marți | 14 mai, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


SINTEZA S.A. - STZ

Convocare AGAO 24 Aprilie 2024

Data Publicare: 15.03.2024 17:03:07

Cod IRIS: D7583

                                                               RAPORT CURENT

 

Conform Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si Regulamentului  A.S.F. nr.  5/2018

 

DESTINATARUL RAPORTULUI: BURSA DE VALORI BUCURESTI

                                                A.S.F.(Autoritatea de Supraveghere Financiara )

DATA RAPORTULUI: 15.03.2024

DENUMIREA SOCIETATII EMITENTE: SINTEZA S.A.

SEDIUL SOCIAL:  Sos. Borsului nr.35,Oradea jud.BIHOR

TELEFON: 0259456116; 0259444969,FAX: 0259462224

COD UNIC DE INREGISTRARE LA ORC: 67329

NUMAR DE ORDINE LA ORC: J/05/197/1991

CAPITAL SOCIAL SUBSCRIS SI VARSAT: 9916888,50 LEI

PIATA REGLEMENTATA PE CARE SE TRANZACTIONEAZA VALORILE MOBILIARE EMISE: BVB

 

EVENIMENT IMPORTANT DE RAPORTAT: CONVOCARE ADUNARE GENERALA ORDINARA  A  ACTIONARILOR pentru data de 24 Aprilie  2024

                                                                                                                                                                                                                                                                                              

CONSILIUL DE ADMINISTRATIE al societatii SINTEZA S.A. Oradea, cu sediul in Oradea, Sos. Borsului nr.35, judetul Bihor, inregistrata   la ORC Bihor sub nr. J05/197/1991, avand Codul unic de inregistrare RO 67329   si capitalul social subscris si varsat 9916888,50 LEI,                                                                                                                                                                                                                                                                                   intrunit in data de 15.03.2024, in conformitate cu prevederile art. 117 din Legea nr.31/1990 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr.24/2017, a Regulamentului ASF nr.5/2018 si ale Actului Constitutiv,

 

convoaca ADUNAREA  GENERALA  ORDINARA a actionarilor pe data de 24.04.2024 ora 12,00 la sediul societatii din  Oradea, Sos. Borsului nr.35, avand urmatoarea   

 

                                                            ORDINE   DE   ZI:

 1. Prezentarea si aprobarea situatiilor financiare anuale incheiate la 31 Decembrie 2023, pe baza  Raportului administratorilor si a  Raportului auditorului, pentru exercitiul financiar 2023;

2.  Descarcarea de gestiune a administratorilor pentru exercitiul financiar 2023;

3.  Aprobarea raportului de remunerare a conducatorilor societatii pentru anul 2023;          

4. Prezentarea si aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli al societatii pe anul 2024;                                                                                                                                                                                                                                                    5.  Aprobarea datei de inregistrare, data de 23.05.2024 , in functie de care vor fi identificati actionarii  asupra carora se vor resfrange efectele hotararilor AGA, in conformitate cu prevederile art. 87 din  Legea 24/2017 si stabilirea datei de 22.05.2024  ca ex-date conform art.2, lit l din Regulamentul ASF nr. 5/ 2018  ;

6. Imputernicirea  Presedintelui Consiliului de Administratie pentru a semna in numele actionarilor hotararile AGOA si orice alte documente in legatura cu acestea si pentru a indeplini orice act sau formalitate cerute de lege pentru inregistrarea si aducerea la indeplinire a hotararilor AGOA , inclusiv formalitatile de publicare si inregistrare a acestora la Oficiul Registrului Comertului sau la orice alta  autoritate competenta (ASF, BVB, Depozitarul Central SA, alte entitati publice sau private ) . Presedintele Consiliului de Administratie poate delega toate sau o parte din puterile conferite mai sus altei persoane pentru a indeplini acest mandat.

 

In situatia neindeplinirii conditiilor statutare privind tinerea Adunarii Generale Ordinare   a actionarilor in ziua aratata, acesta se va reconvoca pentru data de 25 Aprilie 2024 la aceeasi ora, in acelasi loc si cu aceeasi ordine de zi.

