duminică | 28 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


BURSA DE VALORI BUCURESTI SA - BVB

Convocare AGA O & E 24/25.04.2024

Data Publicare: 20.03.2024 9:30:00

Cod IRIS: D6E5F

Nr. 1046 /20.03.2024

 

 

Catre:   AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA                                                                      

              Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

             

              BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. – Piata Reglementata

             

 

RAPORT CURENT

conform Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si Regulamentului nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata 

 

 

Data raportului: 20.03.2024

Denumirea entitatii emitente: Societatea BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

Sediul social: Bucuresti, Sector 1, Sos. Nicolae Titulescu, Nr. 4-8, Et. 1, Aripa de Est, Cladirea America House

Numarul de telefon/fax: 021/307.95.00, 021/307.95.19

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 17777754 

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/12328/2005

Capital social subscris si varsat: 80.492.460 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BVB - Categoria Premium Actiuni

 

Evenimente importante de raportat: Hotararea Consiliului Bursei privind convocarea Adunarilor Generale Ordinare si Extraordinare ale Actionarilor pentru data de 24/25.04.2024 (Convocator atasat)

 

Consiliul de Administratie al Societatii BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. (denumita in continuareSocietatea” sau „BVB”), reunit in sedinta din data de 19.03.2024, a hotarat convocarea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor („AGOA”) Societatii in Mun. Bucuresti, Sector 3, Strada Ion Ghica nr. 4, Palatul Camerei de Comert si Industrie Bucuresti, Aula Carol I, etaj 2, in data de 24.04.2024 (prima convocare), de la ora 11:00 a.m., respectiv in data de 25.04.2024 (a doua convocare), de la ora 11:00 a.m. pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de societatea Depozitarul Central S.A. Bucuresti, la sfarsitul zilei de 15.04.2024, considerata Data de Referinta pentru aceasta adunare, cu urmatoarea ordine de zi:

1.       Prezentarea, discutarea si aprobarea situatiilor financiare anuale individuale si consolidate ale Societatii aferente exercitiului financiar al anului 2023 si intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pe baza Raportului administratorilor si a Raportului auditorului financiar al Societatii.

2.       Aprobarea modului de repartizare a profitului net statutar al Societatii realizat in anul 2023 in suma de 21.830.972 lei, astfel: alocarea sumei de 1.257.111  lei pentru rezerva legala, sumei de 8.049.240 lei pentru rezerve din profit net si distribuirea sumei de 12.524.621 lei ca dividende. Aprobarea fixarii unui dividend brut/actiune de 1,5550 lei.

3.       Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor Societatii pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar 2023, pe baza rapoartelor prezentate.

4.       Aprobarea remuneratiei administratorilor Societatii pentru exercitiul financiar 2024, limitele generale ale remuneratiilor suplimentare pentru administratorii Societatii si recompensarea pentru anul 2023 a administratorilor cu mandat valid la finalul anului 2023, astfel cum este prezentat in Nota catre actionari.

5.       Supunerea Raportului de remunerare a structurii de conducere a Societatii aferent exercitiului financiar 2023 votului consultativ AGOA conform prevederilor art. 107 din Legea nr. 24/2017.

6.       Prezentarea, discutarea si aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli si planul de afaceri pentru anul 2024.

7.       Aprobarea Procedurii pentru alegerea unui membru in Consiliului Bursei.

8.       Alegerea unui membru in Consiliul Bursei pentru durata ramasa din mandatul acordat dlui. Robert -Cosmin Pana, ca urmare a renuntarii acestuia la mandatul de membru al Consiliului Bursei, incepand cu data aprobarii individuale de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara si contractarii asigurarii pentru raspundere profesionala.

9.       Aprobarea datei de 20.08.2024 ca Data de Inregistrare, conform art. 87 alin. (1) din Legea nr. 24/2017;

10.    Aprobarea datei de 19.08.2024 ca Data „ex date”, conform art. 2 alin. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018;

11.    Aprobarea datei de 29.08.2024 ca Data Platii, conform art. 87 alin. (2) din Legea nr. 24/2017, art. 2 alin. (2) lit. h) si art. 178 din Regulamentul nr. 5/2018.

12.    Mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea  hotararilor adoptate.

 

 

In cadrul aceleasi sedinte din data de 19.03.2024, Consiliul de Administratie al Societatii BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A. a hotarat si convocarea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor („AGEA”) in Mun. Bucuresti, Sector 3, Strada Ion Ghica nr. 4, Palatul Camerei de Comert si Industrie Bucuresti, Aula Carol I, etaj 2 in data de 24.04.2024 (prima convocare), de la ora 13:00, respectiv in data de 25.04.2024 (a doua convocare), de la ora 13:00 pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de Societatea Depozitarului Central S.A. Bucuresti la sfarsitul zilei de 15.04.2024, considerata Data de Referinta pentru aceasta adunare, cu urmatoarea ordine de zi:

1.       Aprobarea rascumpararii de catre Societate a propriilor actiuni, in cadrul pietei unde actiunile sunt listate sau prin desfasurarea de oferte publice de cumparare, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, in urmatoarele conditii: maximum 85.849 actiuni (reprezentand maximum 1,1% din capitalul social), la un pret minim egal cu pretul de piata de la BVB din momentul efectuarii achizitiei si un pret maxim egal cu valoarea cea mai mare dintre pretul ultimei tranzactii independente si pretul cel mai ridicat din momentul respectiv al ofertei de achizitionare, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Regulamentul Delegat (UE) 2016/1052 al Comisiei din 8 martie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste standardele tehnice de reglementare pentru conditiile aplicabile programelor de rascumparare si masurilor de stabilizare. Valoarea agregata a programului de rascumparare este de pana la 6.696.222 lei. Programul se va desfasura pentru o perioada de maxim 18 luni de la data publicarii Hotararii adoptate in acest sens in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a, in vederea implementarii Planului de acordare optiuni pe actiuni personalului Grupului BVB; acordarea unui mandat Consiliului Bursei pentru aducerea la indeplinire a acestei Hotarari. Tranzactiile de rascumparare pot avea drept obiect doar actiuni platite integral si vor fi efectuate doar din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Societatii, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata, cu exceptia rezervelor legale.

