duminică | 12 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


COS TARGOVISTE S.A. - COS

Stadiu derulare procedura insolventei

Data Publicare: 12.04.2022 18:00:12

Cod IRIS: 68D5C

Nr. Inreg: 0130/ 43 / 11.04.2022

 

CATRE:        BURSA DE VALORI BUCURESTI

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

RAPORT CURENT

CONFORM REGULAMENTULUI ASF NR. 5/2018 SI LEGEA 24/2017

Data raportului : 11.04.2022

Denumirea entitatii emitente: COS TARGOVISTE S.A. - societate in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation, en redressement

Sediul social: Targoviste, Soseaua Gaesti nr.9-11, jud. Dambovita

Numar de telefon/fax: 0245 640 089 / 0245 640 097

Cod Unic de Inregistrare / Cod fiscal : RO 913720

Numar de inregistrare in Registrul Comertului: J15/284/1991

Cod LEI : 254900RX14AHO249BU17

Capital social subscris si varsat: 172.125.307,50 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise : Bursa de Valori Bucuresti

 

Evenimente importante de raportat :

Asa cum am informat prin raportul curent din 0130/268/09.12.2021 si 0130/17/25.02.2022, Adunarea creditorilor din data de 05.11.2021 a aprobat oferta AFV ACCIAIERIE BELTRAME SpA pentru achizitia activelor productive/operationale  (activul functionale) ale COS  Targoviste conform Planului de reorganizare aprobat de Adunarea Creditorilor COS Targoviste din data de 24.10.2019 si confirmat de judecatorul sindic prin Sentinta civila nr. 417/04.12.2019 a Tribunalului Dambovita si publicata in BPI nr. 24554/24.12.2019 si mandatarea administratorului judiciar si a administratorului special in vederea negocierii conditiilor suspensive din oferta, a bunurilor care compun activul functional, a termenilor si conditiilor Contractului de Vanzare Cumparare care urmeaza a se incheia in vederea transferului de active, cu exceptia   pretului care nu poate fi sub suma de 38.300.000 euro, precum si a termenului de plata care nu poate depasi 30 de zile de la data indeplinirii conditiilor suspensive astfel cum vor fi agreate si mentionate in Contractul de Vanzare Cumparare, procesul verbal al adunarii nr. 1745/05.11.2021 fiind publicat in BPI nr. 18851/08.11.2021.

Pe rolul Tribunalului Dambovita s-a inregistrat o contestatie impotriva masurii administratorului judiciar consemnata in raportul de activitate nr. 47, respectiv neconvocarea adunarii creditorilor pentru a vota si asupra ofertei formulata de societatea LIBERTY GALATI SA, ce formeaza obiectul dosarului nr. 3931/120/2021. Prin Sentinta Civila nr. 36/2022 Tribunalulul Dambovita a respins contestatia, hotararea nefiind definitiva.

Pentru punerea in aplicare a hotararii Adunarii creditorilor din data de 05.11.2021, in data de 07.01.2022 a fost semnat Contractul Cadru de Vanzare – Cumparare intre COS Targoviste SA si AFV ACCIAIERIE BELTRAME SpA, plata pretului de 38.300.000 Euro, fara TVA si transferul proprietatii activelor functionale urmand a se face la data finalizarii, respectiv indeplinirea conditiilor suspensive si actiunilor inainte de finalizare, elementele contractului fiind detaliate in cadrul Raportului 48 al administratorului judiciar publicat in BPI nr. 1183 din 21.01.2022. Impotriva Raportului 48 al administratorului judiciar a fost formulata contestatie de LIBERTY GALATI SA ce face obiectul dosarului 336/120/2022 aflat pe rolul Tribunalului Dambovita cu termen de judecata pe 12.04.2022 si de Carmeuse Holding SRL ce face obiectul dosarului 217/120/2022 care a avut termen de judecata in data de 15.03.2022 cand instanta a luat act de renuntarea la judecata a reclamantei contestatoare.

