joi | 09 mai, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


MERCUR SA CRAIOVA - MRDO

Convocare AGA O & E la data de 28/29.03.2024

Data Publicare: 23.02.2024 18:00:19

Cod IRIS: 088D0

RAPORT CURENT

conform Regulamentului nr. 5/2018 al A.S.F. privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

 

 

 

Data raportului : 23.02.2024

Denumirea societatii emitente : Societatea MERCUR – societate pe actiuni

Sediul social : Judetul Dolj, Craiova – Calea Unirii nr. 14, cod postal 200419

C.U.I. : 2297960

Numar de ordine la Registrul Comertului : J 16/91/06.03.1991.

Capital social subscris si varsat: 18.150.650 lei

B.V.B. – Sistemul Alternativ de Tranzactionare  - Sectiunea Instrumente Financiare listate pe A.T.S. – AeRo, Sectorul Titluri de Capital, Categoria Actiuni.

Simbol: MRDO

 

Eveniment important de raportat: Convocare A.G.O.A. si A.G.E.A. pentru data de 28/29.03.2024

 

Consiliul de Administratie al MERCUR S.A., cu sediul social in Craiova, Calea Unirii, nr.14, judetul Dolj, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Dolj sub nr. J16/91/1991, C.U.I. 2297960, intrunit in sedinta in data de 23.02.2024, in temeiul art. 111 si 113 din Legea nr. 31/1990, republicata si  modificata, al Legii nr. 24/2017, al Regulamentelor A.S.F. si al dispozitiilor Actului constitutiv,

convoaca in data de 28.03.2024, la sediul societatii, ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR si ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA  A ACTIONARILOR la care vor fi indreptatiti sa participe si sa voteze actionarii inregistrati la sfarsitul zilei de 18.03.2024 (considerata ca data de referinta) astfel:

la ora 08:00 va avea loc ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR, cu urmatoarea ordine de zi:

1. Aprobarea efectuarii in exercitiul financiar al anului 2023 a inregistrarii contabile la venituri a sumei de 95.319,29 lei reprezentand dividende neridicate timp de mai mult de 3 ani de la data exigibilitatii lor, pentru care dreptul la actiune se stinge prin prescriptie, respectiv dividendele aferente exercitiilor financiare ale anilor 2003-2019, existente in sold ca neplatite la finele zilei de 31.12.2023.

2. Prezentarea si aprobarea situatiilor financiare individuale ale anului 2023, pe baza Raportului Consiliului de Administratie si a Raportului Auditorului Financiar.

3. Aprobarea repartizarii profitului net aferent exercitiului financiar al anului 2023  in suma de 2.127.090,51 lei conform propunerii Consiliului de Administratie al societatii, astfel:

-          conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile republicata, suma de 122.086 lei pentru rezerva legala;

-          diferenta de 2.005.004,51 lei va fi capitalizata la „Alte rezerve” – surse proprii de finantare.

4. Prelungirea mandatului auditorului financiar COMBINED IDEAS S.R.L., cu sediul in Bucuresti, Sector 1, Strada Infratirii nr. 60, camera 1, pentru o perioada 2 ani, respectiv pe perioada 01.05.2025-30.04.2027, pentru auditarea situatiilor financiare individuale ale anilor 2025 si 2026 si mandatarea Consiliului de Administratie pentru negocierea clauzelor financiare si juridice ale contractului de servicii de audit financiar si incheierea acestuia, cu respectarea tuturor prevederilor legale aplicabile acestei activitati.

5. Prezentarea si aprobarea B.V.C. pentru anul 2024.

6. Prezentarea si aprobarea Programului de investitii pentru anul 2024.

7. Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar al anului 2023.

8. Aprobarea remuneratiilor lunare brute cuvenite membrilor Consiliului de Administratie incepand cu data prezentei A.G.O.A. si pana la  data A.G.O.A. de aprobare a  situatiilor financiare aferente exercitiului financiar 2024.

