 12% mai mari in comparatie cu nivelul planificat de 432 milioane lei si 32% mai mari comparativ cu valoarea inregistrata in anul 2021, de 366,2 milioane lei.

Veniturile din vanzarea produselor din Antibiotice in piata interna sunt in corelatie cu vanzarile in piata farmaceutica din Romania fiind in trend si cu evolutia pe canalele de distributie a medicamentelor catre pacienti.

Valoarea vanzarilor in piata (sell-out) pe portofoliul Antibiotice a fost in anul 2022 de 444,7 milioane lei, in crestere cu 14,5% comparativ cu anul 2021 si cu 5% in comparatie cu valoarea planificata, de 423,7 milioane lei.

 

Evolutia pietei farmaceutice din Romania[1]

In anul 2022, valoarea medicamentelor eliberate catre pacientii din Romania a fost de 25.779,65 milioane de lei (in pret de distributie), in crestere cu 21,9% comparativ cu anul 2021. Consumul de medicamente a crescut cu 7,2%, in anul 2022 fiind eliberat din farmacii un numar de 705,82 milioane cutii.

In 2022 pretul mediu pe cutie a inregistrat o crestere etapizata de la 32,51 lei/cutie in ianuarie, la 36,52 lei/cutie in decembrie.

 

Evolutia pietei farmaceutice generice cu prescriptie medicala si fara prescriptie medicala

Din totalul pietei farmaceutice din Romania 45,3% este reprezentat de segmentul de medicamente generice cu prescriptie medicala (RX) si fara prescriptie medicala (OTC). Piata de generice a inregistrat in perioada analizata o crestere valorica de 21,4% de la 9.626,9 milioane lei la 11.682,3 milioane lei. Din punct de vedere cantitativ a inregistrat o crestere cu 7,4%, fiind eliberat din farmacii un numar de 522,7 milioane cutii in 2022 comparativ cu 486,6 milioane cutii in anul 2021.

Medicamentele cu prescriptie medicala (RX) reprezinta 41,7% din totalul vanzarilor valorice in anul 2022 si 47,3% din totalul consumului de medicamente (raportat in cutii). Acestea inregistreaza in perioada analizata o crestere valorica cu 19,1%, de la 4.091,9 milioane lei in anul 2021 la 4.873,9 milioane lei in anul 2022 si o crestere cantitativa cu 5,5% de la 234,2 la 247,1 milioane cutii.

Medicamentele fara prescriptie (OTC) au inregistrat o crestere valorica cu 23,0% (de la 5.534,9 milioane lei in 2021, la 6.808,4 milioane lei in anul 2022) si un consum crescut cu 9,2% (de la 252,5 milioane cutii in 2021 la 275,6 milioane cutii in anul 2022).

Pe segmente de piata, situatia vanzarilor in piata se prezinta astfel:

-      hospital, vanzarile au crescut cu 32,3%, de la 775,1 milioane lei in 2021, la 1.025,1 milioane lei in anul 2022. In consum, in perioada analizata s-a inregistrat o crestere cu 8,8% de la 20,98 la 22,8 milioane cutii.

-      lanturi nationale, vanzarile au crescut cu 15,7%, de la 3.656,3 milioane lei in 2021, la 4.229,5 milioane lei in anul 2022. Cantitativ, s-a inregistrat o crestere cu 4,2% comparativ cu anul 2022, de la 188,9 la 196,8 milioane cutii.

-      farmacii independente si minilanturi, vanzarile au crescut cu 23,7%, de la 5.195,5 milioane lei in 2021, la 6.427,7 milioane lei in anul 2022. Cantitativ, in 2022 s-a inregistrat o crestere cu 9,5% comparativ cu anul 2021, de la 276,8 la 303,1 milioane cutii.

 

Antibiotice in piata farmaceutica din Romania

In 2022 pe piata interna, Antibiotice SA:

-      ocupa locul 4 in consum (cutii) pe segmentul medicamentelor generice cu prescriptie si OTC (cu o cota de piata de 5,2%);

-      este lider cantitativ (UI) in piata totala de pe forma farmaceutica unguente (20,6%), supozitoare si ovule (36,1%) si pulberi injectabile (60,1%);

-      este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescriptie si OTC comercializate in spitale, cu o cota de piata de 13,2%.

