RAPORT CURENT
Data: 22.12.2023
Denumirea entitatii: GERMINA AGRIBUSINESS S.A. (denumita anterior SEMROM MUNTENIA S.A.)
Sediul social: Splaiul Unirii nr. 16, Etaj 5, Camera 502, sector 4, Bucuresti
Numarul de telefon: 021.322.54.80
Cod unic de inregistrare: RO 351290
Nr. inregistrare Registrul Comertului: J40/895/1991
Capital social subscris si varsat: 1.350.909,20 RON
Numar de actiuni emise: 13.509.092
Valoare nominala: 0,10 RON
Caracteristici actiuni: comune, nominative, dematerializate
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BVB - MTS AeRO
Evidenta actiunilor: Depozitarul Central
Cod LEI: 391200N7Q810OIL0YY97
Evenimente importante de raportat
1. CEREREA ACTIONARULUI MAJORITAR SIF MUNTENIA S.A. REFERITOARE LA CONVOCAREA PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA A IV-A, NR. 5538/12.12.2023 SI IN ZIARUL JURNALUL NATIONAL DIN DATA DE 12.12.2023
Societatea GERMINA AGRIBUSINESS S.A. informeaza ca in data de 20.12.2023 a receptionat solicitarea actionarului majoritar Societatea de Investitii Financiare Muntenia S.A. cuprinsa in Anexa, referitoare la Convocarea publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, nr. 5538/12.12.2023 si in ziarul Jurnalul National din data de 12.12.2023, prin care a solicitat completarea Ordinii de zi a Adunarii Generala Ordinara a Actionarilor convocata pentru data de 15/16.01.2024, cu urmatoarele puncte:
I. Alegerea unui membru al Consiliului de Administratie, pentru un mandat de 1 an si 8 luni, incepand cu data de 30.01.2024, ca urmare a expirarii mandatului Doamnei Iuliana Cernat.
II. Aprobarea Contractului de administrare – cadru care se incheie de catre Societate cu administratorul ales, de la data semnarii pana la finalizarea mandatului administratorului.
III. Mandatarea Doamnei Cristina Gabriela Gagea, pentru a semna, din partea Societatii, Contractul de administrare.
IV. Aprobarea remuneratiei membrilor Consiliului de Administratie pentru exercitiul financiar 2024 la nivelul de 1.000 lei net/luna/administrator, si a nivelului sumei asigurate prin asigurarea de risc profesional a adminstratorilor la nivelul de 30.000 euro valoare asigurata/administrator, cu acoperirea cuantumului primei de asigurare a administratorilor de catre Societatea.
2. COMPLETAREA CONVOCATORULUI ADUNARII GENERALE ORDINARE A ACTIONARILOR
(conform solicitarii actionarului Societatea de Investitii Financiare Muntenia S.A. in temeiul art. 1171 din Legea nr. 31/1990 si art. 123 coroborat cu art. 105 alin. (3) lit a din Legea nr. 24/2017)
Societatea GERMINA AGRIBUSINESS S.A. informeaza ca in sedinta Consiliului de Administratie din data de 21.12.2023 s-a aprobat completarea Ordinii de zi a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor (AGOA) care va avea loc in data de 15.01.2024 (prima convocare), respectiv in data de 16.01.2024 (a doua convocare), cu incepere de la ora 11:00 (ora Romaniei), la adresa din Bucuresti, sector 4, Splaiul Unirii nr. 16, Etaj 5, Camera 502, publicata initial in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, nr. 5538/12.12.2023 si in ziarul Jurnalul National din data de 12.12.2023, cu urmatoarele puncte:
I. Alegerea unui membru al Consiliului de Administratie, pentru un mandat de 1 an si 8 luni, incepand cu data de 30.01.2024, ca urmare a expirarii mandatului Doamnei Iuliana Cernat.
II. Aprobarea Contractului de administrare – cadru care se incheie de catre Societate cu administratorul ales, de la data semnarii pana la finalizarea mandatului administratorului.
III. Mandatarea Doamnei Cristina Gabriela Gagea, pentru a semna, din partea Societatii, Contractul de administrare.
IV. Aprobarea remuneratiei membrilor Consiliului de Administratie pentru exercitiul financiar 2024 la nivelul de 1.000 lei net/luna/administrator, si a nivelului sumei asigurate prin asigurarea de risc profesional a adminstratorilor la nivelul de 30.000 euro valoare asigurata/administrator, cu acoperirea cuantumului primei de asigurare a administratorilor de catre Societatea.
Astfel, pentru sedinta ordinara convocata pentru data de 15.01.2024, ora 11:00 (ora Romaniei), la adresa din Bucuresti, sector 4, Splaiul Unirii nr. 16, Etaj 5, Camera 502, pentru toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor la sfarsitul zilei de 05.01.2024, stabilita ca Data de Referinta conform prevederilor art. 2 alin. (2) lit. g) din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2018, Ordinea de zi va fi urmatoarea:
1. Aprobarea revocarii auditorului financiar al Germina Agribusiness S.A. - Contexpert Consulting S.R.L., ca urmare a Notificarii acestuia privind solicitarea de incetare, incepand cu data de 30.11.2023, a Contractului de prestari servicii audit.
