sâmbătă | 18 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


BANCA COMERCIALA ROMANA - BCR26

Comunicat rezultate financiare semestrul 1 2023

Data Publicare: 31.07.2023 15:06:40

Cod IRIS: B1B16

Grupul BCR, rezultate in S1 2023: Constructie de prosperitate prin educatie financiara pusa in practica

 

Rezumat1:

Deschisi pentru oameni, deschisi pentru afaceri cu impact:

¾      Portofoliul total de credite nete acordate clientilor de Banca Comerciala Romana (Grupul BCR) a crescut cu 5,6% an pe an la 30 iunie 2023.

¾      Credite noi acordate in valoare de 3,7 miliarde de lei in S1 2023 catre persoane fizice (credite ipotecare si de consum) si microintreprinderi, cu o crestere a stocului de credite acordate microintreprinderilor de 27% an pe an.

¾      Aproximativ 90.000 finantari pentru persoane fizice in S1 2023.

¾     BCR a aprobat credite noi corporate in valoare de 5,3 miliarde de lei in S1 2023, dintre care aproximativ 30% sunt destinate investitiilor.  Numai pentru sectorul IMM, stocul de finantari acordate de BCR Banca a crescut cu 12% an pe an la 30 iunie 2023.

¾      Peste 650 de companii, care creeaza mai mult de 224.000 de locuri de munca, au fost finantate de BCR in S1 2023.

 

Digitalizare accelerata:

¾      2,19 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking si mobile banking), dintre care 1,74 milioane sunt utilizatori activi ai aplicatiei George mobile cu o crestere de 15,5% an pe an.

¾      71% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare si de consum, cont de economii, depozite, asigurari si produse investitionale) sunt acordate pe flux 100% digital.

¾     68% dintre clientii BCR care au activat produsul Capital Plan au aplicat digital, direct din George. Capital Plan este un serviciu prin care stimulam comportamentul investitional, oferind clientilor posibilitatea sa aloce lunar, sume mici, cu o valoarea de minim 100 lei, intr-un plan de investitii pe termen mediu si lung.   

¾      74% din totalul produselor de protectie si asigurare BCR au fost achizitionate pe flux 100% digital, direct din George.

¾      Peste 50% din totalul rambursarilor anticipate se realizeaza pe flux 100% digital, direct in George.

¾      Aproximativ 140.000 de companii sunt inrolate in George pentru afaceri, ecosistemul digital unic in Romania, care asigura o oferta integrata de Digital Onboarding, Digital Overdraft si Multiprofile (proces simplu prin care utilizatorul care are cont personal si business George foloseste aceeasi platforma pentru a se autentifica). In S1 2023, peste 60% dintre clientii eligibili si-au deschis relatia cu banca prin Digital Onboarding, iar aproape 80% dintre liniile de credit standard pentru clientii microintreprinderi au fost acordate prin Digital Overdraft.

 

___________________________________

1Toate datele financiare de mai jos constituie rezultate consolidate neauditate ale Grupului Banca Comerciala Romana (BCR) pentru S1 2023, potrivit IFRS. Cu exceptia cazului in care se specifica altfel, rezultatele financiare pentru S1 2023 sunt comparate cu rezultatele financiare pentru S1 2022. De asemenea, cu exceptia cazului in care se specifica altfel, cursurile de schimb valutar utilizate pentru conversia cifrelor in euro sunt cele furnizate de Banca Centrala Europeana. Contul de profit si pierdere este convertit folosind cursul mediu de schimb valutar pentru S1 2023 de 4,9336 RON/EUR atunci cand se refera la rezultatele pentru S1 2023 si folosind cursul mediu de schimb pentru S1 2022 de 4,9458 RON/EUR atunci cand se refera la rezultatele obtinute in S1 2022. Bilanturile la 30 iunie 2023 si la 31 decembrie 2022 sunt convertite utilizand cursurile de schimb de inchidere la datele respective (4,9635 RON/EUR la 30 iunie 2023 si 4,9495 RON/EUR la 31 decembrie 2022). Toate modificarile procentuale se refera la cifrele exprimate in lei.

