Emitent: GOLDEN FOODS SNACKS SA
Sediu social: STRADA Benjamin Franklin nr.9, sector 1,Bucuresti
CUI: RO 24645268
Capital social subscris si varsat: 28.937.000 RON
Piata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: SMT, Bursa de Valori Bucuresti Data: 15/05/2023
Raport curent
Comunicat cu privire la imobilizarile necorporale ale Golden Foods Snacks SA, prezentate in situatiile financiare la 31.12.2022
Golden Foods Snacks SA, in calitate de Emitent, prin prezentul raport, prezentam punctul de vedere legat de exprimarea unei opinii cu rezerve privind imobilizarile necorporale din cuprinsul raportului de audit aferent anului 2022 si precizam totodata masurile care se vor lua in anul 2023 cu privire la aceste aspecte:
Situatia de fapt
In ceea ce priveste evaluarea imobilizarilor necorporale la finele anului 2022, mentionam ca valoarea imobilizarilor necorporale este de 20.319.822 lei formata din 18.390.000 lei ce reprezinta costul de achizitie al brandului “Elmas - natura ne inspira” si 1.929.822 lei ce reprezinta costul de achizitie al siglei “Golden Foods”.
Legat de evaluarea brandului “Elmas - natura ne inspira”, ca rezultat al fluctuatiei mari a vanzarilor din anul 2020 comparativ cu cele din anul 2019, consecinta a instalarii perioadelor de urgenta aferente pandemiei covid si urmata in anul 2021 de decizia companiei Golden Foods Snacks SA de schimbare a distribuitorului national la mijlocul anului rezultand o scadere a vanzarilor pentru brandul Elmas si anul 2022 care a avut o crestere comparativ cu anul 2021 ca urmare a politicilor comerciale intreprinse, societatea a considerat faptul ca o evaluare a brandului in acest moment nu este posibila atat timp cat in evaluarea lui o parte importanta din metoda de evaluarea este reprezentata de vanzarile realizate in anul 2020, 2021 si 2022 , ani in care am inregistrat asa cum am descris mai sus fluctuatii semnificative atat cu minus cat si cu plus.
In consecinta, valoarea cumulata a vanzarilor pentru anul 2022 raportata la valoarea din anul 2021, nu a putut si nu ar fi fost corect sa fie luata ca referinta pentru vanzarile viitoare, si implicit folosite in evaluarea brandului, deoarece fluctuactia vanzarilor aferente perioadei 2020-2022 nu este considerata parte a politicii comerciale a companiei intreprinse pentru cresterea business-ului.
Dupa perioada Pandemiei Covid din anul 2020, urmata de perioada schimbarii distribuitorului national la mijlocul anului 2021, Golden Foods Snacks S.A. a incheiat incepand cu luna ianuarie a anului 2022 un parteneriat cu compania Pepsico in calitate de distribuitor national pentru segmentul de comert traditional.
In cadrul acestui parteneriat, noul distribuitor national a reusit in anul 2022 sa tripleze distributia numerica pe piata din Romania comparativ cu cea a anului 2021. Prin intermediul parteneriatului de distributie cu PepsiCo Romania, Golden Foods Snacks SA vizeaza sa isi creasca numarul de clienti. Atingerea obiectivului in anul 2022 s-a bazat si pe dezvoltarea unei ample campanii de publicitate pe TV pentru brandul Elmas care a venit sa stimuleze activitatile de distributie ale noului distribuitor national.
O alta componenta a imobilizarilor necorporale, este si sigla “Golden Foods” care este inregistrata in contabilitate la costul de achizitie, pentru care de-a lungul timpului societatea nu a gasit o companie de evaluari care sa efectueze evaluarea acestuia.
Masuri avute in vedere de societate in anul 2023
La finele anului 2023, societatea intentioneaza sa evalueze brandul “Elmas - natura ne inspira”, asa incat la urmatorul audit sa fie luat in considerare si prezentat in situatiile financiare ale anului 2023 la valoarea justa. In cazul in care raportul de evaluare va arata o diminuare a valorii brandului, aceasta va fi inregistrata in contabilitate ca un provizion, ce va fi evaluat periodic.
La finele anului 2023, societatea intentioneaza sa evalueze brandul “Elmas - natura ne inspira”, considerand ca evolutia vanzarilor in cursul anului corespunde politicii comerciale intreprinse pentru cresterea lui, astfel incat la urmatorul audit sa fie luat in considerare si prezentat in situatiile financiare ale anului 2023 la valoarea justa. In cazul in care raportul de evaluare va arata o diminuare a valorii brandului, aceasta va fi inregistrata in contabilitate ca un provizion, ce va fi evaluat periodic.
Concluzie
In concluzie, anul 2022 a fost primul an de crestere dupa doi ani de scadere a vanzarilor sub brandul Elmas ca urmare a pandemiei covid in anul 2020 si a schimbarii distribuitorului national la mijlocul anului 2021, factori care au condus la imposibilitatea luarii ca referinta a vanzarilor din acesti ani in evaluarea brandului.
Pentru finele anului 2023, societatea estimeaza ca nu se va mai afla in situatia in care sa nu poata reevalua brandul iar in cazul unei diminuari de valoare conform unui raport de evaluare viitor, acest lucru va fi prezentat in situatiile financiare de sfarsit de an.
Trebuie precizat faptul ca aceste imobilizari necorporale nu sunt elemente monetare si nu vor afecta activitatea curenta si cashflow-ul societatii. Mai mult, rezultatul operational nu este afectat, situatiile financiare operationale prezentate la finele anului 2022 sunt corecte si fiind pozitive, societatea va avea capacitatea financiara pentru a onora obligatiile asumate fata de parteneri si investitori.
Precizam faptul ca situatia activelor necorporale de la finele anului 2022 a fost prezentata si detaliata si in cadrul Raportului Anual 2022 publicat la data de 28.04.2022 pe site-ul BVB (Pagina 6-7).
Golden Foods Snacks SA
Prin Mitzalis Konstatinos – Director General