2.       Aprobarea modificarii Planului de acordare optiuni pe actiuni personalului Grupului BVB, aprobat de AGEA prin Hotararea nr. 2/26.04.2023  

3.       Aprobarea majorarii capitalului social cu suma de 8.049.240 lei prin emisiunea unui numar de 804.924 actiuni noi, ordinare, nominative si dematerializate, cu valoarea nominala de 10 lei/actiune („Actiunile Noi”), prin incorporarea rezervelor constituite din profitul net al anului 2023 (cu exceptia rezervelor legale) („Majorarea Capitalului Social”) si stabilirea pretului in valoare de 60,0305 lei pentru compensarea fractiunilor de actiuni rezultate in urma aplicarii algoritmului si rotunjirii rezultatelor, conform prevederilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza:

a.        Actiunile Noi vor fi alocate actionarilor Societatii proportional cu detinerile in capitalul social al Societatii; in cadrul Majorarii Capitalului Social, fiecare actionar inregistrat la data de inregistrare stabilita de AGEA, va primi cu titlu gratuit, pentru fiecare 10 actiuni detinute, 1 (una) actiune gratuita;

b.       In cazul in care rezulta fractiuni de actiuni, numarul de actiuni care va fi efectiv alocat respectivului actionar va fi rotunjit la intregul inferior;

c.        Aprobarea imputernicirii Consiliului Bursei pentru a derula Majorarea Capitalului Social, precum si pentru a intocmi si a semna oricare si toate documentele necesare Majorarii Capitalului Social, inclusiv pentru actualizarea Actului Constitutiv al Societatii.

4.       Aprobarea datei de 04.09.2024 ca Data de Inregistrare, pentru identificarea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararii AGEA, inclusiv dreptul de a beneficia de actiunile gratuite care urmeaza a fi emise ca urmare a Majorarii Capitalului Social.

5.       Aprobarea datei de 03.09.2024 ca Data „ex date”, data de la care actiunile Societatii se tranzactioneaza fara drepturile care deriva din AGEA.

6.       Aprobarea datei de 05.09.2024 ca Data Platii pentru actiunile gratuite ce vor fi emise in cadrul Majorarii Capitalului Social.

7.       Mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor,  oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate.

 

Convocatorul AGAO si AGEA din 24/25.04.2024 si documentele aferente punctelor de pe ordinea de zi a Adunarii vor fi puse la dispozitia actionarilor in conformitate cu prevederile legale si statutare aplicabile incepand cu data de 21.03.2024, atat in format electronic pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunari Generale ale Actionarilor, cat si in format fizic la sediul social al Societatii. Convocatorul AGEA din 24/25.04.2024 va fi disponibil si pe platforma eVOTE.

 

Convocatorul AGOA din 24/25.04.2024 urmeaza a fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea  a IV a si intr-un ziar de larga raspandire.

 

Adrian Tanase

Director General



 

 

CONVOCATOR

 

Societatea BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A., inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/12328/2005, EUID ROONRC.J40/12328/2005, Cod Unic de Inregistrare RO 17777754, cu sediul in Mun. Bucuresti, Soseaua Nicolae Titulescu, nr. 4-8, Etaj 1, Aripa de Est, Sector 1, Cladirea America House (denumita in continuare „Societatea” sau „BVB”), prin Consiliul de Administratie, denumit Consiliul Bursei,

 

In temeiul Legii Societatilor nr. 31/1990, republicata (“Legea nr. 31/1990”), Legii nr. 126/2018 privind pietele de instrumente financiare („Legea nr. 126/2018”), Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, republicata („Legea nr. 24/2017”), Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata („Regulamentul nr. 5/2018”) si Actului Constitutiv al Societatii,

 

CONVOACA:

 

Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor Societatii (denumita in continuare “AGOA”), in Bucuresti, Sector 3, Strada Ion Ghica nr. 4, Palatul Camerei de Comert si Industrie Bucuresti, Aula Carol I, etaj 2, in data de 24.04.2024, de la ora 11:00 a.m., pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de societatea Depozitarul Central S.A. Bucuresti, la sfarsitul zilei de 15.04.2024, considerata Data de Referinta pentru aceasta adunare; in cazul in care la data mentionata mai sus, din orice motiv, nu se vor intruni cerintele de cvorum stabilite de lege si de art. 34 alin. (1) din Actul Constitutiv al Societatii, se convoaca si se fixeaza, in temeiul art. 118 din Legea nr. 31/1990 raportat la art. 30 alin. (4) din Actul Constitutiv al Societatii, cea de-a doua Adunare Generala Ordinara a Actionarilor Societatii pentru ziua imediat urmatoare, respectiv 25.04.2024, de la ora 11:00 a.m., la aceeasi adresa, cu aceeasi ordine de zi si Data de Referinta,

si

Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor Societatii (denumita in continuare “AGEA”), in Bucuresti, Sector 3, Strada Ion Ghica nr. 4, Palatul Camerei de Comert si Industrie Bucuresti, Aula Carol I, etaj 2, in data de 24.04.2024, de la ora 13:00, pentru toti actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor Societatii, tinut de societatea Depozitarul Central S.A. Bucuresti, la sfarsitul zilei de 15.04.2024, considerata Data de Referinta pentru aceasta adunare; in cazul in care la data mentionata mai sus, din orice motiv, nu se vor intruni cerintele de cvorum stabilite de lege si de art. 35 alin. (1) din Actul Constitutiv al Societatii, se convoaca si se fixeaza, in temeiul art. 118 din Legea nr. 31/1990 raportat la art. 30 alin. (4) din Actul Constitutiv al Societatii, cea de-a doua Adunare Generala Extraordinara a Actionarilor Societatii pentru ziua imediat urmatoare, respectiv 25.04.2024, de la ora 13:00, la aceeasi adresa, cu aceeasi ordine de zi si Data de Referinta.


 

 

ORDINEA DE ZI

A ADUNARII GENERALE ORDINARE A ACTIONARILOR:

 

1.       Prezentarea, discutarea si aprobarea situatiilor financiare anuale individuale si consolidate ale Societatii aferente exercitiului financiar al anului 2023 si intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pe baza Raportului administratorilor si a Raportului auditorului financiar al Societatii.

2.       Aprobarea modului de repartizare a profitului net statutar al Societatii realizat in anul 2023 in suma de 21.830.972 lei, astfel: alocarea sumei de 1.257.111  lei pentru rezerva legala, sumei de 8.049.240 lei pentru rezerve din profit net si distribuirea sumei de 12.524.621 lei ca dividende. Aprobarea fixarii unui dividend brut/actiune de 1,5550 lei.