 

¾      BCR este prima banca din Romania care asigura procedura de actualizare a datelor pentru persoane juridice (microintreprinderi si PFA) pe flux 100% digital, direct din George.

 

Impact sustenabil si dezvoltare durabila:

¾     BCR a debutat cu succes pe piata internationala de capital cu o emisiune de euroobligatiuni verzi in valoare de 700 de milioane de euro. Aceasta emisiune de obligatiuni este considerata o premiera pe piata financiar-bancara din Romania, fiind cea mai mare emisiune de obligatiuni corporative din tara si una dintre cele mai diversificate tranzactii din punct de vedere al distributiei de investitori la nivel european.

¾     Peste 40 milioane de lei (8 milioane de euro) in finantari verzi (energii regenerabile, eficienta energetica si cladiri verzi), acordate exclusiv clientilor corporate in S1 2023.

¾   100% din cardurile emise de BCR incepand din luna ianuarie 2023, pentru clientii persoane fizice si companii, sunt pe suport fizic prietenos cu mediul, din plastic reciclat sau material biodegradabil. BCR a inceput emiterea cardurilor prietenoase cu mediul inca din 2021, iar pana in acest moment aproximativ 50% din portofoliu este emis pe material sustenabil.

¾     Creditul verde ipotecar ’Casa Mea NaturA’ a avut o pondere de aproximativ 44% din volumul total de credite ipotecare standard acordate de BCR in S1 2023. Creditul se acorda pentru imobilele cu certificate energetic A sau pentru locuinte verzi certificate de Romanian Green Building Council 

¾     Am continuat seria meselor rotunde pentru transformarea ESG a companiilor din Romania, organizate de BCR in parteneriat cu Asociatia Ecoteca, la care participa reprezentanti ai mediului institutional, antreprenori si experti ESG. In martie, impreuna cu Academia de Studii Economice din Bucuresti, am dezvoltat tema despre „Stabilirea si masurarea indicatorilor ESG”, iar in luna iunie, impreuna cu EFdeN, am discutat despre „Eficienta energetica in cladiri: Bune practici si provocari”.

 

Grupul BCR a inregistrat un profit net de 1.110,8 milioane de lei (225,1 milioane de euro) in S1 2023.

 

 

„La BCR, prioritizam construirea de prosperitate prin educatie financiara pusa in practica. Iar asta porneste de la investitiile pe care le facem in programe si instrumente de planificare financiara, dar si de la modul in care oamenii inteleg si aplica principiile financiare. De aceea, ne bucuram sa avem peste 140.000 de clienti care au trecut printr-o sesiune de financial coach in unitatile BCR, dar si peste 630.000 de oameni care au participat la cursurile Scoala de Bani. In plus, ne-am asumat demersul de accelerare a gradului de bancarizare si a nivelului de cunostinte financiare in mediul rural. Pentru ca rolul nostru este sa fim un coach financiar pentru Romania, care faciliteaza dezvoltarea si siguranta financiara la nivelul intregii populatii.

In acelasi timp, in S1 2023, am finantat companii care creeaza mai mult de 224.000 locuri de munca. Si am avut ocazia sa discutam cu antreprenorii despre transformarea lanturilor industriale, investitii in capitalul uman si surse alternative de finantare. Cu fiecare dintre aceste interactiuni, am avut ocazia sa facem un salt strategic spre dezvoltarea unei societati unde oamenii sunt mai increzatori, mai informati si mai capabili sa-si atinga obiectivele financiare proprii.”