9. Aprobarea limitei anuale a asigurarii de raspundere profesionala pentru membrii Consiliului de Administratie al societatii.

10. Aprobarea datei de  16.04.2024 ca data de inregistrare si a datei de 15.04.2024 ca ex date.

11. Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie, cu posibilitatea de inlocuire de catre Directorul General,  sa indeplineasca toate formalitatile legale, sa semneze toate actele juridice necesare pentru depunerea hotararii A.G.O.A. la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Dolj, spre a fi mentionata in registru si publicata  in Monitorul Oficial al Romaniei, precum si toate actele juridice necesare pentru ducerea la indeplinire a acestei hotarari.

-la ora 09:00 va avea loc ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR, cu urmatoarea ordine de zi:

1. Aprobarea efectuarii de catre Consiliul de Administratie de tranzactii pe piata de capital si de tranzactii cu valori mobiliare care nu sunt admise la tranzactionare sau nu sunt tranzactionate in cadrul unui loc de tranzactionare, in valoare maxima de 1.000.000 lei, pe o perioada de 12 luni de la data adoptarii hotararii Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor.

2. Aprobarea datei de 16.04.2024 ca data de inregistrare si a datei de 15.04.2024 ca ex date.

3. Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie, cu posibilitatea de inlocuire de catre Directorul General, sa indeplineasca toate formalitatile legale, sa semneze toate actele juridice necesare pentru depunerea hotararii A.G.E.A. la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Dolj, spre a fi mentionata in registru si publicata  in Monitorul Oficial al Romaniei, precum si toate actele juridice necesare pentru ducerea la indeplinire a acestei hotarari.

Actionarii reprezentand singuri sau impreuna cel putin 5% din capitalul social au dreptul de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare de adunarile generale, precum si dreptul de a prezenta proiecte de hotarare pentru punctele incluse sau propuse a fi incluse pe ordinea de zi a adunarilor generale. Actionarii isi pot exercita aceste drepturi in termen de cel mult 15 zile de la data publicarii convocarii adunarilor generale. Drepturile mentionate mai sus pot fi exercitate numai in scris, prin servicii de curierat, pe adresa MERCUR S.A. – Craiova, Calea Unirii, nr.14, judetul Dolj, cu mentiunea ”pentru Adunarile Generale ale Actionarilor din data de 28/29.03.2024” sau prin mijloace electronice – la adresa office@mercurcraiova.ro.

Fiecare actionar are dreptul de a adresa intrebari privind punctele inscrise pe ordinea de zi a adunarilor generale pana cel tarziu la data de 25.03.2024. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe website-ul propriu www.mercurcraiova.ro, la sectiunea Intrebari frecvente.

Pentru identificarea persoanelor, actionarii care fac propuneri pentru completarea ordinii de zi sau care adreseaza intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarilor generale, vor anexa solicitarii urmatoarele documente care sa le ateste identitatea : pentru persoanele fizice – act de identitate si extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute; pentru persoanele juridice – actul de identitate al reprezentantului legal, insotit de dovada calitatii de reprezentant legal, respectiv certificat constatator eliberat de registrul comertului, prezentat in original sau in copie conforma cu originalul sau orice alt document, in original sau in copie conforma cu originalul, emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal, care ii atesta calitatea de reprezentant legal, precum si extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului – persoana juridica vor fi emise cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarilor generale. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal intocmite intr-o limba straina, alta decat engleza, vor fi insotite de o traducere – in limba engleza sau romana – realizata de un traducator autorizat.

Situatiile financiare anuale, raportul anual al consiliului de administratie, precum si propunerea cu privire la distribuirea profitului sunt puse la dispozitia actionarilor la sediul societatii sau pe website-ul oficial de la data convocarii adunarilor generale. Celelalte materiale care vor fi supuse dezbaterii pot fi consultate sau procurate de la sediul MERCUR S.A. din Craiova – Calea Unirii nr.14, judetul Dolj sau pe website-ul oficial al societatii (www.mercurcraiova.ro) incepand cu data de 26.02.2024.