3.       Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor Societatii pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar 2023, pe baza rapoartelor prezentate.

4.       Aprobarea remuneratiei administratorilor Societatii pentru exercitiul financiar 2024, limitele generale ale remuneratiilor suplimentare pentru administratorii Societatii si recompensarea pentru anul 2023 a administratorilor cu mandat valid la finalul anului 2023, astfel cum este prezentat in Nota catre actionari.

5.       Supunerea Raportului de remunerare a structurii de conducere a Societatii aferent exercitiului financiar 2023 votului consultativ AGOA conform prevederilor art. 107 din Legea nr. 24/2017.

6.       Prezentarea, discutarea si aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli si planul de afaceri pentru anul 2024.

7.       Aprobarea Procedurii pentru alegerea unui membru in Consiliului Bursei.

8.       Alegerea unui membru in Consiliul Bursei, pentru durata ramasa din mandatul acordat dlui. Robert Cosmin Pana, ca urmare a renuntarii acestuia la mandatul de membru al Consiliului Bursei, incepand cu data aprobarii individuale de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara si contractarii asigurarii pentru raspundere profesionala.

9.       Aprobarea datei de 20.08.2024 ca Data de Inregistrare, conform art. 87 alin. (1) din Legea nr. 24/2017;

10.    Aprobarea datei de 19.08.2024 ca Data „ex date”, conform art. 2 alin. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018;

11.    Aprobarea datei de 29.08.2024 ca Data Platii, conform art. 87 alin. (2) din Legea nr. 24/2017, art. 2 alin. (2) lit. h) si art. 178 din Regulamentul nr. 5/2018.

12.    Mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor, oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Ordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea  hotararilor adoptate.


 

ORDINEA DE ZI

A ADUNARII GENERALE EXTRAORDINARE A ACTIONARILOR:

 

1.       Aprobarea rascumpararii de catre Societate a propriilor actiuni, in cadrul pietei unde actiunile sunt listate sau prin desfasurarea de oferte publice de cumparare, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, in urmatoarele conditii: maximum 85.849 actiuni (reprezentand maximum 1,1% din capitalul social), la un pret minim egal cu pretul de piata de la BVB din momentul efectuarii achizitiei si un pret maxim egal cu valoarea cea mai mare dintre pretul ultimei tranzactii independente si pretul cel mai ridicat din momentul respectiv al ofertei de achizitionare, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Regulamentul Delegat (UE) 2016/1052 al Comisiei din 8 martie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 596/2014 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste standardele tehnice de reglementare pentru conditiile aplicabile programelor de rascumparare si masurilor de stabilizare. Valoarea agregata a programului de rascumparare este de pana la 6.696.222 lei. Programul se va desfasura pentru o perioada de maxim 18 luni de la data publicarii Hotararii adoptate in acest sens in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a, in vederea implementarii Planului de acordare optiuni pe actiuni personalului Grupului BVB; acordarea unui mandat Consiliului Bursei pentru aducerea la indeplinire a acestei Hotarari. Tranzactiile de rascumparare pot avea drept obiect doar actiuni platite integral si vor fi efectuate doar din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Societatii, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata, cu exceptia rezervelor legale.

2.       Aprobarea modificarii Planului de acordare optiuni pe actiuni personalului Grupului BVB, aprobat de AGEA prin Hotararea nr. 2/26.04.2023  

3.       Aprobarea majorarii capitalului social cu suma de 8.049.240 lei prin emisiunea unui numar de 804.924 actiuni noi, ordinare, nominative si dematerializate, cu valoarea nominala de 10 lei/actiune („Actiunile Noi”), prin incorporarea rezervelor constituite din profitul net al anului 2023 (cu exceptia rezervelor legale) („Majorarea Capitalului Social”) si stabilirea pretului in valoare de 60,0305 lei pentru compensarea fractiunilor de actiuni rezultate in urma aplicarii algoritmului si rotunjirii rezultatelor, conform prevederilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza:

a.        Actiunile Noi vor fi alocate actionarilor Societatii proportional cu detinerile in capitalul social al Societatii; in cadrul Majorarii Capitalului Social, fiecare actionar inregistrat la data de inregistrare stabilita de AGEA, va primi cu titlu gratuit, pentru fiecare 10 actiuni detinute, 1 (una) actiune gratuita;

b.       In cazul in care rezulta fractiuni de actiuni, numarul de actiuni care va fi efectiv alocat respectivului actionar va fi rotunjit la intregul inferior;

c.        Aprobarea imputernicirii Consiliului Bursei pentru a derula Majorarea Capitalului Social, precum si pentru a intocmi si a semna oricare si toate documentele necesare Majorarii Capitalului Social, inclusiv pentru actualizarea Actului Constitutiv al Societatii.

4.       Aprobarea datei de 04.09.2024 ca Data de Inregistrare, pentru identificarea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararii AGEA, inclusiv dreptul de a beneficia de actiunile gratuite care urmeaza a fi emise ca urmare a Majorarii Capitalului Social.

5.       Aprobarea datei de 03.09.2024 ca Data „ex date”, data de la care actiunile Societatii se tranzactioneaza fara drepturile care deriva din AGEA.

6.       Aprobarea datei de 05.09.2024 ca Data Platii pentru actiunile gratuite ce vor fi emise in cadrul Majorarii Capitalului Social.

7.       Mandatarea Directorului General al Societatii, dl. Adrian Tanase, respectiv a Directorului General Adjunct al Societatii, dl. Marius - Alin Barbu, cu posibilitatea de substituire, pentru: (i) a incheia si/sau semna, in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii: hotararile prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor,  oricare si toate hotararile, documentele, aplicatiile, formularele si cererile adoptate/ intocmite in scopul sau pentru executarea hotararilor prezentei Adunari Generale Extraordinare a Actionarilor in relatie cu orice persoana fizica sau juridica, privata sau publica si pentru (ii) a efectua toate formalitatile legale pentru implementarea, inregistrarea, publicitatea, opozabilitatea, executarea si publicarea hotararilor adoptate.

