joi | 16 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SPHERA FRANCHISE GROUP - SFG

Erata la Convocatorul AGOA din data de 26/29.04.2024

Data Publicare: 26.03.2024 14:42:03

Cod IRIS: 7641F

 

 

Catre:

BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

 

 

RAPORT CURENT 12/2024

Intocmit in conformitate cu Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, si/sau Codul Bursei de Valori Bucuresti.

Data raportului

26.03.2024

Denumirea societatii

Sphera Franchise Group SA

Sediul social

Bucuresti, Romania     

Adresa

Calea Dorobantilor nr. 239, et. 2, Bucuresti Sector 1

Telefon / Fax

+40 21 201 17 57 / +40 21 201 17 59

Email

investor.relations@spheragroup.com

Nr. inreg. la ONRC

J40/7126/2017

Cod unic de inregistrare

RO 37586457

Capital social subscris si varsat

581.990.100 RON       

Numar total de actiuni

38.799.340     

Simbol

SFG

Piata de tranzactionare

Bursa de Valori Bucuresti, Segmentul Principal, Categoria Premium

Evenimente importante de raportat: Erata la Convocatorul AGOA din data de 26/29.04.2024

Conducerea Sphera Franchise Group S.A. (denumita in continuare "Grupul") informeaza piata cu privire la faptul ca, in cadrul Convocatorului Adunarii Generale Ordinara a Actionarilor (AGOA) Companiei, publicat prin intermediul Raportului Curent nr. 10 din data de 25.03.2024, dintr-o eroare de tehnoredactare, exclusiv in versiunea in limba romana a convocatorului AGOA, a intervenit o eroare materiala in ceea ce priveste punctul 7 de pe ordinea de zi.

Astfel, punctul 7 de pe ordinea de zi AGOA se va citi astfel:  „Aprobarea propunerii Consiliului de Administratie de distribuire a dividendelor din profitul net nedistribuit aferent exercitiilor financiare 2022-2023, precum si aprobarea fixarii unui dividend brut/actiune in valoare de 1,05 Lei.

Documentele suport aferente punctului 7 de pe ordinea de zi AGOA contin textul corect. Restul prevederilor indicate in Convocatorul AGOA si AGEA raman neschimbate.

Convocatorul modificat este anexat acestui raportul curent.

DIRECTOR GENERAL

DIRECTOR FINANCIAR

Calin Ionescu

Valentin Budes

 


 

CONVOCATOR

 

Consiliul de Administratie al societatii Sphera Franchise Group S.A., societate pe actiuni administrata in sistem unitar si functionand in conformitate cu legile din Romania, cu sediul social in Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, inregistrata la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, sub nr. J40/7126/2017, CUI 37586457 (numita in continuare "Societatea"), in conformitate cu prevederile art. 117 din Legea 31/1990 privind societatile, republicata, astfel cum a fost modificata si completata ("Legea 31/1990"), ale Legii 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, astfel cum a fost modificata si completata ("Legea 24/2017"), ale Regulamentului 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata (”Regulamentul 5/2018”), coroborate cu art. 10 din actul constitutiv al Societatii,

 

CONVOACA

ADUNAREA GENERALA ORDINARA A ACTIONARILOR ("AGOA")

 

in data de 26.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei) la sediul societatii situat in Calea Dorobanti nr. 239, et. 2 - Sala Ateneu, Sector 1, Bucuresti, Romania, pentru toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor tinut de Depozitarul Central S.A. la sfarsitul zilei de 17.04.2024, stabilita ca data de referinta pentru tinerea AGOA, avand urmatoarea ordine de zi:

1.    Aprobarea situatiilor financiare anuale individuale si situatiilor financiare anuale consolidate ale Societatii, aferente exercitiului financiar incheiat la data de 31.12.2023, intocmite in conformitate OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara si a Raportului anual al Consiliului de Administratie, pe baza raportului auditorului financiar statutar.

2.    Aprobarea descarcarii de gestiune a consiliului de administratie al Societatii pentru exercitiul anului financiar incheiat la data de 31.12.2023.

3.    Aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Societatii si a planului de activitate pentru anul financiar 2024, la nivel consolidat.

4.    Vot consultativ al AGOA cu privire la Raportul de Remunerare al Societatii, aferent anului financiar incheiat la 31 decembrie 2023, avand in vedere prevederile art. 107, paragraful (6) din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, republicata.

5.    Aprobarea remuneratiei lunare cuvenita membrilor Consiliului de administratie, in cuantum de 4000 euro net/luna/membru, 4000 euro net/luna pentru Presedintele Consiliului de administratie si 200 euro net/luna/sedinta, ca remuneratie suplimentara pentru membrii Consiliului de administratie care vor fi si membri in comitetele consultative, in limita a 8 (opt) sedinte anuale ale fiecarui comitet consultativ. Remuneratiile astfel stabilite vor fi valabile incepand cu data tinerii prezentei sedinte AGOA si pana la data urmatoarei sedinte AGOA prin care se va aproba cuantumul indemnizatiilor lunare ale administratorilor si/sau a remuneratiilor suplimentare.