Avand in vedere evolutia demersurilor de preluare a activului functional de catre investitorul italian si aspectele contestate in cadrul dosarelor aflate pe rolul instantelor, pentru data de 09.03.2022 administratorul judiciar a convocat Adunarea Creditorilor in vederea aprobarii efectuarii platii pretului aferent activului functional si confirmarii respectarii optiunii creditorilor in ceea ce priveste modalitatea de vanzare a activului functional, incheierii actului aditional la Contractul cadru de vanzare-cumparare incheiat la data de 07.01.2022, avand in vedere renuntarea cumparatorului la indeplinirea conditiilor suspensive si incheierii contractului de ipoteca imobiliara asupra activului functional care sa garanteze restituirea pretului de catre debitoare in eventualitate ca vanzarea activului functional catre aceasta ofertanta va fi desfiintata ulterior platii pretului. Adunarea creditorilor, conform Hotararii nr. 287/09.03.2022 publicata in BPI 4346/10.03.2022 a aprobat aspectele supuse votului conform ordinii de zi din convocatorul publicat in BPI 3893/03.03.2022.

In acord cu prevederile Contractul cadru de vanzare-cumparare semnat la data de 07.01.2022, in data de 18.02.2022 societatea a fost notificata cu privire la cesionarea de catre AFV ACCIAIERIE BELTRAME SpA catre Donalam SRL Calarasi, societate afiliata AFV ACCIAIERIEBELTRAME SpA drepturile si obligatiile din Contractul cadru de vanzare-cumparare semnat la data de 07.01.2022,

In conformitate cu Hotararea Adunarii Creditorilor din 09.03.2022, in data de 11.03.2022 intre debitoarea COS Targoviste SA si DONALAM SRL, au fost incheiate Actul aditional la Contractul cadru de vanzare - cumparare cu privire la activele functionale aflate in proprietatea debitoarei din data de 07.01.2022, Contractul de vanzare cumparare imobile autentificat sub nr. 300/11.03.2022 la SPN Berevoianu si Asociatii din Bucuresti cu acte conexe  si contractele de ipoteca mobiliara si imobiliara autentificat sub nr.299/11.03.2022 la SPN Berevoianu si Asociatii din Bucuresti, pentru scopul garantarii obligatiei viitoare eventuale de restituire de catre Garantul Ipotecar COS Targoviste SA a Pretului de Achizitie si a TVA aferenta Pretului de Achiztie platit de catre Creditorul Ipotecar DONALAM SRL, sub conditia suspensiva ca Contractul Cadru sau Contractul Cadru si Contractul de Vanzare-Cumparare Imobile, sa fie, din orice motiv, anulate, desfiintate sau rezolutionate, ori lipsite in orice mod de eficacitate, fie si in baza pronuntarii unei hotarari judecatoresti in prima instanta, cu consecinta repunerii Partilor in situatia anterioara, ca urmare a admiterii unei opozitii, contestatii, actiuni judiciare sau extrajudiciare formulate in cadrul procedurii insolventei a Vanzatorului sau in afara acesteia.

Cumparatorul DONALAM SRL a achitat in data de 11.03.2022 pretul de achizitie in cuantum de 38.300.000 Euro, reprezentand echivalentul sumei totale de 189.539.040 lei la cursul de schimb 1 EUR = 4,9488 lei comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data de 10.03.2022 si valabil la Data Finalizarii, precum si TVA aferent pretului de achizitie cu privire la echipamente si stocuri in cuantum de 4.042.459 Euro, reprezentand echivalentul sumei totale de 20.005.321 lei, dupa cum urmeaza:

- Suma de 17.023.900 Euro, echivalentul sumei de 84.247.876 lei reprezinta pretul aferent transferului dreptului de proprietate asupa imobilelor;

- Suma de 21.276.100 Euro, echivalentul sumei de 105.291.164 lei reprezinta pretul aferent transferului dreptului de proprietate asupa echipamentelor si stocurilor si TVA aferent Pretului de Achizitie cu privire la echipamente si stocuri in cuantum de 4.042.459 Euro, reprezentand echivalentul sumei totale de 20.005.321 lei, total 125.296.485 lei.

La aceeasi data 11.03.2022 a fost incheiat intre COS Targoviste SA si DONALAM SRL Contractul de inchiriere Statia de Tratare a Apei aflata in proprietate de COS Targoviste SA, statie care deserveste activele functionale preluate de DONALAM SRL in conformitate cu Autorizatia de Gospodarie a Apelor nr. 165/27.11.2017 si cu Autorizatia Integrata de Mediu nr. 5/18.02.2013, revizuita in data de 03.10.2016. Statia de Tratare a Apei este necesara pentru exploatarea Activului Functional in conformitate cu destinatia acestora din perspectiva alimentarii cu apa si evacuarii apelor uzate si nu a facut parte din activele vandute catre DONALAM SRL, iar inchirierea Statiei de Tratare a Apei de catre Proprietar corespunde Planului de Reorganizare din octombrie 2019, aprobat de Adunarea Creditorilor din data de 24.10.2019 si confirmat de judecatorul sindic prin Sentinta Civila nr. 417 / 04.12.2019 a Tribunalului Dambovita, in dosarul nr. 1906/120/2013.