 

a)            Dreptul actionarilor de a participa la Adunarile Generale Ordinara si Extraordinara ale Actionarilor

 

La AGOA si AGEA sunt indreptatiti sa participe si isi pot exercita dreptul de vot numai actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor Societatii la Data de Referinta, conform prevederilor legale si ale Actului Constitutiv, personal (prin reprezentantii legali) sau prin reprezentant (pe baza de Imputernicire speciala/ generala sau Declaratie pe proprie raspundere data de custode), cu restrictiile legale sau, inainte de AGOA si AGEA, prin corespondenta (pe baza de Buletin de vot prin corespondenta) sau prin intermediul platformei eVOTE.

 

Accesul si/sau votul prin corespondenta al actionarilor indreptatiti sa participe la AGOA si AGEA este permis prin simpla proba a identitatii acestora facuta, in cazul actionarilor persoane fizice, cu actul de identitate (buletin/carte de identitate pentru cetatenii romani sau, dupa caz, Pasaport/ permis de sedere pentru cetatenii straini) si, in cazul persoanelor juridice, cu actul de identitate al reprezentantului legal (buletin/carte de identitate pentru cetatenii romani sau, dupa caz, Pasaport/ permis de sedere pentru cetatenii straini).

 

Accesul si/sau votul prin platforma eVOTE al actionarilor indreptatiti sa participe la AGOA si AGEA este permis de pe orice dispozitiv conectat la internet. Dupa crearea contului de vot online si autentificare, actionarul va putea vedea transmisiunea video a sedintei, va putea adresa intrebari in scris in sectiunea dedicata si vota.

 

Reprezentantii actionarilor persoane fizice vor fi identificati pe baza actului de identitate (buletin/carte de identitate pentru cetatenii romani sau, dupa caz, Pasaport/ permis de sedere pentru cetatenii straini), insotit de Imputernicirea speciala/ generala semnata de catre actionarul persoana fizica sau Declaratia pe proprie raspundere data de custode si semnata de reprezentantul legal al acestuia.

 

Reprezentantii actionarilor persoane juridice isi vor dovedi calitatea pe baza actului de identitate (buletin/carte de identitate pentru cetatenii romani sau, dupa caz, Pasaport/permis de sedere pentru cetatenii straini), insotit de Imputernicirea speciala/generala semnata de reprezentantul legal al persoanei juridice respective sau Declaratia pe proprie raspundere data de custode si semnata de reprezentantul legal al acestuia.

 

Calitatea de actionar, precum si, in cazul actionarilor persoane juridice sau a entitatilor fara personalitate juridica, calitatea de reprezentant legal se constata in baza listei actionarilor BVB de la Data de Referinta, primita de la Depozitarul Central S.A.

 

In situatia in care: a) actionarii persoane fizice nu si-au inregistrat in sistemul Depozitarului Central S.A. datele de identificare valabile si actualizate, atunci vor prezenta si copia actului de identitate actualizat (buletin/carte de identitate/ Pasaport/ permis de sedere); b) reprezentantul legal al actionarilor persoane juridice nu este mentionat in lista actionarilor BVB de la Data de Referinta primita de la Depozitarul Central S.A., atunci vor prezenta si un document oficial care atesta calitatea de reprezentant legal (dovada emisa de o autoritate competenta, in original sau copie conforma cu originalul, nu mai veche de 3 luni inainte de data publicarii convocatorului AGOA si AGEA).

 

Documentele prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

Informatii privind Imputernicirile generale, Imputernicirile speciale, Buletinele de vot prin corespondenta si Declaratiile pe proprie raspundere sunt prezentate la pct. d) - f) de mai jos.

 

b) Documentele aferente si in legatura cu ordinea de zi a AGOA si AGEA

 

Incepand cu data de 21.03.2024, urmatoarele documente pot fi descarcate de pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunari Generale ale Actionarilor, sau pot fi obtinute, la cerere, in fiecare zi lucratoare, intre orele 09:00 – 18:00, de la sediul Societatii, prin fax sau prin posta:

-          Convocatorul AGOA si AGEA (disponibil in limba romana si limba engleza);

-          Formularele de Imputerniciri speciale pentru reprezentarea actionarilor in AGOA si AGEA, formulare care vor fi actualizate daca se vor adauga noi puncte sau propuneri de hotarari pe ordinea de zi (disponibile in limba romana si limba engleza);

-          Formularele de Buletine de vot prin corespondenta pentru participarea si exprimarea votului actionarilor in AGOA si AGEA, care vor fi actualizate daca se vor adauga noi puncte sau propuneri de hotarari pe ordinea de zi (disponibile in limba romana si limba engleza);

-          Documentele si materialele informative referitoare la punctele de pe ordinea de zi a adunarilor;

-          Lista cuprinzand informatii cu privire la numele, localitatea de domiciliu, calificarea profesionala, independenta, rezultatul evaluarii caracterului adecvat al candidatilor, precum si actionarul/membrul actual al Consiliului Bursei care a facut propunerea, lista putand fi consultata si completata in termenul mentionat in convocator;

-          Proiectele de hotarari pentru punctele de pe ordinea de zi a AGOA si AGEA.

 

Daca va fi cazul, ordinea de zi revizuita va fi publicata potrivit prevederilor legale.

 

c) Dreptul actionarilor si al membrilor actuali ai Consiliului Bursei de a formula propuneri de candidati pentru ocuparea unei pozitii vacante de membru in Consiliul Bursei

 

Orice actionar interesat, precum si membrii actuali ai Consiliului Bursei pot face, in scris, propuneri de candidati – persoane fizice - pentru ocuparea unei pozitii vacante de membru in Consiliul Bursei, astfel incat acestea sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii, pana cel mai tarziu in data de 05.04.2024 ora 18:00.