Antibiotice si-a consolidat componenta de core business – antiinfectioase de uz sistemic, dezvoltand in acelasi timp si clasele terapeutice unde detine pozitii importante in piata interna: preparate dermatologice, sistem cardiovascular si tract digestiv.

 

Medicamentele cu prescriptie medicala (RX) reprezinta 83,6% din totalul vanzarilor valorice in anul 2022 si 84,1% din totalul consumului de medicamente (raportat in cutii). Acestea inregistreaza in perioada analizata o crestere valorica cu 16,0%, de la 320,4 milioane lei in anul 2021 la 371,6 milioane lei in anul 2022 si o crestere cantitativa cu 7,8% de la 21,4 la 23 milioane cutii.

Medicamentele fara prescriptie (OTC) au inregistrat o crestere valorica cu 7,7% (de la 67,8 milioane lei in 2021, la 73,1 milioane lei in anul 2022) si un consum constant in cutii (4,4 milioane cutii in anul 2022).

Pe segmente de piata, situatia vanzarilor Antibiotice se prezinta astfel:

-      hospital, vanzarile au inregistrat o crestere valorica semnificativa cu 20,8%, de la 112,4 milioane lei in 2021, la 135,8 milioane lei in anul 2022. Consumul in cutii inregistrat pe acest segment a crescut cu 8,7% in 2022, comparativ cu perioada similara a anului precedent.

-      lanturi nationale, vanzarile valorice au crescut cu 5,2% in 2022 fata de 2021 (de la 105,9 milioane lei la 111,5 milioane lei). Numarul cutiilor eliberate din farmacii a crescut cu 0,6% (ajungand la 9,6 milioane cutii in 2022).

-      farmacii independente si minilanturi, vanzarile valorice au crescut in 2022 cu 16,1% comparativ cu perioada similara a anului precedent (de la 170 milioane lei la 197,4 milioane lei). Numarul cutiilor eliberate din farmacii a crescut cu 9,4% (de la 14,8 milioane cutii in 2021 la 16,2 milioane cutii in 2022).

In 2022, actiunile de promovare desfasurate de Antibiotice a condus la consolidarea cotelor de piata cantitative pentru brandurile promovate: Fluxiv ®, Saliform Forte®, Zifex Complex ® ovule, Zifex Duo ® ovule, Aceclofen® sup, Eficef ® cps, Perasin® inj, Ertapenem ATB inj, Tigeciclina ATB.

Pretul element strategic de adaptare la piata

Pretul mediu al pietei de produse generice si OTC-uri in  anul 2022 a fost de 1,07 lei/ui (unitate indivizibila), in crestere cu 16,5% comparativ cu perioada similara a anului precedent (0,92 lei/ui). La nivel de canale de vanzare, cel mai mare pret al medicamentelor din piata de produse generice si OTC fost inregistrat in 2022 pe canalul hospital: 5,32 lei/ ui, din care injectabilele au inregistrat un pret de 8,6 lei/UI, in crestere cu 28,6% fata de anul trecut. Segmentul farmaciilor independente (MLFI) s-a clasat pe locul secund, cu un pret mediu in 2022 de 1,01 lei/ui (in crestere cu 17,0% fata de anul 2021), iar Lanturile Nationale au inregistrat in 2022 un pret mediu de 0,98 lei/ ui (in crestere cu 13,6% comparativ cu anul 2021).[2]

 

Pretul mediu al portofoliului Antibiotice in 2022 la nivel de unitate indivizibila a fost de 1,3 lei/ui, in crestere cu 11,3% de la 1,17 lei/ui in 2021.

Strategia de pozitionare a produselor in piata constituie punctul de plecare pentru intregul mix de marketing, implicit si pentru politica de produs si pret. Aplicarea strategiilor pe segmente de piata si concepte de promovare au condus la o valorificare eficienta in structura a portofoliului fata de pretul mediu planificat, cu un grad de realizare 104,6%

Pe segmentul retail, focusul pe proiectele de dezvoltare a brandurilor produselor non-RX din gama Nutriensa a generat realizarea unei structuri optime, pretul mediu de valorificare fiind de 0,73 lei/ui, comparativ cu 0,69 lei/ui in 2021.

