marți | 14 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ROMPETROL RAFINARE S.A. - RRC

Midia Marine Terminal -peste 700 nave operate la terminalul offshore, in 15 ani

Data Publicare: 14.03.2024 13:35:11

Cod IRIS: 142AA

 

14 martie 2024

 

Midia Marine Terminal - peste 700 de nave operate la terminalul offshore, in 15 ani

 

Midia Marine Terminal (MMT), company membra a Grupului KMG International (Rompetrol), a depasit num arul de 700 de nave operate la terminalul marin offshore, aflat la 8,6 km in largul Marii Negre.

Singurul terminal offshore din Romania a implinit recent 15 ani de la primul vapor cu titei descarcat pentru rafinaria Petromidia, cel mai important activ al KMG International in regiune.

„Rafinaria Petromidia a avut un flux stabil de materii prime, cu suportul tuturor profesionistilor din company, care s-au asigurat ca terminalul offshore opereaza in cele mai bune conditii de siguranta si eficienta. Pe baza solida construita, am reusit sa sustinem activitatile logistice si operationale, in linie cu strategia generala de Grup”, a declarat Ioan Taus, Directorul General al Midia Marine Terminal.

Prin cele peste 700 de nave a fost descarcat un volum total de circa 60,2 milioane de tone de titei, destinat exclusiv alimentarii celei mai mari rafinarii din Romania, Petromidia. In 2023, 4,37 milioane de tone de titei au fost descarcate din 53 de nave operate la terminal.

Titeiul adus in perioada 2009 – 2024 a fost preponderent de origine kazaha, ca urmare a eforturilor constante depuse de divizia de trading a KMG International (Rompetrol). De altfel, nava cu numarul 700 a descarcat 80.000 de tone de titei kazah KEBCO (Kazakh Export Blend Crude Oil), un sortiment cu cerere in crestere la nivelul Uniunii Europene.

Terminalul de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) a fost construit cu un efort investitional de 102 milioane de dolari si are o capacitate de 16 milioane de tone/an, cu rata maxima de descarcare de 7.000 mc/h.

Echipamentele instalate pe terminal sunt alimentate cu ajutorul unui sistem solar si eolian. De asemenea, mai multi senzori care masoara conditiile meteo, inclusiv conditiile marii (valuri si curenti), furnizeaza informatii in timp real, in baza carora sunt luate decizii referitoare la legarea sau dezlegarea navelor la/de la terminal.

Anul trecut, cu o investitie de circa 4,3 milioane de dolari, terminalul a fost intr-un program de revizie care a presupus schimbarea tuturor furtunurilor plutitoare si submerse. Mare parte din echipamente pot fi folosite timp de 8 ani, dar cele care sunt supuse unui nivel crescut de stres mecanic sunt inlocuite la un interval de doi ani.

Piesele inlocuite anul trecut au fost fabricate in Japonia, de una dintre cele mai prestigioase companii din domeniu. Prin lucrarile din 2023, compania isi respecta angajamentul de functionare fara intreruperi operationale, in cele mai bune conditii de protectie a mediului.

Midia Marine Terminal are in portofoliu toate facilitatile care tin de lantul logistic aferent platformei Petromidia. Printr-un sistem de conducere de peste 10.000 de metri (8.600 metri sub apa si 1.500 de metri pe uscat), titeiul este transferat direct in parcul de rezervoare cu capacitate de 390.000 mc, operat tot de Midia Marine Terminal.

Compania gestioneaza si rampele de incarcare a produselor petroliere, atat din rafinaria Petromidia Navodari (9 terminale feroviare si rutiere), cat si din rafinaria Vega Ploiesti (6 terminale feroviare si rutiere).

Midia Marine Terminal are aproape 250 de angajati, 48 fiind specializati pentru operarea terminalului offshore. Pentru operatiuni onshore, realizate in Portul Midia, unde MMT descarca si incarca nave de mai mici dimensiuni, sunt alocati peste 30 de oameni.

Cea mai mare pondere a angajatilor MMT este tot in rafinaria Petromidia, peste 100 de oameni fiind implicati in gestionarea rampelor de incarcare/descarcare.

 

Departamentul de Comunicare si Relatii Publice

KMG International

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.