 

Dosarul fiecarui candidat propus va cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele documente:

a)       Propunerea propriu-zisa, care poate mentiona unul sau mai multi candidati pentru pozitia de membru al Consiliului Bursei, sub semnatura autorizata, unde e cazul;

b)       In cazul in care propunerea este facuta de catre un actionar, urmatoarele documente emise de Depozitarul Central S.A. sau de participantii definiti la art. 2 alin. (1) pct. 19 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European si al Consiliului la 23 iulie 2014 privind imbunatatirea decontarii titlurilor de valoare in Uniunea Europeana si privind depozitarii centrali de titluri de valoare si de modificare a Directivelor 98/26/CE si 2014/65/UE si a Regulamentului (UE) nr. 236/2012, care furnizeaza servicii de custodie:

-          extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute;

-          documente care atesta inscrierea informatiei privind reprezentantul legal la Depozitarului Central S.A./ respectivii participanti;

c)       Copia actului de identitate al candidatului, a carei conformitate cu originalul este certificata prin semnatura olografa de catre candidat;

d)       Curriculum vitae al candidatului, in format Europass, semnat si datat, in original, in care se precizeaza studiile si cursurile de formare relevante, experienta profesionala, inclusiv denumirea tuturor organizatiilor pentru care a lucrat persoana in cauza, natura si durata atributiilor indeplinite, in special in ceea ce priveste activitatile care prezinta relevanta pentru functia avuta in vedere; in cazul functiilor detinute in ultimii 10 ani, atunci cand se descriu activitatile respective trebuie sa se specifice detalii despre toate competentele delegate, competentele de decizie la nivel intern si domeniile de activitate aflate sub controlul persoanei in cauza sau, dupa caz, in care a activat; daca este cazul, se mentioneaza autoritatea de supraveghere a entitatilor in cadrul carora persoana respectiva a desfasurat activitate;

e)       Copia actului de studii si a altor certificate relevante detinute de candidat, certificate pentru conformitate de catre candidat;

f)        Declaratia pe proprie raspundere a candidatului cu privire la existenta sau inexistenta unui conflict de interese semnificativ, semnata si datata, in original;

g)       Declaratia pe propria raspundere a candidatului completata cu informatiile prevazute in Anexa nr. 1 la Regulamentul ASF nr. 1/2019, semnata si datata, in original;

h)       Certificatul de cazier judiciar si certificatul de cazier fiscal in termenul de valabilitate legal, in original, sau alt document echivalent eliberat de autoritatile competente din tara in care candidatul are stabilit/stabilita domiciliul si/sau resedinta, precum si din statul de origine, in cazul in care domiciliul/resedinta se afla in alt stat decat cel de origine, in original; pentru persoanele care si-au stabilit resedinta in Romania de mai putin de 3 ani se prezinta si certificatul de cazier judiciar si fiscal sau alt document echivalent eliberat de autoritatile competente din ultimele tari in care au avut anterior stabilit/stabilita domiciliul si/sau resedinta;

i)         Documente referitoare la reputatia si experienta candidatului, inclusiv scrisori de recomandare si datele de contact ale persoanelor care pot oferi referinte suplimentare, certificate pentru conformitate de catre candidat;

j)         Formular de autoevaluare a adecvarii colective, dupa modelul Anexei nr. 4 la Regulamentul ASF nr. 1/2019, semnat si datat, in original;

k)       Declaratia pe propria raspundere a candidatului, din care sa reiasa ca nu a colaborat cu securitatea, potrivit prevederilor art.  41 alin. (2) si (3) din Actul Constitutiv al Societatii, semnata si datata, in original;

l)         Declaratia pe propria raspundere a candidatului din care sa reiasa ca accepta mandatul de membru al Consiliului Bursei si indeplineste cerintele si conditiile legale si statutare pentru a detine aceasta calitate, semnata si datata, in original;

m)     Declaratia pe propria raspundere a candidatului privind indeplinirea criteriilor prevazute la art. 138^2 alin. 2 din Legea Societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Codului de Guvernanta Corporativa al BVB, privind calitatea de administrator independent, daca este cazul, semnata si datata, in original;

n)       Formularul de consimtamant pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, semnat si datat, in original.

 

Documentele mentionate la lit. c) – i) se transmit in limba romana; in cazul in care acestea sunt emise intr-o alta limba, atunci sunt depuse in copie, impreuna cu traducerea legalizata a acestora, cu respectarea prevederilor conventiilor la care Romania este parte, cu exceptia documentelor care nu pot fi traduse legalizat, conform legii, care vor fi prezentate impreuna cu traducerea autorizata a documentului.

 

Documentele mentionate la lit. a), b), j), k), l), m) si n) prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

d) Imputernicirile generale

 

Pentru validitatea mandatului, mandatarul trebuie sa aiba calitatea fie de intermediar (in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. (19) din Legea nr. 24/2017), fie de avocat, iar actionarul este client al acestora. De asemenea, mandatarul nu trebuie sa se afle intr-un conflict de interese, cum ar fi:

a) este actionar majoritar al BVB sau al unei alte persoane controlate de respectivul actionar;

b) este membru al unui organ de administrare, de conducere sau de supraveghere al BVB, al unui actionar majoritar sau al unei persoane controlate de respectivul actionar;

c) este un angajat sau un auditor al societatii ori al unui actionar majoritar sau al unei persoane controlate de respectivul actionar;

d) este sotul, ruda sau afinul pana la gradul al patrulea inclusiv al uneia dintre persoanele fizice prevazute mai sus.

 

Mandatarul nu poate fi substituit de o alta persoana. Daca mandatarul este o persoana juridica, aceasta poate sa isi exercite mandatul primit prin intermediul oricarei persoane ce face parte din organul de administrare sau conducere sau dintre angajatii sai.

 

Societatea nu impune un anumit format pentru Imputernicirea generala.

 

Impreuna cu Imputernicirea generala, actionarii vor transmite Societatii declaratia pe proprie raspundere data de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit imputernicirea de reprezentare, semnata in original si, dupa caz, stampilata, din care sa reiasa ca:

i) imputernicirea este data de respectivul actionar, in calitate de client, intermediarului sau, dupa caz, avocatului;

ii) imputernicirea generala este semnata de actionar, inclusiv prin atasare de semnatura electronica extinsa, daca este cazul.

 

Calitatea de actionar, precum si, in cazul actionarilor persoane juridice sau a entitatilor fara personalitate juridica, calitatea de reprezentant legal se constata pe baza urmatoarelor documente prezentate Societatii de catre actionar, emise de Depozitarul Central S.A. sau de participantii definiti la art. 2 alin. (1) pct. 19 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European si al Consiliului la 23 iulie 2014 privind imbunatatirea decontarii titlurilor de valoare in Uniunea Europeana si privind depozitarii centrali de titluri de valoare si de modificare a Directivelor 98/26/CE si 2014/65/UE si a Regulamentului (UE) nr. 236/2012, care furnizeaza servicii de custodie:

-          extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute;

-          documente care atesta inscrierea informatiei privind reprezentantul legal la Depozitarului Central S.A./ respectivii participanti.