6.    Aprobarea Politicii de remunerare a Societatii, versiune revizuita, in conformitate cu prevederile art. 106 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, republicata.

7.    Aprobarea propunerii Consiliului de Administratie de distribuire a dividendelor din profitul net nedistribuit aferent exercitiilor financiare 2022-2023, precum si aprobarea fixarii unui dividend brut/actiune in valoare de 1,05 Lei.

8.    Aprobarea datei de 06.06.2024 ca data a platii dividendelor („Data platii”).

9.    Aprobarea datei de inregistrare ca fiind 17.05.2024 si a ex-date ca fiind 16.05.2024, pentru identificarea actionarilor care urmeaza a beneficia de drepturi rezultate din hotararile AGOA si asupra carora se rasfrang efectele hotararilor AGOA, inclusiv dar fara a se limita la identificarea actionarilor care vor beneficia de dividende, in conformitate cu legea aplicabila.

10.  Aprobarea Planului de Acordare de Optiuni pentru Directorii Sphera pentru anul 2023 („SOP”) si ratificarea deciziei Consiliului de Administratie al Societatii nr. 2 din data de 28.02.2024, privind acordarea remuneratiei variabile pe baza de actiuni Directorilor Eligibili ai Societatii, pentru activitatea desfasurata in anul 2023.

11.  Mandatarea Consiliului de Administratie si, in mod individual membrii acestuia, in vederea indeplinirii tuturor si oricaror operatiuni si/sau proceduri necesare si utile pentru implementarea punctului 10 de mai sus, in limitele legale si statutare, identificarea criteriilor de alocare, determinarea numarului de actiuni ce urmeaza a fi distribuite efectiv, perioada de exercitare a drepturilor, identificarea beneficiarilor, numirea intermediarului, intocmirea si publicarea documentelor de informare in conditiile legii, precum si pentru derularea si implementarea programelor viitoare de tip “stock option plan”.

12.  Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie pentru a semna in mod valabil hotararile AGOA si pentru a indeplini, in numele si pe seama Societatii, toate formalitatile necesare in fata Registrului Comertului, Monitorului Oficial si/sau oricaror altor autoritati publice si/sau private legate de inregistrarea/publicarea hotararilor adoptate de AGOA, inclusiv sa achite orice taxe, sa solicite si sa primeasca/semneze orice documente in acest sens si/sau legate de aducerea la indeplinire a hotararilor adoptate de prezenta AGOA, semnatura sa fiind pe deplin valabila si opozabila Societatii.

Presedintele Consiliului de Administratie poate, la randul sau, sa imputerniceasca si sa acorde autoritate oricarei terte persoane pe care o considera corespunzatoare, in vederea indeplinirii in totalitate sau in parte a sarcinilor mai sus mentionate, in limitele mandatului acordat, semnatura sa fiind pe deplin valabila si opozabila Societatii.

SI

ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR (”AGEA”)

 

in data de 26.04.2024, ora 13:00 (ora Romaniei) la sediul societatii situat in Calea Dorobanti nr. 239, et. 2 - Sala Ateneu, Sector 1, Bucuresti, Romania, pentru toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor tinut de Depozitarul Central S.A. la sfarsitul zilei de 17.04.2024, stabilita ca data de referinta pentru tinerea AGEA, avand urmatoarea ordine de zi:

 

1.    Aprobarea contractarii de catre Societate, in calitate de imprumutat si/sau debitor, dupa caz, alaturi de US Food Network SA (imprumutat si/sau debitor, dupa caz), a unei facilitati interna neangajanta de credit, in suma maxima de 3.500.000 EUR (treimilioanecincisutemii Euro) („Facilitatea”), ce urmeaza sa fie acordata de catre CITIBANK EUROPE PLC, DUBLIN – SUCURSALA ROMANIA, inregistrata in Romania la Registrul Comertului cu numarul J40/21058/17.12.2008, Cod unic de inregistrare 24882493, Cod de inregistrare fiscala RO24882493, inregistrata in Registrul institutiilor de credit sub nr. RB-PJS-40-065 din 22.12.2008, (“Banca”), in baza unui Contract Cadru pentru Acordarea de Credite Bancare, in temeiul caruia Societatea va putea solicita acordarea unui Tip de credit, in termenii si conditiile de utilizare acordate de Banca, si anume:

a. Emitere de Garantii bancare conform urmatorilor termeni:

(i) scop Emiterea de garantii utilizate de Imprumutati inclusiv pentru Garantii bancare emise la solicitarea unor entitati din Grupul Imprumutatilor, dar pentru care Imprumutatii isi asuma toate obligatiile aici mentionate;

(ii) valuta: RON/EUR

(iii) suma maxima disponibila: Echivalentul a 3.500.000 EUR (treimilioanecincisutemii Euro) 

(iv) durata fiecarei Trageri: maxim 12 luni sau maxim 12 luni cu clauza de extindere.