 

Sergiu Manea, CEO Banca Comerciala Romana

 

 

 

Educatie si preventie financiara pentru tot ciclul de viata

¾     BCR continua demersul de accelerare a gradului de bancarizare si a nivelului de educatie financiara in mediul rural, prin unitatea mobila „Buna Ziua, Schimbare!”. Incepand din mai 2023, caravana a ajuns in 4 localitati din Romania – Baleni (jud. Dambovita), Brezoi (jud. Valcea), Saliste si Talmaciu (jud. Sibiu), pentru a oferi locuitorilor acces la servicii si produse bancare, dar si la ateliere de educatie financiara. Unitatea mobila stationeaza cate doua saptamani in fiecare localitate, timp in care locuitorii sunt consiliati si ghidati in lumea digitala a banking-ului. La biroul bancar se efectueaza digital, asistat de consilieri, operatiuni precum deschideri de cont curent si carduri de debit, deschideri de depozite, conturi de economii, achizitie de produse de asigurare si investitionale. De asemenea, expertii nostri ofera informatii despre accesul la finantari prin fonduri europene pentru productie si echipamente agricole.

¾    Mai mult de 140.000 de persoane au beneficiat in S1 2023 de coaching financiar in unitatile BCR. Prin acest demers de consiliere financiara, care poate fi accesat gratuit, ne dorim sa oferim romanilor perspectiva pe termen lung a planificarii financiare si necesitatea preventiei pentru situatii neprevazute.

¾      25% dintre clientii care au beneficiat de coaching financiar in S1 2023 au aplicat deja obiectivele de economisire pe care le-au setat in cadrul sesiunii, in timp ce 31% au luat in considerare pensia privata pentru confortul financiar dupa retragerea din activitate.

¾     Am continuat sa incurajam protectia financiara, iar recomandarile prudentiale BCR si-au dovedit eficienta in S1 2023 printr-o crestere semnificativa a vanzarilor de produse de asigurare:

o    Numarul de polite VenitProtect incheiate in primele sase luni din 2023 a crescut de aproximativ 30 de ori comparativ cu S1 2022, ajungand la un volum al primelor de 2,8 milioane lei. VenitProtect protejeaza toate tipurile de venit in cazul unor evenimente neprevazute, de la incapacitate temporara de munca, somaj, spitalizare, invaliditate sau deces.

o    33% crestere pe numarul de polite GARANT Amplus incheiate in primele sase luni 2023, cu un volum al primelor de 5,3 milioane lei. GARANT Amplus este o asigurare facultativa a locuintei, care acopera o gama completa de riscuri, inclusiv cutremur, si care poate fi aleasa in completarea politei de asigurare obligatorie impotriva dezastrelor (PAD)

¾     Scoala de Bani a continuat sa organizeze sesiuni online si offline de educatie financiara pentru adulti si copii, iar numarul total al celor care au participat in program a depasit 630.000. Doar in S1 2023, 32.000 de persoane au invatat sa aiba o relatie mai buna cu banii si sa isi seteze obiective financiare in cadrul atelierelor gratuite Scoala de Bani.

¾     Pe 11 aprilie, de Ziua Nationala a Educatiei Financiare, BCR, prin Scoala de Bani, in colaborare cu Asociatia Educatie pentru Succes, a organizat a doua editie a EduFinFest. In cadrul evenimentului, peste 50 de elevi ai Scolii Comerciale Superioare Nicolae Kretzulescu au deprins notiuni practice despre cum isi pot sustine planurile de viata prin decizii financiare inteligente. In plus, au explorat Harta independentei financiare, un instrument de orientare in cariera dezvoltat de psihoterapeuta Diana Stanculeanu pentru Scoala de Bani si EduFinFest, prin care au fost ghidati sa-si stabileasca obiective personale si financiare clare pentru viata de adult.

¾    In 2023, peste 100 de fise de lucru au fost realizate de cadrele didactice implicate in proiectul LifeLab. Totodata, au fost organizate circa 50 de ateliere in cele doua unitati de invatamant, sustinute de voluntarii BCR si robotelul Pepper, la care au participat aproape 1.000 de elevi si copii. BCR si Scoala de Bani au lansat LifeLab in 2022, un program-pilot de educatie financiara si dezvoltare a abilitatilor de viata ale elevilor, derulat alaturi de FabLab si Asociatia Edupedu. Programul s-a desfasurat pe parcursul intregului an scolar 2022-2023, in doua scoli din Romania, din Campulung Muscel si Poiana Marului. In proiect au luat parte cei peste 1.100 de elevi ai celor doua scoli si peste 50 de profesori, care s-au inscris pentru a deveni „profesori de viata”.