 

Documentele prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

Inainte de prima lor utilizare, Imputernicirile generale, insotite de documentele aferente, se vor depune/expedia, in copie, cuprinzand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului, astfel incat acestea sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m. pentru AGOA, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024” si, respectiv, pana la data de 22.04.2024, ora 13:00 pentru AGEA, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”. Imputernicirile generale in copie certificata vor fi retinute de Societate, facandu-se mentiune despre acestea in procesul-verbal al adunarii. Imputernicirile generale sunt valabile pentru o perioada care nu va putea depasi 3 ani, daca partile nu au prevazut in mod expres un termen mai mare.

 

Imputernicirile generale, insotite de documentele aferente, pot fi transmise si prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si conform reglementarilor ASF, la adresa actionariat@bvb.ro, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m. pentru AGOA, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024” si, respectiv, pana la data de 22.04.2024, ora 13:00 pentru AGEA, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”.

 

Verificarea si validarea Imputernicirilor generale depuse la Societate se va face de catre secretarii tehnici desemnati potrivit legii, acestia urmand a pastra in siguranta inscrisurile.

 

e) Imputernicirile speciale si Buletinele de vot prin corespondenta

 

Imputernicirile speciale si Buletinele de vot prin corespondenta trebuie sa aiba formatul pus la dispozitie de Societate si sa contina instructiuni specifice pentru fiecare punct de pe ordinea de zi (adica vot „Pentru”, vot „Impotriva”, respectiv „Mentiunea Abtinere”).

 

Votul prin corespondenta poate fi exprimat prin Buletinul de vot prin corespondenta si de catre reprezentantul  actionarului, numai in situatia in care acesta:

-          a primit din partea actionarului pe care il reprezinta o imputernicire speciala/ generala, care se depune la Societate in forma prevazuta de reglementarile legale si termenul precizat in convocator sau

-          reprezentantul este o institutie de credit care presteaza servicii de custodie, acesta putand vota exclusiv in conformitate si in limita instructiunilor primite de la clientii sai avand calitatea de actionari la Data de Referinta.

 

Calitatea de actionar, precum si, in cazul actionarilor persoane juridice sau a entitatilor fara personalitate juridica, calitatea de reprezentant legal al actionarilor persoane juridice se constata in baza listei actionarilor BVB de la Data de Referinta, primita de la Depozitarul Central S.A.

 

In situatia in care: a) actionarii persoane fizice nu si-au inregistrat in sistemul Depozitarului Central S.A. datele de identificare valabile si actualizate, atunci vor prezenta si copia actului de identitate actualizat (buletin/carte de identitate/Pasaport/permis de sedere);  b) reprezentantul legal al actionarilor persoane juridice nu este mentionat in lista actionarilor BVB de la Data de Referinta primita de la Depozitarul Central S.A., atunci vor prezenta si un document oficial care atesta calitatea de reprezentant legal al semnatarului Imputernicirii speciale/Buletinului de vot prin corespondenta (dovada emisa de o autoritate competenta, in original sau copie conforma cu originalul, nu mai veche de 3 luni inainte de data publicarii convocatorului AGOA si AGEA).

 

Documentele prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

In cazul AGOA, pentru punctele 3 si 8 de pe ordinea de zi, pentru care votul este secret, se vor folosi formularele de Imputernicire speciala/ Buletin de vot prin corespondenta dedicate acestor puncte, disponibilizate de Societate; pentru celelalte puncte de pe ordinea de zi a AGOA, se vor folosi formularele de Imputernicire speciala/ Buletin de vot prin corespondenta dedicate acestor puncte, disponibilizate, de asemenea, de Societate.

 

In cazul AGEA, pentru toate punctele de pe ordinea de zi se va folosi un singur formular de Imputernicire speciala/ Buletin de vot prin corespondenta, disponibilizat de Societate.

 

La completarea Imputernicirilor speciale/ Buletinelor de vot prin corespondenta, actionarii sau, dupa caz, reprezentantii actionarilor, sunt rugati sa tina cont de posibilitatea completarii ordinii de zi a AGOA si/sau AGEA cu noi puncte sau propuneri de hotarari, caz in care ordinea de zi va fi completata si pusa la dispozitie incepand cu data de 12.04.2024. In aceasta ipoteza, Imputernicirile speciale/ Buletinele de vot prin corespondenta vor fi actualizate si puse la dispozitie prin metodele aratate la pct. b) incepand cu data de 12.04.2024

 

Pentru AGOA, Imputernicirea speciala/ Buletinul de vot prin corespondenta dedicate punctelor 3 si 8 de pe ordinea de zi, completate de actionari sau, dupa caz, reprezentantii actionarilor, cu optiunile acestora, respectiv vot „Pentru", vot „Impotriva” sau “Mentiunea Abtinere”, semnate, in original, insotite de documentele aferente, se vor introduce intr-un plic separat, inchis, mentionand pe plic in clar „Confidential - Instructiuni de vot secret pentru [punctul 3] / [punctul 8] - Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024” si care va fi introdus, la randul lui, in plicul continand Imputernicirea speciala/ Buletinul de vot prin corespondenta dedicate celorlalte puncte de pe ordinea de zi a AGOA si documentele aferente; acestea vor fi transmise pentru a fi inregistrate la registratura Societatii pana cel tarziu in data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m. mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”.

 

Pentru AGEA, Imputernicirea speciala/Buletinul de vot prin corespondenta si documentele aferente vor fi transmise pentru a fi inregistrate la registratura Societatii pana cel tarziu in data de 22.04.2024, ora 13:00, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”.

 

Imputernicirile speciale si Buletinele de vot prin corespondenta pot fi transmise si prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, precum si conform reglementarilor ASF, la adresa actionariat@bvb.ro, astfel:

 

- pentru AGOA, Imputernicirea speciala/ Buletinul de vot prin corespondenta dedicate punctelor 3 si 8 de pe ordinea de zi, completate de actionari sau, dupa caz, de reprezentantii actionarilor, cu optiunile acestora (vot „Pentru", vot „Impotriva” sau „Mentiunea Abtinere”), semnate, avand atasata semnatura electronica extinsa, se vor transmite intr-un e-mail separat, mentionand la subiect „Confidential - Instructiuni de vot secret pentru [punctul 3] / [punctul 8] - Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m.;

 

- pentru AGOA, Imputernicirea speciala/ Buletinul de vot prin corespondenta dedicate celorlalte puncte, completate de actionari sau, dupa caz, de reprezentantii actionarilor, cu optiunile acestora (vot „Pentru", vot „Impotriva” sau „Mentiunea Abtinere”), semnate, avand atasata semnatura electronica extinsa, insotite de documentele aferente, se vor transmite prin e-mail, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m.;

 

- pentru AGEA, Imputernicirea speciala/ Buletinul de vot prin corespondenta, completate de actionari sau, dupa caz, de reprezentantii actionarilor, cu optiunile acestora (vot „Pentru", vot „Impotriva” sau „Mentiunea Abtinere”), semnate, avand atasata semnatura electronica extinsa, insotite de documentele aferente se vor transmite prin e-mail, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 13:00.