2. Aprobarea numirii ca auditor financiar al Germina Agribusiness S.A. a societatii Contexpert Audit & Advisory S.R.L. pentru auditarea situatiilor financiare aferente anului 2023, in aceiasi termeni contractuali aprobati de Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 18.04.2022, si imputernicirea Directorului General al Societatii in vederea semnarii contractului cu acesta.
3. Alegerea unui membru al Consiliului de Administratie, pentru un mandat de 1 an si 8 luni, incepand cu data de 30.01.2024, ca urmare a expirarii mandatului Doamnei Iuliana Cernat.
4. Aprobarea Contractului de administrare – cadru care se incheie de catre Societate cu administratorul ales, de la data semnarii pana la finalizarea mandatului administratorului.
5. Mandatarea Doamnei Cristina Gabriela Gagea, pentru a semna, din partea Societatii, Contractul de administrare.
6. Aprobarea remuneratiei membrilor Consiliului de Administratie pentru exercitiul financiar 2024 la nivelul de 1.000 lei net/luna/administrator, si a nivelului sumei asigurate prin asigurarea de risc profesional a adminstratorilor la nivelul de 30.000 euro valoare asigurata/administrator, cu acoperirea cuantumului primei de asigurare a administratorilor de catre Societatea.
7. Aprobarea datei de 02.02.2024, ca Data de Inregistrare, conform prevederilor art. 123 coroborat cu art. 87 alin. (1) din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata republicata pentru identificarea actionarilor asupra carora se rasfrang hotararile adoptate in Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, si a datei de 01.02.2024, ca Ex–Date, in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) lit. l) din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2018.
8. Aprobarea imputernicirii Dnei. Iuliana CERNAT, Presedintele Consiliului de Administratie sau a Dlui. Dan Florin MARINESCU, Directorul General al Societatii, ambii cu posibilitatea de substituire, pentru a efectua si/sau semna si/sau executa in numele Societatii si/sau al actionarilor Societatii toate actele si a realiza toate formalitatile prevazute de lege pentru a duce la indeplinire hotararile Adunarii Generale Ordinare a actionarilor, incluzand, dar nelimitandu-se la semnarea hotararilor Adunarii Generale Ordinare a actionarilor, negocierea, incheierea si executarea actelor juridice necesare executarii prezentelor hotarari, depunerea si preluarea actelor si semnarea lor in numele si pe seama Societatii la si de la Oficiul Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Depozitarul Central S.A. Bucuresti, Bursa de Valori Bucuresti S.A., organele fiscale, precum si alte persoane fizice sau juridice, publice sau private.
PRECIZARI SUPLIMENTARE PRIVIND SEDINTA AGOA
Dreptul actionarilor de a formula propuneri de candidati pentru postul de administrator
Actionarii au dreptul de a nominaliza persoane pentru candidatura la postul de administrator, conform art. 1171 alin. (2) si art. 1371 alin. (2) din Legea nr. 31/1990.
Candidatii pentru functia de administrator vor depune dosarele de candidatura pana cel tarziu la data de 08.01.2024, ora 16:00, i) prin servicii de curierat, la adresa din Bucuresti, sector 4, Splaiul Unirii nr. 16, Etajul 5, Camera 502, ii) prin e-mail, la adresa office@germina.ro. Copiile scanate ale documentelor vor fi transmise ca atasamente, in format pdf, avand incorporat, atasat sau asociat logic semnatura electronica extinsa a actionarului, potrivit Legii nr. 455/2001.
Lista cuprinzand informatii cu privire la numele si calificarea profesionala a persoanelor propuse pentru functia de administrator se va afla la dispozitia actionarilor, publicata pe site-ul societatii www.germina.ro, si poate fi completata pana la data limita de depunere a dosarelor.
Pe site-ul Societatii vor fi afisate candidaturile depuse, in ordinea cronologica a primirii, insotite de CV-urile puse la dispozitie de candidat.
Candidatii pentru calitatea de administrator vor fi inscrisi pe buletinele de vot in ordinea inregistrarii candidaturii.
Participarea si votul in Adunare
- Votul prin reprezentant
Imputernicirea speciala pentru punctul 3. va fi depusa intr-un plic inchis avand inscrisa mentiunea „imputernicire vot secret”. In cazul depunerii acesteia prin email, actionarul va transmite doua emailuri distincte, mentionand corespunzator la subiect caracterul secret al votului respectiv.
- Votul prin corespondenta
Buletinul de vot prin corespondenta pentru punctul 3. va fi depus intr-un plic inchis avand inscrisa mentiunea „vot secret”. In cazul depunerii acestuia prin email, actionarul va transmite doua emailuri distincte, mentionand corespunzator la subiect caracterul secret al votului respectiv.
Celelalte instructiuni de participare si de vot cuprinse in Convocarea publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, nr. 5538/12.12.2023 si in ziarul Jurnalul National din data de 12.12.2023, raman neschimbate.
Informatii suplimentare se pot obtine la adresa din Bucuresti, sector 4, Splaiul Unirii nr. 16, Etajul 5, Camera 502 sau la numarul de telefon 021.322.54.80, in fiecare zi lucratoare, intre orele 10:00 –14:00.
Nu mai sunt alte evenimente de raportat.
Iuliana Cernat
Presedinte Consiliul de Administratie
GERMINA AGRIBUSINESS S.A.