 

Digitalizare accelerata si transformarea interactiunilor cu clientii

¾     Vanzari digitale record in George

o    Crestere sustinuta, cu 29%, a tranzactiilor in George fata de S1 2022

o    85% din creditele noi de nevoi personale in S1 2023 au fost acordate pe flux 100% digital, fata de 73% in S1 2022

o    86% din totalul cardurilor de credit si 87% din totalul produselor de tipul descoperit de cont au fost acordate pe flux 100% digital

o    99% dintre conturile de economii si peste 76% dintre depozite sunt deschise pe flux 100% digital

¾      AliasPay este noua functionalitate George, care permite platile intra si interbancare prin intermediul numarului de telefon. Din luna mai a acestui an, clientii BCR pot transfera bani in George, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor, fara a utiliza codul IBAN.

¾     George Moneyback, programul de loialitate care ofera bani inapoi clientilor BCR care folosesc plata cu cardul, a ajuns la peste 1 milion de utilizatori. De la lansare, peste 17,5 milioane de lei s-au intors inapoi in buzunarul clientilor BCR prin acest sistem inteligent de cumparaturi, care asigura discounturi la peste 100 de comercianti din domenii variate – hypermarketuri, magazine IT&C, benzinarii, farmacii, librarii si multe altele.

¾    A continuat dezvoltarea sistemului de open banking, iar contul George poate fi deschis acum, pe flux 100% digital, din aplicatiile Lidl Plus si MyVodafone. Utilizatorii care aleg sa isi deschida cont George de pe una dintre cele doua platforme beneficiaza de o oferta speciala - cei care folosesc aplicatia Lidl Plus primesc 150 lei inapoi la cumparaturile din orice magazin Lidl, in timp ce clientii care aleg MyVodafone primesc 150 lei inapoi la cumparaturile in reteaua de magazine Vodafone sau de pe site-ul www.vodafone.ro.

¾   Magazinul George pune la dispozitia clientilor un portofoliu de oferte speciale in diferite domenii: Sanatate (MedLife, Regina Maria), Securitate cibernetica (Bitdefender), Solutii digitale (semnatura digitala Trans Sped pentru persoane fizice si companii), Juridic (Avocatnet.ro), Mobilitate (Splash), Servicii (Edenred), Online Payments (Global Payments), Leasing (Financiar Auto, Echipamente), Telecomunicatii (Vodafone), Solutii de facturare (Banqup - platforma de administrare, facturare si plati electronice pentru antreprenori) si Consultanta si Servicii de Afaceri (Regnet - care ofera posibilitatea de infiintare si modificare statut firma online).

 

¾      Peste 110 milioane de tranzactii cu plati digitale in transportul public s-au inregistrat, in ultimii cinci ani, dintre care peste 25 milioane numai in S1 2023, in crestere cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut. BCR a implementat solutia de plata contactless in 17 orase din Romania, inclusiv Bucuresti.

¾      Mai mult de 1 milion de tranzactii, in valoare totala de 28,5 milioane lei, au avut loc la aproape un an de la implementarea sistemului de plata inteligenta pentru parcarile de la terminalele Aeroportului International Henri Coanda. Solutia inteligenta implementata de BCR permite oricarei persoane sa plateasca parcarea la aeroport contactless, cu cardul bancar sau cu orice dispozitiv inteligent care permite plata prin tehnologia NFC, intr-un mod extrem de simplu si rapid.

 

¾      Am continuat dezvoltarea unitatilor pe baza unui model ce transforma agentia bancara intr-un centru de dialog financiar si am ajuns la un numar de 42 de unitati modernizate astfel. In S1 2023, am deschis cinci hub-uri noi pe acest model in Bacau, Ploiesti, Craiova si Bucuresti, urmand planul investitional atat in modernizarea spatiului, cat si prin echiparea cu tehnologie de ultima generatie.