La nivel de canale de vanzare, cel mai mare pret a fost inregistrat de Antibiotice in 2022 pe canalul hospital: 4,38 lei/ui, din care injectabilele au inregistrat un pret de 8,44 lei/UI, in crestere cu +10,4% fata de anul trecut. Pe canalul MLFI (minilant si farmacii independente) pretul inregistrat in 2022 a fost de 1,08 lei/ui, in crestere cu 10,0% fata de 2021, iar in farmaciile de lant, pretul mediu in 2022 a ajuns la 0,87 lei/ui (in crestere cu 12,4% fata de 2021).

 

 

Exportul de nistatina

Activitatea de export a nistatinei desfasurata in anul 2022, s-a inscris in trendul ultimilor trei ani, de consolidare a pozitiei pe piata mondiala, realizandu-se venituri in valoare de 75,7 milioane lei cu 44% mai mare comparativ cu valoarea din anul 2021 (52,4 milioane lei). In acest an s-a realizat un progres substantial in demersul de imbunatatire a calitatii acestei substante active, prin upgradarea stabilitatii pe termen lung (3 ani) de la temperaturi de depozitare intre 2 si 8 grade, la temperaturi de depozitare sub 25 grade Celsius prin certificarea de catre Autoritatea Europeana de reglementare in domeniul farma, EDQM. Aceste proprietati ale produsului Antibiotice au fost recunoscute si in piata Statelor Unite ale Americii de catre autoritatea de reglementare in domeniu, Food and Drug Administration.

In anul 2022 s-au continuat demersurile de dezvoltare a principalelor piete de export   din Europa, America de Nord si America Latina.

 

Exportul de produse finite

In anul 2022, Antibiotice a livrat pe pietele internationale medicamente in valoare de 108,4 milioane lei, in crestere cu 14% comparativ cu anul 2021. Este un ritm de crestere superior trendului mondial de doar 4,9% raportat de IQVIA, companie de market research in domeniul farma.

Principalele piete pe care s-au inregistrat cresteri in vanzarile de medicamente marca Antibiotice au fost: Marea Britanie, Vietnam, Canada, Danemarca, Irak, Azerbaidjan, Moldova, Canada.

Vanzarile pe piata Statelor Unite ale Americii se mentin la un nivel relativ constant comparativ cu perioada anterioara, acestea reprezentand aproximativ 22% din valoarea exportului de produse finite.

Dincolo de consolidarea prezentei in pietele traditionale, in anul 2022, Antibiotice a derulat poiecte noi, a participat si a castigat licitatii pentru livrarea de medicamente antiinfectioase in Arabia Saudita si Albania. In Africa de Sud s-au lansat sase produse pe segmentul retail.

 

 

In anul 2022 activitatea operationala a fost completata de venituri din:

-      diferente favorabile de curs valutar rezultate din reevaluarea conform reglementarilor legale a soldului lunar al datoriilor si creantelor in valuta, al disponibilitatilor din conturile bancare curente si de imprumut in valuta, precum si  din decontarea creantelor si datoriilor in valuta, in valoare de 10,7 milioane lei;

-      anularea conform cerintelor legale a ajustarilor pentru deprecierea activelor circulante in valoare de 9,2 milioane lei si din anularea provizioanelor pentru riscuri si cheltuieli in valoare de 3,85 milioane lei;

-      prescrierea dreptului de a solicita dividendele aprobate a fi distribuite actionarilor si neridicate, in valoare de 1,41 milioane lei, prezentate in Situatia rezultatulul global in categoria altor venituri din exploatare.

Vanzarile din piata interna si internationala au fost sustinute de activitatea de productie, care a generat cheltuieli cu materii prime in valoare de 109,74 milioane lei, cu 5% mai mare comparativ cu valoarea planificata de 104 milioane lei si cu 48% mai mari in comparatie cu valoarea din anul 2021 (74,2 milioane lei), crestere determinata de cantitatea fabricata, structura de productie si cresterea preturilor de achizitie ale materiilor prime. In comparatie cu nivelul planificat, aceste cheltuieli au o valoare mai mare, dar gradul de realizare al acestora este sub gradul de realizare al veniturilor din vanzari (12%) efect favorabil al masurilor de maximizare a randamentelor. 