 

Imputernicirile speciale si Buletinele de vot prin corespondenta care nu sunt inregistrate la registratura Societatii pana la termenele mentionate mai sus nu vor fi luate in calcul pentru determinarea cvorumului de prezenta si de vot in AGOA si in AGEA.

 

Centralizarea, verificarea si tinerea evidentei Buletinelor de vot prin corespondenta, precum si verificarea si validarea Imputernicirilor speciale depuse la Societate se va face de catre secretarii tehnici desemnati potrivit legii, acestia urmand a pastra in siguranta inscrisurile, precum si confidentialitatea voturilor astfel exprimate, pana la momentul supunerii la vot a subiectelor corespunzatoare aferente ordinii de zi.

 

Dupa AGOA/AGEA, actionarul sau un tert desemnat de actionar poate obtine de la Societate, cel putin la cerere, o confirmare a faptului ca voturile au fost numarate si inregistrate in mod valabil de catre Societate. Solicitarea unei astfel de confirmari poate fi facuta in termen de o luna de la data votului. In acest caz, Societatea va transmite actionarului o confirmare electronica de inregistrare si numarare a voturilor, in conformitate cu prevederile art. 97 alin (2) din Legea nr. 24/2017 si cu cele ale art. 7 alin. (2) din Regulamentul CE 1212/2018, in formatul prevazut de tabelul 7 din Anexa Regulamentului CE 1212/2018.

 

f) Declaratiile pe proprie raspundere

 

In cazul in care un actionar este reprezentat de o institutie de credit care presteaza servicii de custodie, aceasta va putea vota in AGOA si AGEA pe baza instructiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fara a mai fi necesara intocmirea unei Imputerniciri speciale sau generale de catre actionar. Custodele voteaza in AGOA si AGEA exclusiv in conformitate si in limita instructiunilor primite de la clientii sai avand calitatea de actionari ai Societatii la Data de Referinta.

 

Institutia de credit poate participa si vota in cadrul AGOA si AGEA in conditiile in care prezinta o Declaratie pe proprie raspundere si in care se precizeaza:

a) in clar, numele/denumirea actionarului in numele caruia institutia de credit participa si voteaza in cadrul AGOA si AGEA;

b) institutia de credit presteaza servicii de custodie pentru respectivul actionar;

c) in clar, numele persoanei care face parte din organul de administrare sau conducere sau dintre angajatii institutiei de credit ce va reprezenta institutia de credit in AGOA si AGEA.

 

Documentele ce insotesc Declaratia pe proprie raspundere:

- un document oficial care atesta calitatea de reprezentant legal al semnatarului Declaratiei pe proprie raspundere (dovada emisa de o autoritate competenta, in original sau copie conforma cu originalul, nu mai veche de 3 luni inainte de data publicarii convocatorului AGOA si AGEA);

- copia actului de identitate al persoanei care face parte din organul de administrare sau conducere sau dintre angajatii institutiei de credit, nominalizata in Declaratia pe proprie raspundere, ce va reprezenta institutia de credit in AGOA si AGEA.

 

Documentele prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

Declaratia pe proprie raspundere, semnata de reprezentantul legal al institutiei de credit, in original, insotita de documentele aferente, va fi depusa/expediata, astfel incat sa fie inregistrata ca primita la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m. pentru AGOA, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, respectiv pana la data de 22.04.2024, ora 13:00 pentru AGEA, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”.

 

Declaratiile pe proprie raspundere, semnate, insotite de documentele aferente, pot fi transmise si prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si conform reglementarilor ASF, la adresa: actionariat@bvb.ro, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 11:00 a.m. pentru AGOA, respectiv mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22.04.2024, ora 13:00 pentru AGEA.

 

Verificarea si validarea Declaratiilor pe proprie raspundere depuse la Societate se va face de catre secretarii tehnici desemnati potrivit legii, acestia urmand a pastra in siguranta inscrisurile.

 

Dupa AGOA/AGEA, institutia de credit poate obtine de la Societate, cel putin la cerere, o confirmare a faptului ca voturile au fost numarate si inregistrate in mod valabil de catre Societate. Solicitarea unei astfel de confirmari poate fi facuta in termen de o luna de la data votului. In acest caz, Societatea va transmite institutiei de credit o confirmare electronica de inregistrare si numarare a voturilor, in conformitate cu prevederile art. 97 alin. (2) din Legea nr. 24/2017 si cu cele ale art. 7 alin. (2) din Regulamentul CE 1212/2018, in formatul prevazut de tabelul 7 din Anexa Regulamentului CE 1212/2018.

 

g) Dreptul actionarilor de a solicita introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi si de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele existente sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi

 

Actionarii reprezentand, individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social al Societatii, au dreptul, in conditiile legii, sa solicite introducerea de noi puncte pe ordinea de zi a AGOA si/sau AGEA, precum si sa prezinte proiecte de hotarari pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a acestora, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire/curierat, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Ordinara/Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”, astfel incat sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 08.04.2024, ora 18:00. Fiecare nou punct propus trebuie sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre aprobarea adunarii.

 

h) Dreptul actionarilor de a adresa intrebari referitoare la ordinea de zi

 

Orice actionar interesat are dreptul de a adresa intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a AGOA si AGEA;  intrebarile vor fi transmise in scris si vor fi depuse/expediate prin scrisoare recomandata/curierat, astfel incat acestea sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 15.04.2024, ora 18:00, mentionand pe plic in clar „Pentru Adunarea Generala Ordinara/Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024” sau pot fi transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, cu modificarile si completarile ulterioare si reglementarilor ASF, la adresa: actionariat@bvb.ro, mentionand la subiect „Pentru Adunarea Generala Ordinara / Extraordinara a Actionarilor din data de 24/25.04.2024”.