¾      Operatiunile contactless de retragere numerar de la bancomatele si multifunctionalele BCR sunt implementate la 677 echipamente BCR din intreaga tara, iar retragerea numerarului in euro este disponibila la 324 de MFM-uri si ATM-uri de pe teritoriul Romaniei.

 

¾      Integrarea digitala a continuat si in zona de Contact Center prin:

o    chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, care este disponibil pe www.bcr.ro/ADA, George Web si George Mobile. ADA a purtat peste 375.000 conversatii in S1 2023, iar in aproximativ 50% dintre acestea a oferit informatii personalizate fara interventie umana, prin self service, despre produsele si serviciile clientilor. Din totalul conversatiilor, 17.000 de persoane au fost directionate catre colegii din Contact Center, care au interactionat cu clientii in live chat-ul ADA si au oferit informatii relevante intr-un mod simplu si rapid.

o    IVR-ul conversational, meniul interactiv prin care preluam apelurile in Contact Center, a oferit aproximativ 184.000 de informatii personalizate fara interventie umana.

o    Voice ID, autentificarea biometrica prin amprenta vocala intr-o convorbire libera in apelurile din Contact Center. In S1 2023, 240.000 de clienti s-au autentificat prin Voice ID, simplu, sigur si rapid, cu 154% mai multi fata de S1 2022.

¾      Contact Center-ul BCR receptioneaza, in fiecare luna, in medie, 200.000 de convorbiri telefonice, in peste 70% dintre cazuri timpul mediu de asteptare fiind de sub 1 minut. Aceasta performanta a dus la cresterea satisfactiei clientilor si la imbunatatirea cu 8 puncte procentuale a NPS Contact Center (Net Promoter Score – indicatorul care masoara nivelul experientei de client) in S1 2023 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

¾      33% crestere a apelurilor pentru deschidere de cont – apel video pentru autentificare prin Contact Center – comparativ cu S1 2022.

 

Impactul BCR in economie si societate

 

In activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice si microintreprinderi de 3,7 miliarde de lei in S1 2023. Atat stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate in moneda locala, cat si stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit si descoperit de cont) au crescut cu aproximativ 5% an pe an.

 

In activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii in valoare de 5,3 miliarde de lei in S1 2023, dintre care aproximativ 30% sunt destinate investitiilor.

 

Portofoliul de finantari acordate clientilor BCR Leasing se ridica la o valoare de 3,8 miliarde de lei (770 milioane de euro), cu o crestere de 32% a finantarilor noi in S1 2023. Cu aproximativ 11.000 de clienti si o strategie de sustinere a electromobilitatii, prin solutii de finantare care incurajeaza achizitia de autoturisme electrice si hibrid, BCR Leasing a inregistrat o crestere de 41% in S1 2023 pe segmentul de finantari verzi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

 

In S1 2023, BCR Social Finance a finantat peste 780 de microintreprinderi si ONG-uri, sustinand peste 2.250 de locuri de munca. In plus, in primele sase luni ale anului, BCR Social Finance IFN S.A. a acordat 55 de credite StudyUP pentru formare continua prin cursuri universitare, de masterat, doctorat sau specializare, sustinand educatia pe tot parcursul de viata.

 

INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 171 companii accelerate, din 2.160 de aplicanti la program, odata cu finalizarea bootcamp-ului dedicat cohortei de STARTUPS 2023. In T2 2023, strategiile de scalare internationala ale InnovX-BCR au generat parteneriate strategice cu trei dintre cele mai dezvoltate economii democratice - SUA, UK si Japonia. Am organizat cea mai mare delegatie de startup-uri din Europa la Select USA, cu noua alumni InnovX-BCR si peste 40 de antreprenori romani si din CEE. De asemenea, un numar semnificativ de femei din domeniul tehnologiei din InnovX-BCR au fost selectate pentru a se alatura Cohortei SGWIT (Select Global Women in Tech) din 2023. La London Tech Week, delegatia noastra a inclus 20 de persoane, printre care sapte startup-uri si scaleup-uri, si doua fonduri emergente de venture capital din programele Scaleups si Investors Bootcamp ale InnovX-BCR.