 

 

La adunarea generala a actionarilor convocata prin prezentul convocator sunt indreptatiti sa participe si sa voteze toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor tinut de Depozitarul Central SA Bucuresti la sfarsitul zilei de 11 Aprilie 2024, stabilita ca data de referinta pentru acesta adunare generala.

 

Actionarii inregistrati la data de referinta pot participa si vota la adunarile generale direct sau pot fi reprezentati si prin alte persoane decat actionarii, in baza unei imputerniciri speciale sau generale acordata conform prevederilor legale. Accesul actionarilor la adunarile generale se face prin simpla proba a identitatii acestora, facuta in cazul actionarilor persoane- fizice cu actul de identitate, iar in cazul actionarilor persoane- juridice si a actionarilor persoane - fizice reprezentate, cu imputernicire generala / procura speciala, data persoanei fizice care ii reprezinta.

Imputernicirea generala poate fi acordata de actionari pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau sa voteze in toate aspectele aflate in dezbaterea adunarilor generale ale actionarilor, inclusiv in ceea ce priveste actele de dispozitie.

Imputernicirea generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

i) numele/denumirea actionarului;

ii) numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda imputernicirea);

iii) data imputernicirii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale;

imputernicirile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea imputernicirilor datate anterior;

iv) precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin imputernicirea generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de  referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva imputernicire generala, in mod individual sau printr-o formulare generica referitoare la o anumita categorie de emitenti.

 

Imputernicirile generale, inainte de prima lor utilizare, se vor depune la/expedia catre sediul social al

Societatii, situat in Bucuresti, Strada Gara Herastrau, nr. 4, Cladirea A, Etaj 3, Sector 2, in copie, cuprinzand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului (sau prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, conform reglementarilor ASF, la adresa sinteza@sinteza.ro , astfel incat acestea sa fie inregistrate ca primite la registratura Societatii pana la data de 22 aprilie  2024, ora12:00. Imputernicirile nedepuse in termen nu vor fi luate in considerare.

 

Pentru validitatea mandatului, mandatarul trebuie sa aiba calitatea fie de intermediar (in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. (19) din Legea nr. 24/2017), fie de avocat, iar actionarul este client al acestora. De asemenea, mandatarul nu trebuie sa se afle intr-un conflict de interese, conform prevederilor art. 105 alin. (15) din Legea nr. 24/2017. Mandatarul nu poate fi substituit de o alta persoana, decat in cazul in careacest drept i-a fost conferit in mod expres de catre actionar in imputernicire.

Daca mandatarul este o persoana juridica, aceasta poate sa isi exercite mandatul primit prin intermediul oricarei persoane ce face parte din organul de administrare sau conducere sau dintre angajatii sai.

Societatea accepta o imputernicire generala data de un actionar, in calitate de client, unui intermediar sau unui avocat, fara a solicita alte documente suplimentare referitoare la respectivul actionar, daca imputernicirea generala respecta prevederile Regulamentului nr. 5/2018, este semnata de respectivul actionar si este insotita de o declaratie pe propria raspundere data de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit imputernicirea de reprezentare prin imputernicirea generala din care sa reiasa ca:

i) imputernicirea este data de respectivul actionar, in calitate de client, intermediarului sau, dupa caz,

avocatului;

ii) imputernicirea generala este semnata de actionar, inclusiv prin atasare de semnatura electronica

extinsa, daca este cazul.

 

Declaratia descrisa mai sus trebuie depusa in original la Societate (in acelasi timp cu formularul de procura generala si la aceleasi coordonate indicate in convocator), semnata si stampilata (daca este cazul) de intermediar/avocat (fara indeplinirea altor formalitati in legatura cu forma acesteia).