In cadrul raportului administratorului judiciar nr. 49 publicat in BPI nr. 4450/11.03.2022 si a suplimentului la raport publicat in BPI nr. 4533/14.03.2022 sunt prezentate informatiile cu privire la contractele mai sus mentionate.

In conformitate cu hotararea adunarii creditorilor din data de  data de 05.11.2021, in data de 14.03.2022 au fost autentificate notarial contracte de vanzare - cumparare cu creditori curenti cu care se incheiasera conventii de dare in plata, prin care au fost date in plata pentru stingerea datoriilor curente active constand in teren, cladiri, si echipamente care nu faceau parte din activul functional aferent activitatii de productie.

Avand in vedere ca pe rolul instantelor judecatoresti se afla inca dosare al caror obiect are legatura sau priveste direct incheierea valabila a acestui transfer al activului functional de la vanzator la cumparator, in conformitate cu prevederile Contractului Cadru de Vanzare-Cumparare incheiat la data de 07.01.2022, in termen de 30 de zile de la data platii pretului, respectiv pana in 11.04.2022, Cumparatorul poate sa solicite Vanzatorului sa restituie pretul platit, iar Vanzatorul este obligat sa procedeze la restituire la prima cerere a Cumparatorului. In acest caz partile se repun in situatia anterioara incheierii contractului Cadru de Vanzare-Cumparare incheiat in data de 07.01.2022. Pana in data de 11.04.2022 Cumparatorul nu a cerut restituirea pretului, astfel se considera ca incepand cu data de 12.04.2022 contractul de vanzare cumparare imobile si implicit transferul activului functional produce efecte depline, urmand a fi incheiat proces verbal de predare primire a bunurilor imobile si mobile catre cumparator.

Astfel, urmare a vanzarii activului functional detinut de societate constand in teren, cladiri, constructii speciale, echipamente si stocuri aferente activitatii de producere a otelului si incheierea contractelor de dare in plata catre creditori curenti prin care au fost date in plata pentru stingerea datoriilor curente active constand in teren, cladiri, si echipamente care nu faceau parte din activul functional aferent activitatii de productie, in continuare, societatea COS Targoviste SA va desfasura activitati de intretinere si administrative in vederea asigurarii conservarii si protectiei bunurilor ramase in proprietatea societatii, vanzarea sau inchirierea acestora, in aplicarea masurilor din Planul de reorganizare confirmat.

Asa cum s-a prezentat in raportarile anterioare, prin Planul de reorganizare sunt prevazute modificari ale capitalului social al societatii, masurile fiind prezentate in capitolul 7 al Planului de reorganizare propus de creditorul majoritar, aprobat de Adunarea Creditorilor si confirmat de judecatorul sindic prin Sentinta Civila nr. 417/04.12.2019 pronuntata in dosarul nr. 1906/120/2013,

Potrivit art. 95 alin. 7 din Legea 85/2006 si prin derogare de la prevederile Legii 31/1990 si ale legislatiei pietei de capital, planul de reorganizare prevede modificarea actului constitutiv al COS TARGOVISTE S.A. fara acordul statutar al actionarilor debitorului COS TARGOVISTE S.A., modificand structura capitalului social prin reducerea acestuia. In prima etapa modificarea presupune schimbarea structurii capitalului social, prin reducerea capitalului social al societatii de la valoarea de 172.125.307,50 lei la valoarea de 6.885.012,30 lei pentru acoperirea partiala a pierderii contabile reportate inregistrata de COS TARGOVISTE S.A. la data de 31.12.2018, in cuantum de 738.061.579 lei. Reducerea capitalului social se va face prin reducerea valorii nominale a actiunilor si anume de la valoarea de 2,50 lei per actiune la valoarea de 0,10 lei per actiune, pastrandu-se cota de participare la capitalul social detinuta de fiecare actionar.