 

Performanta financiara a Grupului BCR in S1 2023

 

BCR a inregistrat un profit net de 1.110,8 milioane de lei (225,1 milioane de euro) in S1 2023, in crestere cu 6,6% fata de 1.042,1 milioane de lei (210,7 milioane de euro) in S1 2022, datorita unei performante operationale imbunatatite, sustinuta de un volum mai mare de afaceri cu clientii.

 

Rezultatul operational s-a imbunatatit cu 20,6% pana la 1,529,7 milioane de lei (310,1 milioane de euro) in S1 2023, de la 1,268,1 milioane de lei (256,4 milioane de euro) in S1 2022, pe fondul unor venituri operationale mai mari, partial compensate de cheltuieli operationale mai ridicate.

 

Venitul net din dobanzi a crescut cu 29,9% pana la 1.770,1 milioane de lei (358,8 milioane de euro) in S1 2023, de la 1.362,5 milioane de lei (275,5 milioane de euro) in S1 2022, determinat de un volum mai mare de business impreuna cu dobanzi mai mari pe piata monetara.

 

Venitul net din comisioane a scazut usor cu 0,4% pana la 449,6 milioane de lei (91,1 milioane de euro) in S1 2023, de la 451,3 milioane de lei (91,2 milioane de euro) in S1 2022, determinat de efectul de baza negativ din generarea unui venit din comisioane mai mare in S1 2022 datorat unui volum temporar mai mare de tranzactii cu cash, compensat partial de un venit din comisioane mai mare din creditarea corporate.

 

Rezultatul net din tranzactionare a scazut cu 5,0% pana la 287,4 milioane de lei (58,3 milioane de euro) in S1 2023, de la 302,5 milioane de lei (61,2 milioane de euro) in S1 2022, datorita unui numar mai mic de tranzactii de schimb valutar.

 

Venitul operational a crescut cu 16,9% pana la 2.536,9 milioane de lei (514,2 milioane de euro) in S1 2023, de la 2.169,5 milioane de lei (438,7 milioane de euro) in S1 2022, determinat de un venit net din dobanzi mai mare.

 

Cheltuielile administrative generale au inregistrat valoarea de 1.007,2 milioane de lei (204,2 milioane de euro) in S1 2023, in crestere cu 11,7% in comparatie cu 901,4 milioane de lei (182,3 milioane de euro) in S1 2022, determinat de cheltuieli cu personalul mai mari generate de mediul inflationist, partial compensate de contributia anuala mai mica la fondul de garantare a depozitelor in 2023. 

In baza acestor evolutii, raportul cost-venituri s-a imbunatatit pana la 39,7% in S1 2023, fata de 41,5% in S1 2022.

 

Costurile de risc si calitatea activelor

 

Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a inregistrat o alocare de provizion de 128,1 milioane de lei (26,0 milioane de euro) in S1 2023, comparativ cu o alocare de 209,4 milioane de lei (42,3 milioane de euro) in S1 2022. Acest rezultat a constat in principal din provizioane de portofoliu inregistrate pentru creditele performante, in timp ce eliberarile de provizioane determinate de recuperari si insanatosiri pe ambele segmente retail si corporate au compensat in totalitate nivelul normal de alocari pentru noi credite neperformante.

 

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,7% in iunie 2023, in scadere fata de 2,8% in decembrie 2022. Aceasta evolutie reflecta volumul recuperarilor si al creditelor redevenite performante pe ambele segmente retail si corporate, care au compensat ritmul normal de formare de noi credite neperformante. In acelasi timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 182,6% in iunie 2023.

 

Capitalizare si finantare

 

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) in conformitate cu reglementarile privind cerintele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 23,4% in mai 2023, semnificativ peste cerintele Bancii Nationale a Romaniei. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 22,8% (Grup BCR, dupa capitalizarea profitului) in decembrie 2022 reflecta clar puternicele pozitii de capital si finantare ale BCR.