Structura de vanzare a produselor din portofoliul Antibiotice fabricate pe alte site-uri adaptata cerintelor din piata interna si internationala dar si obiectivelor de imbunatatire a marjelor de profitabilitate a determinat inregistrarea de cheltuieli cu astfel de produse in valoare de 51,1 milioane lei. Aceste cheltuieli analizate in corespondenta cu nivelul veniturilor determina o marja comerciala superioara nivelului planificat si a celui realizat in anul precedent.

Indicator

Preliminat 31.12.2022

BVC 2022

31.12.2021

Preliminat 2022/BVC 2022

Preliminat 2022/2021

Venituri din produse fabricate pe alte site-uri

103.496.897

 

111.294.000

 

110.278.802

 

93%

94%

Cheltuieli cu produsele fabricate pe alte site-uri

51.126.808

61.569.000

60.854.292

83%

84%

Marja comerciala

52.370.089

49.725.000   

49.424.510

106%

106%

Marja comerciala (%)

50%

44%

44%

 

 

 

Cheltuielile cu remunerarea fortei de munca sunt in valoare de 129,62 milioane lei cu 13% mai mare in comparatie cu valoarea inregistrata in anul anterior si cu 5% mai mare in comparatie cu valoarea planificata, prin actualizarea sistemelor de remunerare si motivare a angajatilor.

Cheltuielile cu energia electrica, gazele naturale, apa potabila, in valoare de 22,03 milioane lei, cu 7,9 milioane lei mai mari comparativ cu valoarea inregistrata in perioada similara a anului precedent si cu 1,2 milioane lei sub nivelul planificat, sunt corelate cu valoarea productiei fabricate dar si cu cresterea tarifelor la energia electrica, gaze naturale si apa potabila.

Cheltuielile care sustin activitatea operationala sunt in valoare de 17,39 milioane lei mai mari comparativ cu valoarea din anul anterior (11,87 milioane lei) si cu valoarea bugetata (10,38 milioane lei), cuprind cheltuieli cu: reparatiile cladirilor si echipamentelor, sediile reprezentantelor din teritoriile Antibiotice, primele de asigurare a bunurilor si persoanelor, pregatirea profesionala, reprezentarea in teritoriile internationale, transportul de bunuri, deplasari in scopul sustinerii vanzarilor,  telecomunicatiile si serviciile bancare.

Cheltuielile de reclama si promovare a produselor, in valoare de 22,19 milioane lei peste valoarea inregistrata in anul 2021 (11,01 milioane lei) si peste valoarea planificata (14,8 milioane lei), sunt efectuate pentru cresterea notorietatii brand-ului Antibiotice, brand-ului umbrela Nutriensa si brand-urilor de produse (Fluxiv, Silithor, Imunofix, Equilibra, Tinero) prin reclame in mass media, care sustin pe termen mediu si lung realizarea veniturilor din vanzari.

Cheltuielile cu serviciile prestate de terti sunt in valoare de 15,3 milioane lei, cu 12% mai mari in comparatie cu valoarea inregistrata in anul 2021 (13,58 milioane lei) si cu 24% mai mari comparativ cu nivelul bugetat (12,33 milioane lei). Aceste cheltuieli sustin activitatile companiei si sunt pentru: sustinerea vanzarilor, studii de piata in domeniul pharma, cheltuieli operationale ale reprezentantelor din teritoriile internationale, servicii de serializare medicamente, servicii calificari si validari echipamente, consultanta medicala/stiintifica, servicii in relatia cu investitorii, certificari si autorizari, servicii salubritate, servicii pentru protejarea mediului inconjurator.

Cheltuielile cu impozite si taxe, in valoare de 38,26 milioane lei, peste valoarea realizata in anul 2021 (35,35 milioane lei) si peste valoarea planificata (32,64 milioane lei) sunt in concordanta obiectivele de consolidarea afacerilor pe piata interna si internationala. In valoarea acestor cheltuieli ponderea semnificativa de 82% (31,3 milioane lei) este detinuta de cheltuiala cu taxa claw-back, reglementata de O.U.G. nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii.