Actionarul – persoana fizica poate participa la sedintele adunarilor generale in nume propriu sau prin reprezentare, pe baza de imputernicire speciala sau generala - incredintata oricarei persoane fizice sau juridice. Actionarul – persoana juridica poate participa la sedintele adunarilor generale prin reprezentantul sau legal sau prin alta persoana imputernicita de catre reprezentantul legal al actionarului respectiv.

Formularele de imputerniciri speciale vor fi puse la dispozitia actionarilor de la data de 26.02.2024, la Oficiul Juridic – Actionariat al MERCUR S.A. si pe website-ul societatii (www.mercurcraiova.ro).

Imputernicirile speciale si generale vor fi depuse, in original, la MERCUR S.A. (prin registratura sau corespondenta), pana cel mai tarziu la data de 26.03.2024, ora 0800, pentru A.G.O.A. si ora 0900, pentru A.G.E.A., sau sub forma de document electronic cu semnatura electronica extinsa, transmis la adresa de e-mail: office@mercurcraiova.ro in aceleasi termene; in situatia depasirii lor, acestea nu vor fi luate in considerare.

De la data de 26.02.2024, vor fi puse la dispozitia actionarilor, la Oficiul Juridic - Actionariat al MERCUR S.A. si pe website-ul societatii (www.mercurcraiova.ro), procedura de vot prin corespondenta si buletinul de vot in baza caruia actionarii au posibilitatea de a vota prin corespondenta. Actionarii care vor opta pentru votul prin corespondenta sunt obligati sa depuna buletinele de vot, in original, la MERCUR S.A. (la registratura societatii sau prin corespondenta), pana cel mai tarziu la data de 26.03.2024, ora 0800, pentru A.G.O.A. si ora 0900, pentru A.G.E.A., sau sub forma de document electronic cu semnatura electronica extinsa, transmis la adresa de e-mail: office@mercurcraiova.ro in aceleasi termene; in situatia depasirii lor, acestea nu vor fi luate in considerare.

Pozitia de «abtinere» adoptata de un actionar cu privire la punctele inscrise pe ordinea de zi a unei adunari generale a actionarilor MERCUR S.A. reprezinta un vot exprimat.

Participarea actionarilor la adunarile generale va fi permisa numai pe baza buletinului/cartii de identitate – pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice - si in baza dovezii calitatii de reprezentant legal/imputernicit. In situatia persoanelor juridice/fizice reprezentate, mandatarii vor prezenta si copia imputernicirii speciale sau a imputernicirii generale, dupa caz.

In cazul in care, la data de 28.03.2024 nu se va intruni cvorumul necesar desfasurarii A.G.O.A. in conditiile legii si ale Actului constitutiv al societatii – respectiv prezenta actionarilor care detin impreuna cel putin 1/2 din capitalul social – ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR se va desfasura la data de 29.03.2024 (a doua convocare), cu aceeasi ordine de zi, in acelasi loc si la aceeasi ora precizate in prima convocare.

In cazul in care, la data de 28.03.2024 nu vor fi intrunite conditiile de cvorum necesare desfasurarii A.G.E.A. in conditiile legii si ale Actului constitutiv al societatii – respectiv prezenta actionarilor care detin impreuna cel putin 3/4 din capitalul social – ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR se va desfasura in data de 29.03.2024 (a doua convocare), cu aceeasi ordine de zi, in acelasi loc si la aceeasi ora precizate pentru prima convocare, la a doua convocare adunarea fiind valabil intrunita daca sunt prezenti actionari care detin impreuna 1/2 din capitalul social.

 

Nu mai sunt alte evenimente de raportat.

 

 

 

DIRECTOR GENERAL,

POPESCU FLORENTINA



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.