 

Creditele si avansurile nete acordate clientilor au crescut marginal cu 0,4% pana la 55.568,6 milioane de lei (11.195,4 milioane de euro) la data de 30 iunie 2023 de la 55.328,5 milioane de lei (11.178,6 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2022, sustinute de ambele segmente retail si corporate.

 

Depozitele de la clienti au crescut cu 4,2% pana la 78.744,9 milioane de lei (15.864,8 milioane de euro) la data de 30 iunie 2023 de la 75.588,5 milioane de lei (15.271,9 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2022, sustinute atat de cresterea depozitelor retail, cat si a celor corporate.

 

 

Profit sau pierdere Grup BCR

 

 

 

In milioane RON

30 JUN 2023

30 JUN 2022

 

 

 

 

Venituri nete din dobanzi

1.770,1

1.362,5

 

Venituri nete din taxe si comisioane

449,6

451,3

 

 

 

 

 

Venituri nete din tranzactionare si castiguri/pierderi  evaluate la valoare justa prin profit sau pierdere

287,4

302,5

 

Venit operational

2.536,9

2.169,5

 

 

 

 

 

Cheltuiala operationala

(1.007,2)

(901,4)

 

Rezultatul operational

1.529,7

1.268,1

 

 

 

 

 

Rezultat net din deprecierea instrumentelor financiare

(128,1)

(209,4)

 

Alte rezultate operationale

(92,8)

184,4

 

 

 

 

 

Rezultat inainte de impozitare din activitati continue

1.308,9

1.242,9

 

Rezultat net atribuibil actionarilor societatii mama

1.110,8

1.042,1

 

Situatia pozitiei financiare Grup BCR

 

 

 

In milioane RON

30 JUN 2023

31 DEC 2022

 

 

 

 

Numerar si echivalente de numerar

16.777,1

15.224,6

 

Active financiare detinute pentru tranzactionare

26.918,3

25.124,4

 

Credite si avansuri acordate bancilor

2.825,4

148,3

 

Credite si avansuri acordate clientilor

55.568,6

55.328,5

 

                Segmentul retail

28.831,0

28.062,2

 

                Segmentul corporate

26.437,3

26.036,5

 

                Alte segmente (Group Markets, Administrarea bilantului, Local

300,4

1.229,8

 

                Corporate Center)

 

Imobilizari necorporale

410,7

394,8

 

Active diverse

2.572,1

2.629,4

 

Total active

105.072,2

98.850,1

 

 

 

 

 

Datorii financiare detinute in vederea tranzactionarii

167,4

163,6

 

Depozite de la institutii bancare

1.165,4

2.079,4

 

Depozite de la clienti

78.744,9

75.588,5

 

     Segmentul retail

45.039,8

43.753,6

 

     Segmentul corporate

30.767,2

28.847,4

 

     Alte segmente (Group Markets, Administrarea Bilantului si Local

2.937,9

2.987,5

 

     Corporate Center)   

 

Titluri de datorie emise

9.020,0

5.424,4

 

Diverse datorii

4.851,9

4.539,3

 

Total capitaluri proprii

11.122,6

11.054,8

 

Total datorii si capitaluri proprii

105.072,2

98.850,1

 

 

 

BCR ofera o gama completa de produse si servicii financiare, printr-o retea de 20 centre de afaceri si 16 birouri mobile dedicate companiilor si 319 de unitati retail situate in majoritatea oraselor din tara cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 40% sunt unitati unde operatiunile cu numerar se efectueaza doar la echipamente (cashless). BCR este banca nr.1 in Romania pe piata tranzactiilor bancare, clientii BCR dispunand de o retea nationala extinsa de ATM-uri si masini multifunctionale (2.000 de echipamente) si servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking si E-commerce.

 

 

Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati biroul de presa la adresa: comunicare@bcr.ro

Aceasta informatie este disponibila si pe pagina noastra web la: www.bcr.ro

 

Pentru mai multe detalii despre produsele si serviciile oferite de BCR, va rugam sa ne contactati la:

 

 
   
 

 

 


­

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.