Cheltuielile din diferente nefavorabile de curs valutar rezulatate din reevaluarea conform reglementarilor legale a soldului lunar al datoriilor si creantelor in valuta, al disponibilitatilor din conturile bancare curente si de imprumut in valuta, precum si  din decontarea creantelor si datoriilor in valuta in valoare de 11,49 milioane lei, fiind intr-un echilibru cu veniturile financiare din diferente de curs valutar ale perioadei (10,7 milioane lei).

Cheltuieli privind ajustarile pentru deprecierea activelor circulante, in valoare 33,9 milioane lei, din care:

-       ajustari legal constituite, prin aplicarea principiului prudentei, pentru deprecierea valorii creantelor si  a stocurilor de produse finite in valoare de 29,5 milioane lei;

-   creantele neincasate de la debitori insolvabili, a caror procedura de faliment a fost inchisa prin hotarari judecatoresti definitive, inregistrate pe cheltuieli in valoare de  4,4 milioane lei. Pentru aceste creante au fost constituite ajustari la momentul inregistrarii litigiilor, care acum au fost anulate, prin inregistrarea pe venituri, astfel rezultatul perioadei curente nu a fost afectat.

Cresterea profitului brut comparativ cu anul 2021, intr-un ritm mai mare (38%) decat cresterea veniturilor din vanzarea produselor pe piata interna si internationala (32%) reflecta capacitatea societatii de manageriere a cheltuielilor operationale si financiare.

 

 

Situatia pozitiei financiare

Indicatori din activul si pasivul patrimonial

31 decembrie 2022

31 decembrie 2021

2022/2021

Imobilizari corporale

496.810.361

480.544.567

103%

Imobilizari necorporale

35.795.943

29.839.764

120%

TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE

532.606.304

510.384.331

104%

Stocuri

122.494.428

106.017.774

116%

Creante comerciale si similare

199.646.249

276.876.198

72%

Numerar si echivalente numerar

1.727.454

2.111.377

82%

TOTAL ACTIVE  CIRCULANTE

323.868.131

385.005.349

84%

TOTAL ACTIV

856.474.435

895.389.680

96%

Datorii comerciale si similare

86.067.390

98.202.288

88%

Sume datorate institutiilor de credit

34.008.116

87.163.549

39%

Datorii din impozite si taxe curente

8.280.670

9.611.682

86%

Provizioane pe termen scurt

6.679.335

3.853.530

173%

Subventii pentru investitii

306.289

306.289

100%

TOTAL  DATORII CURENTE

135.341.801

199.137.339

68%

Subventii pentru investitii

1.857.322

2.160.302

86%

Impozit amanat

30.871.210

31.483.086

98%

Sume datorate institutiilor de credit

46.973.501

57.617.153

82%

TOTAL DATORII TERMEN LUNG

79.702.033

91.260.541

87%

TOTAL DATORII

215.043.834

290.397.880

74%

Capital social

264.835.156

264.835.156

100%

Rezerve din reevaluare

111.164.239

114.150.766

97%

Rezerve legale

13.426.761

13.426.761

100%

Alte rezerve

292.168.005

259.154.126

113%

Rezultat reportat

-48.153.421

-51.212.323

94%

Repartizarea profitului

-30.523.566

-25.302.090

121%

Rezultatul curent

38.513.427

29.939.404

129%

TOTAL CAPITALURI PROPRII

641.430.601

604.991.800

106%

TOTAL PASIV

856.474.435

895.389.680

96%

 

Pentru dezvoltarea sustenabila a societatii se deruleaza investitii pentru dezvoltarea strategica si consolidare ceea ce a determinat cresterea in anul 2022 a valorii activelor imobilizate, fiind in valoare de 532,6 milioane lei cu 22,3 milioane lei mai mare in comparatie cu valoarea de la data de 01.01.2022.

Investitiile derulate in anul 2022 au fost in active imobilizate necorporale (proiecte in faza de dezvoltare generate din activitatea de cercetare dezvoltare, licente de produs achizitionate, licentele software pentru calculatoare si servere) cat si in active imobilizate corporale.

