Emitent: GOLDEN FOODS SNACKS SA
Sediu social: STRADA Benjamin Franklin nr.9, sector 1,Bucuresti
CUI: RO 24645268
Capital social subscris si varsat: 23.500.000 Ron
Piata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: SMT, Bursa de Valori Bucuresti Data: 23/06/2021
Raport curent
Comunicat cu privire la imobilizarile necorporale ale Golden Foods Snacks SA, prezentate in situatiile financiare la 31.12.2020
Golden Foods Snacks SA, in calitate de Emitent, prin prezentul raport, prezentam punctul de vedere legat de exprimarea unei opinii cu rezerve privind imobilizarile necorporale din cuprinsul raportului de audit aferent anului 2020 si precizam totodata masurile care se vor lua in anul 2021 cu privire la aceste aspecte:
Situatia de fapt
Referitor la evaluarea imobilizarilor necorporale la finele anului 2020, mentionam ca valoarea imobilizarilor necorporale este de 20.319.822 lei formata din 18.390.000 lei ce reprezinta costul de achizitie al brandului “Elmas - natura ne inspira” si 1.929.822 lei ce reprezinta costul de achizitie al siglei “Golden Foods”.
Legat de evaluarea brandului “Elmas - natura ne inspira”, ca rezultat al fluctuatiei mari a vanzarilor din anul 2020 comparativ cu cele din anul 2019, mai ales in lunile aprilie si mai, a caror scadere cumulata a reprezentat 50% din total scadere vanzare aferenta anului 2020, consecinta a instalarii perioadelor de urgenta aferente pandemiei covid, s-a considerat ca o evaluare a brandului nu este posibila atat timp cat in evaluarea lui o parte importanta din metoda de evaluareare este reprezentata de vanzarile realizate in anul 2020.
In consecinta, valoarea cumulata pentru anul 2020, nu a putut si nu ar fi fost corect sa fie luata ca referinta pentru vanzarile viitoare, si implicit folosite in evaluarea brandului, deoarece s-a observat ca in perioadele in care nu au fost restrictii legate de covid vanzarile au fost mai mari si comparabile cu anul 2019.
O alta componenta a imobilizarilor necorporale, este si sigla “Golden Foods” care este inregistrata in contabilitate la costul de achizitie, pentru care de-a lungul timpului societatea nu a gasit o companie de evaluari care sa efectueze o astfel de lucrare.
Masuri avute in vedere de societate in anul 2021
La finele anului 2021, societatea intentioneaza sa evalueze brandul “Elmas - natura ne inspira”, asa incat la urmatorul audit sa fie luat in considerare si prezentat in situatiile financiare ale anului 2021 la valoarea justa. In cazul in care raportul de evaluare va arata o diminuare a valorii brandului, aceasta va fi inregistrata in contabilitate ca un provizion, ce va fi evaluat periodic.
Concluzie
In concluzie, anul 2020 a fost un an atipic in contextul panemiei covid, cu diminuari ale vanzarilor in special in lunile aprilie si mai 2020 (aproximativ 50% din total diminuare vanzari an) ca urmare a reducerii vanzarilor pe principalele canale de distributie, factor care a condus la imposibilitatea luarii ca referinta a vanzarilor in metodele de evaluare a brandului.
Pentru finele anului 2021, societatea estimeaza ca nu va mai fi in situatia in care sa nu poata reevalua brandul iar in cazul unei diminuari de valoare conform unui raport de evaluare viitor, acest lucru va fi prezentat in situatiile financiare de sfarsit de an.
Trebuie precizat faptul ca aceste imobilizari necorporale nu sunt elemente monetare si nu vor afecta activitatea curenta si cashflow-ul societatii. Mai mult, rezultatul operational nu este afectat, situatiile financiare operationale prezentate la finele anului 2020 sunt corecte si fiind pozitive, societatea va avea capacitatea financiara pentru a onora obligatiile asumate.
Golden Foods Snacks SA
Prin Mitzalis Konstatinos – Director General