Inregistrarea mentiunilor privind modificarea capitalului social in Registrul Comertului va fi solicitata de Administratorul Judiciar, conform art. 95 alin. 8 din Legea 85/2006, pe cheltuiala COS TARGOVISTE S.A., in baza hotararii judecatorului sindic de confirmare a Planului de reorganizare.

Dupa finalizarea operatiunilor de reducere a capitalului social, Planul de reorganizare confirmat prevede conversia in parte a creantelor chirografare in actiuni emise de societatea debitoare COS TARGOVISTE S.A. prin majorare capitalului social al COS TARGOVISTE S.A. Astfel, pentru stingerea partiala a creantelor creditorilor chirografari fata de debitorul COS TARGOVISTE S.A. Planul de reorganizare prevede, dupa implementarea masurii reducerii capitalului social, posibilitatea conversiei creantelor pana la un nivel de 4,5% din valoarea totala a creantei in actiuni la societatea debitoare COS TARGOVISTE S.A. cu acceptul creditorilor. Prin Planul de reorganizare propus creditorul Alphard Financial Corp, conform prevederilor art. 95, alin. (6), lit. J din Legea 85/2006, si-a exprimat acordul asupra conversiei creantelor pana la concurenta sumei de 11.421.957,30 lei (4,5% din totalul creantelor detinute conform Tabelul definitiv al creantelor), in actiuni emise de COS TARGOVISTE S.A. Nu au fost inregistrate acorduri pentru conversie din partea altor creditori chirografari. Astfel, conform Planului de reorganizare, dupa implementarea masurii reducerii capitalului social, se va proceda la emisiunea suplimentara a actiunilor care sa fie distribuite creditorului Alphard Financial Corp in contul creantelor sale, pana la concurenta sumei de 11.421.957,30 lei, in conformitate cu prevederile art. 95, alin. (6), lit. J din Legea 85/2006. Prin urmare, conform  Planului de reorganizare, prin derogare de la prevederile Legii 31/1990 si ale legislatiei pietei de capital, se prevede modificarea, fara acordul statutar al actionarilor Debitorului COS TARGOVISTE S.A., a actului constitutiv, prin schimbarea structurii capitalului social, prin majorarea capitalului social al COS TARGOVISTE S.A., de la suma de  6.885.012,30 lei, la suma de 18.306.969,60 lei, respectiv cu suma de 11.421.957,30 lei, prin emisiunea unui numar de 114.219.573 noi actiuni, cu valoarea nominala de 0,10 lei per actiune distribuite creditorului Alphard Financial Corp care va avea o detinere de 62,39% din capitalul social al societatii. Inregistrarea mentiunilor privind modificarea capitalului social in Registrul Comertului va fi solicitata de Administratorul Judiciar, conform art. 95 alin. 8 din Legea 85/2006, pe cheltuiala COS TARGOVISTE S.A., in baza hotararii judecatorului sindic de confirmare a Planului de reorganizare.

De asemenea, in Planul de reorganizare sunt prevazute si alte masuri adecvate de punere in aplicare, precum : stingerea creantelor fata de debitorul COS TARGOVISTE S.A. prin cesiune cu titlu oneros a creantelor  COS TARGOVISTE S.A. fata de debitorii sai, darea in plata a unora dintre bunurile averii debitorului catre creditori, in contul creantelor pe care acestia le au fata de averea debitorului in conformitate cu prevederile art. 95, alin. (6) lit. E din Legea nr.85/2006, lichidarea partiala a bunurilor in conformitate cu prevederile art. 95, alin. (6) lit. E din Legea nr.85/2006.

 

Impotriva Hotararii Adunarii Creditorilor din 09.03.2022 este formulata o contestatie de catre creditoarea CRIOMEC SA, contestatie ce face obiectul dosarului nr. 736/120/2022 aflat in procedura de regularizare pe rolul Tribunalului Dambovita. La data de 15.03.2022 societatea a fost notificata despre faptul ca societatea LIBERTY SINERGIES CEE SRL a preluat prin cesiune de creanta, creanta detinuta de creditoarea chirografara CRIOMEC SA impotriva subscrisei.

Dosarul de insolventa al subscrisei debitoare nr. 1906/120/2013 are un urmator termen in continuarea procedurii la data de 14.06.2022.

 

Vom asigura in continuare informatiile necesare.

 

Administrator Special,

Shvedakov Oleg

Sef Departament Juridic

Panduru Monica

AVIZAT,

Administrator Judiciar

MAESTRO SPRL – FILIALA BUCURESTI



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.