La finalul anului 2022, stocurile de materii prime, materiale pentru sustinerea procesului de fabricatie, produse finite sunt in valoare de 122,5 milioane lei mai mare cu 16,5 milioane lei comparativ cu valoarea de la inceputul anului 2022 de 106 milioane lei. Stocurile sunt necesare pentru realizarea procesului de productie si a vanzarilor din primul trimestru al anului 2023, fiind determinate de prelungirea timpilor de aprovizionare, la o perioada intre 4-6 luni.

In anul 2022, prin consolidarea parteneriatelor de pe piata interna s-a realizat o imbunatatire a termenului de incasare al creantelor, astfel valoarea acestora la data de 31.12.2022 este sub nivelul inregistrat la finalul anului anterior, in conditiile in care veniturile din vanzari au fost mai mari cu 32%, generand o valoare mai mare a incasarilor si o scadere a datoriilor.

Datoriile comerciale si similare includ datoriile catre partenerii comerciali, drepturile salariale, impozitele si contributiile aferente salariilor din luna decembrie 2022, achitate in luna ianuarie 2023. Valoarea acestor datorii la finalul anului 2022 este cu 13% mai mica in comparatie cu inceputul anului.  

Valoarea datoriilor pe termen scurt catre institutiile bancare include:

-      23,21 milioane lei, valoarea utilizata din creditul operational pentru finantarea capitalului de lucru;

-   10,79 milioane lei reprezinta ratele aferente creditului pentru finantarea investitiilor cu scadenta intr-o perioada de pana la 12 luni, reflectate potrivit cerintelor IAS 1 – Prezentarea situatiilor financiare, la datorii curente.

Prezentul raport este elaborat pe baza informatiilor financiare neauditate, intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara.

 

In anul 2022 Antibiotice S.A.:

 

 

-       a realizat vanzari in piata (sell-out) in valoare de 444,7 milioane lei, in crestere cu 14,5% comparativ cu anul 2021;

-       profitabilitatea bruta a crescut cu 29% comparativ cu valoarea bugetata si cu 38% comparativ cu anul 2021, consecinta a masurilor aplicate pe parcursul anului 2022 atat in ceea ce priveste cresterea vanzarilor cat si gestionarea cheltuielilor operationale si financiare

-       s-a inregistrat un grad de indatorare de 25%, prin optimizarea incasarilor si diminuarea termenelor de incasare al creantelor la nivelul pietei farmaceutice cu efect favorabil in diminuarea creditelor pentru finantarea capitalului de lucru concomitent cu diminuarea datoriilor comerciale si implicit a datoriilor totale.

 

 

 

             Director General,                                                 Director Executiv Economic,

               Ec. Ioan NANI                                                            EC. Paula COMAN

 

 

 

 

 

 

 

 

RAPORT CURENT

 

Data raportului: 24.02.2023

Denumirea entitatii emitente: Antibiotice SA

Sediul social: Iasi, str. Valea Lupului nr. 1, cod postal 707410,   http://www.antibiotice.ro

E-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro

Numarul de telefon/fax: 0232 209000 / 0232 209633

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO1973096

Numarul de ordine in Registrul Comertului: J22/285/1991

Capital social subscris si varsat: 67.133.804 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

Eveniment important de raportat:

 

Comunicat disponibilitate pentru Raportul anual 2022 - PRELIMINAR

 

Antibiotice Iasi informeaza ca Raportul la 31.12.2022 (rezultate preliminare), este disponibil investitorilor prin Bursa de Valori Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, precum si prin website-ul propriu: www.antibiotice.ro (Investitori/Informatii financiare/Raportari financiare/ 2022 preliminat).

Mentionam ca raportul poate fi obtinut si de la sediul societatii (Birou Relatii cu Investitorii, fax: 0372 065633, e-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro).

 

Director General,

ec. Ioan NANI                            

 

Director Economic,

ec. Paula-Luminita COMAN



[1] Conform sursei de date CEGEDIM Sell Out Romania decembrie 2022

[2] Conform sursei de date Cegedim Sell Out decembrie 2022

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.