Imputernicirile generale vor fi insotite, in cazul actionarilor persoane fizice, de actul de identitate si, in cazul persoanelor juridice, de actul de identitate al reprezentantului legal, insotit de copia certificatului

constatator eliberat de Registrul Comertului sau a oricarui document echivalent emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul persoana juridica este inmatriculat in mod legal, prezentat in original sau in copie conform cu originalul. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului persoana juridica, vor fi emise cu cel mult 30 de zile inainte de Data de Referinta, pentru a permite identificarea actionarului in lista actionarilor Societatii eliberata de Depozitarul Central si care, in situatia in care Depozitarul Central nu a fost informat la timp cu privire la schimbarea reprezentantului legal al actionarului, sa dovedeasca calitatea de reprezentant legal al actionarului relevant.

Documentele prezentate intr-o alta limba decat romana sau engleza vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat, legalizarea/apostilarea traducerii nefiind necesara.

 

Reprezentantii actionarilor persoane fizice/juridice vor fi identificati pe baza actului de identitate, insotit de imputernicirea generala.

 

Procura speciala (imputernicirea speciala) sau procura generala se va intocmi in trei exemplare originale (unul pentru societate, unul pentru mandant si unul pentru mandatar) si sunt disponibile in limba romana si limba engleza fie de la sediul societatii personal, fie de pe pagina de web www.sinteza.ro, incepand cu data de 22.03. 2024 ora 12.

Dupa completare si semnare exemplarul pentru emitent se va depune personal in original pana la data de 22.04.2024 ora 12,00 in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 24/25.04.2024” sau transmis prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, la sediul societatii, insotit de o copie a actului de identitate sau a certificatului de inregistrare al actionarului reprezentat, pana la data de 22.04.2024 ora 12,00, pe adresa de e-mail  sinteza@sinteza.ro .

Vor fi acceptate procurile fie in limba romana, fie in limba engleza. 

 

Actionarii inregistrati la data de referinta in registrul actionarilor au posibilitatea de a vota prin corespondenta, inainte de Adunarile Generale ale Actionarilor, prin utilizarea formularului de vot prin corespondenta (in limba romana si sau engleza).

 

Formularul (buletinul) de vot prin corespondenta in limba romana si in limba engleza poate fi obtinut incepand cu data de 22.03.2024 ora 12, de la sediul societatii sau de site-ul www.sinteza.ro .

Formularul (buletinul) de vot prin corespondenta in limba romana sau limba engleza, completat si semnat de actionar impreuna cu toate documentele insotitoare, poate fi inaintat dupa cum urmeaza:

a) transmis societatii in original la sediul acesteia pana la data de 22.04.2024  ora 12 in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA  A  ACTIONARILOR DIN DATA  DE 24/25.04.2024„cu legalizare de semnatura de catre un notar public cu copia actului de identitate sau certificatului de inregistrare al actionarului, prin orice forma de curierat,

 b) transmis prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii nr. 455/ 2001 privind semnatura electronica, pana la data de 22.04.2024 ora 12 la adresa sinteza@sinteza.ro mentionand la subiect “PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA  A  ACTIONARILOR DIN DATA  DE  24/25.04.2024 „ .

 

In situatia in care actionarul care si-a exprimat votul prin corespondenta participa la adunarea generala personal sau prin reprezentant (sub rezerva ca o procura speciala/generala a fost transmisa cu respectarea

conditiilor mentionate in prezentul convocator), votul prin corespondenta exprimat pentru acea adunare generala va ramane valabil doar daca actionarul nu isi exprima personal sau prin reprezentant o alta optiune

de vot in cadrul adunarii generale.

 

Daca persoana care reprezinta actionarul prin participare personala la adunarea generala este alta decat cea care a exprimat votul prin corespondenta, atunci pentru valabilitatea votului sau aceasta prezinta la

adunare o revocare scrisa a votului prin corespondenta semnata de actionar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondenta.

 

In cazul in care un actionar este reprezentat de o institutie de credit care presteaza servicii de custodie, aceasta va putea vota in adunarea generala a actionarilor pe baza instructiunilor de vot primite prin mijloace

electronice de comunicare, fara a mai fi necesara intocmirea unei imputerniciri speciale sau generale de catre actionar, sub rezerva depunerii la Societate de catre institutia de credit custode a unei declaratii pe

propria raspundere, semnata de reprezentantul legal/reprezentantii legali al/ai institutiei de credit precizand: (i) numele/denumirea actionarului (in clar) in numele caruia institutia de credit participa si

voteaza in cadrul respectivei adunari, si (ii) faptul ca institutia de credit presteaza servicii de custodie pentru respectivul actionar.Declaratia mentionata mai sus trebuie depusa in original, semnata si, dupa caz, stampilata, sau prin e- mailcu semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, laadresa sinteza@sinteza.ro , cel mai tarziu pana la data de 22. 04.  2024, ora 12:00.