 

Raspunsurile vor fi disponibile pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunari Generale ale Actionarilor, incepand cu data de 19.04.2024.

 

Dreptul de a adresa intrebari si obligatia Societatii de a raspunde vor fi conditionate de protejarea confidentialitatii si a intereselor Societatii.

 

Pentru exercitiul valid al drepturilor  mentionate la lit. g) si h), actionarii vor transmite Societatii urmatoarele documente emise de Depozitarul Central S.A. sau participantii definiti la art. 2 alin. (1) pct. 19 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European si al Consiliului la 23 iulie 2014 privind imbunatatirea decontarii titlurilor de valoare in Uniunea Europeana si privind depozitarii centrali de titluri de valoare si de modificare a Directivelor 98/26/CE si 2014/65/UE si a Regulamentului (UE) nr. 236/2012, care furnizeaza servicii de custodie:

-          extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute;

-          documente care atesta inscrierea informatiei privind reprezentantul legal la Depozitarului Central S.A./ respectivii participanti.

Documentele prezentate intr-o limba straina, alta decat limba engleza (cu exceptia actelor de identitate valabile pe teritoriul Romaniei) vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, in limba romana sau in limba engleza.

 

i) Votul electronic  prin Platforma eVOTE

 

Platforma eVOTE este accesibila pe baza de username si parola, pentru fiecare actionar in parte, ce pot fi obtinute dupa completarea campurilor obligatorii cu informatiile necesare si incarcarea actelor necesare conform instructiunii de utilizare pe care BVB o pune la dispozitie.

 

Votul electronic prin platforma eVOTE poate fi exercitat in conformitate cu prevederile art. 197 din Regulamentul ASF nr. 5/2018, prin accesarea link-ului  https://bvb.evote.ro  de pe orice dispozitiv conectat la internet. Prin aceasta actionarii se pot inrola si vota prin platforma eVOTE la adresa indicata, care contine optiuni de vot pentru toate punctele de pe ordinea de zi si pentru chestiunile administrative aferente. Platforma permite verificarea ulterioara a modului in care s-a votat in AGA si, totodata asigura posibilitatea ca fiecare actionar prezent la adunare sa isi poata verifica votul exercitat.

 

Actionarul se poate conecta si vota ori de cate ori doreste in intervalul desemnat votului electronic, inclusiv live in timpul sedintei AGA, ultima optiune de vot (inainte de expirarea sesiunii de vot) fiind cea inregistrata. Durata de tip pentru exprimarea votului live se va afisa in platforma pentru fiecare punct supus votului.

In cadrul platformei eVOTE pentru identificare si acces online la sedinta AGA, actionarii vor furniza urmatoarele informatii:

 

1. In cazul persoanelor fizice:

                     numele si prenumele;

                     codul numeric personal;

                     adresa de e-mail

                     copia actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate, pasaport, permise de sedere)

                     numarul de telefon (optional)

sau

                     credentiale de acces generate in urma identificarii prin intermediul Platformei de Inrolare Investitori dezvoltata de Depozitarul Central S.A.: https://www.roclear.ro/Inrolare-Investitori

 

2. In cazul persoanelor juridice:

                     denumirea persoanei juridice;

                     cod unic de inregistrare (CUI);

                     numele si prenumele reprezentantului legal;

                     codul numeric personal al reprezentantului legal;

                     adresa de e-mail;

                     actul de identitate al reprezentantului legal (buletin de identitate, carte de identitate, pasaport, permis de sedere)

                     copia certificatului constatator eliberat de registrul comertului sau a oricarui document echivalent emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul persoana juridica este inmatriculat in mod legal, prezentat in original sau in copie conform cu originalul. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului persoana juridica, vor fi emise cu cel mult 3 luni raportat la data publicarii Convocarii AGA.

Documentele prezentate intr-o alta limba decat engleza vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat in limbile romana/engleza.

Important de mentionat: copia electronica a documentelor mai sus mentionate va fi incarcata online in campurile dedicate. Fisierele ce pot fi incarcate pot avea una dintre urmatoarele extensii: .jpg, .pdf, . png.

 

In situatia desemnarii de catre actionar a unui reprezentant conventional, acesta va incarca online in platforma eVOTE o copie electronica a documentului de identificare si imputernicrea speciala sau generala.

 

Imputernicirile speciale si cele generale trebuie depuse anterior la Societate in conditiile mentionate in Convocator la lit. d) si e).

 

Votul electronic exprimat presupune bifarea unei optiuni de vot si apasarea butonului „Inregistreaza votul”, Nu se vor lua in considerare voturile marcate in platforma fara apasarea butonului „Inregistreaza votul”.

 

In situatia in care, in urma procesului de identificare online apar neconcordante intre datele oferite de actionar si cele din Registrul actionarilor la Data de Referinta, actionarul va fi instiintat si va fi indrumat sa contacteze Societatea la adresa  Mun. Bucuresti, Soseaua Nicolae Titulescu, nr. 4-8, Etaj 1, Aripa de Est, Sector 1, Cladirea America House, email: actionariat@bvb.ro sau la numarul de telefon 021-307.95.00, in fiecare zi lucratoare, intre orele 09:00 – 18:00.

 

BVB si reprezentantii platformei eVOTE vor asigura confidentialitatea Datelor cu Caracter Personal si vor Prelucra Datele cu Caracter Personal exclusiv in scopul desfasurarii sedintei AGA si implementarii/inregistrarii hotararilor adoptate, conform prevederilor legale aplicabile.

 

La data convocarii, capitalul social al Societatii este de 80.492.460 lei si este format din 8.049.246 actiuni nominative, dematerializate, cu valoarea nominala de 10 lei, fiecare actiune dand dreptul la un vot in Adunarea Generala a Actionarilor Societatii, cu exceptia acelor pentru care dreptul de vot este suspendat conform legii.

 

Informatii suplimentare se pot obtine la Departamentul Secretariat General in fiecare zi lucratoare, intre orele 9:00-18:00, la telefon 021 - 307.95.00, precum si de pe website-ul Societatii www.bvb.ro, Sectiunea Relatia cu Investitorii/Adunari Generale ale Actionarilor.

 

CONSILIUL BURSEI,

 

Radu Hanga

Presedinte

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.