Institutia de credit voteaza in acest caz prin orice persoana din cadrul organelor de administrare sau de conducere sau din cadrul angajatilor sai; o dovada/declaratie ce atesta faptul ca respectivele persoane au

aceasta calitate va fi depusa impreuna cu declaratia institutiei de credit mentionata mai sus.

Custodele voteaza in adunarea generala a actionarilor exclusiv in conformitate si in limita instructiunilor primite de la clientii sai avand calitatea de actionari la Data de Referinta.

 

Unul sau mai multi actionari care detin, individual sau impreuna, cel putin 5 % din capitalul social au dreptul de a introduce, in termen de 15 zile de la data publicarii convocarii, respectiv data de 06.04.2024, puncte noi  pe ordinea de zi a Adunarilor  generale a actionarilor,  cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre aprobare de adunarile generale AGA, care vor fi transmise  la sediul societatii in scris, pana la data de 06.04.2024 ora 12, deasemenea au dreptul de a prezenta proiecte de hotarare pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a AGA. Aceste drepturi pot fi exercitate numai in scris in termen de 15 zile de la data publicarii convocarii adunarii generale, prin transmitere la sediul societatii, pana la data de 06.04.2024  ora 12 .

 

Cererile cu privire la introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi precum si proiectele de hotarari pentru aceste puncte se vor inainta Consiliului de Administratie numai in scris, in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 24/25.04.2024”. Ordinea de zi completata cu punctele propuse va fi republicata cu indeplinirea cerintelor prevazute de lege pentru convocarea Adunarii generale.

 

Actionarii societatii pot adresa intrebari privind punctele de pe ordinea de zi, pana cel tarziu cu doua   zile lucratoare inaintea datei Adunarii generale, respectiv 22.04.2024, urmand a fi depuse la sediul societatii impreuna cu copii dupa acte care permit identificarea actionarului, pana la data de 22.04.2024 ora 12.

 

Intrebarile se inainteaza Consiliului de Administratie in scris, in original, in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 24/25.04.2024”. Societatea va formula raspuns la intrebari pe pagina de internet (in format intrebare- raspuns), in cel mai scurt timp posibil.

 

 Procurile speciale, formularul de vot completat si semnat in original, cererile cu privire la introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi, intrebarile formulate de actionari, vor fi insotite de urmatoarele documente (a) in cazul persoanelor fizice fotocopie act de identitate semnata pentru conformitate cu originalul, respectiv (b) in cazul persoanelor juridice fotocopie al actului de identitate al representant legal, certificat constatator eliberat de Registrul Comertului, emis cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale a actionarilor, in original ori in copie conforma cu originalul .

 

Capitalul social al emitentului SINTEZA SA este format din 66.112.590 actiuni nominative, fiecare actiune dand dreptul la un vot in cadrul adunarii generale a actionarilor.

 

Documentele, materialele vizand problemele de pe ordinea de zi, numarul total al actiunilor emise si al drepturilor de vot la data convocarii, proiectele de hotarare, formularele procurilor speciale si formularul de vot prin corespondenta vor fi disponibile si in limba engleza actionarilor atat la sediul societatii cat si pe pagina web www.sinteza.ro, incepand cu data de 22.03.2024 ora 12.

 

Informatii suplimentare, inclusiv informatii cu privire la drepturile actionarilor, se gasesc pe site-ul www.sinteza.ro sau se pot obtine contactand Societatea la adresa de e-mail sinteza@sinteza.ro

 

 

                                             PRESEDINTELE CONSILIULUI   DE ADMINISTRATIE

                                                                        ALEXANDRU   SAVIN

 

 

       

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.