Banca isi rezerva dreptul de a nu extinde/prelungi Garantiile bancare emise. In aceasta situatie, Banca va notifica Imprumutatul cu cel putin 60 de zile inainte de data expirarii respectivelor Garantii bancare.

(v) comisioane:

1. Comisioane aplicabile Scrisorilor de Garantie emise pentru garantarea obligatiilor Imprumutatilor si a unor entitati din Grupul Imprumutatilor, din Romania:

Comision de emitere: 0.6% pe an, aplicat la valoarea fiecarei Trageri (Scrisori de Garantie Bancara), platibil anticipat;

2. Comisioane aplicabile Scrisorilor de Garantie emise pentru garantarea obligatiilor Imprumtuatilor si a unor entitati din Grupul Imprumutatilor, din afara Romaniei*:

Comision de emitere: 500 USD / an  platibil pentru  fiecare Scrisoare de Garantie emisa

Comision de revizuire legala: 500 USD  platibil la emiterea fiecarei Scrisori de Garantie non standard

Comision de autentificare a semnaturii Bancii: 300 USD platibil la emiterea fiecarei Scrisori de Garantie pentru care beneficiarul solicita autentificarea semnaturii Bancii.

Comision de transmiterea prin posta/curier:  200 USD pentru fiecare Scrisoarea de Garantie emisa, platibil in cazul in care se  solicita transmiterea Scrisorii de Garantie in original.

*Nota: aceste comisioane pot suferi modificari functie de decizia subsidiarei Citigroup Inc. din tara in care se solicita emiterea

(vi) alte comisioane: dupa caz, emiterea poate implica si plata unor comisioane, altele decat cele mentionate mai sus, care vor fi comunicate punctual de catre Banca la momentul transmiterii solicitarii de emitere

 

b. Emitere de Acreditive, conform urmatorilor termeni:

(i) scop: emiterea de acreditive de import utilizate de Imprumutati inclusiv pentru Acreditive  emise la solicitarea unor entitati din Grupul Imprumutatilor, dar pentru care Imprumutatii isi asuma toate obligatiile aici mentionate;

(ii) tip: la vedere si cu plata amanata

(iii) valuta: RON/EUR

(iv) suma maxima disponibila: Echivalentul a 3.500.000 EUR (treimilioanecincisutemii Euro)

(v) durata fiecarei Trageri: maxim 12 luni sau maxim 12 luni cu clauza de extindere.

Banca isi rezerva dreptul de a nu extinde/prelungi Garantiile bancare emise. In aceasta situatie, Banca va notifica Imprumutatul cu cel putin 60 de zile inainte de data expirarii respectivelor Garantii bancare.

(vi) comisioane:

1. Comisioane aplicabile Acreditivelor emise pentru garantarea obligatiilor Imprumutatilor si a unor entitati din Grupul Imprumutatilor, din Romania:

Comision de emitere: 0.6% pe an, aplicat la valoarea fiecarei Trageri (Acreditive), platibil anticipat;

2. Comisioane aplicabile Acreditivelor emise pentru garantarea obligatiilor Imprumutatului si a unor entitati din Grupul Imprumutatului, din afara Romaniei*:

Comision de emitere: 500 USD / an  platibil pentru fiecare Acreditiv emis

Comision de revizuire legala: 500 USD  platibil la emiterea fiecarui Acreditiv non standard

Comision de autentificare a semnaturii Bancii: 300 USD platibil la emiterea fiecarui Acreditiv pentru care beneficiarul solicita autentificarea semnaturii Bancii.

Comision de transmiterea prin posta/curier:  200 USD pentru fiecare fiecarui Acreditiv emis, platibil in cazul in care se solicita transmiterea Acreditivului in original.

*Nota: aceste comisioane pot suferi modificari functie de decizia subsidiarei Citigroup Inc. din tara in care se solicita emiterea

(vii) alte comisioane: dupa caz, emiterea poate implica si plata unor comisioane, altele decat cele mentionate mai sus, care vor fi comunicate punctual de catre Banca la momentul transmiterii solicitarii de emitere.

In niciun moment suma maxima totala utilizata in cadrul Tipurilor de credit prevazute la lit. a. si b.  nu va putea depasi suma maxima disponibila de 3.500.000 EUR (treimilioanecincisutemii Euro) (sau echivalent).

Comision de acordare/revizie Facilitate: 0,5% din suma maxima a Facilitatii, platibil de catre Imprumutati, la acordare si la fiecare aniversare anuala.

2.    Constituirea, in favoarea Bancii, in baza unui contract de garantie corespunzator, a garantiilor de prim rang in termenii si conditiile Bancii, in scopul garantarii platii tuturor sumelor datorate in baza oricaruia dintre Tipurile de credit aferente Facilitatii de la punctul 1 de pe ordinea de zi AGEA, respectiv:

a.     Ipoteca mobiliara asupra conturilor bancare ale Debitorilor deschise la Banca.

 

3.    Semnarea, alaturi de US Food Network SA, in calitate de imprumutati si/sau debitori, dupa caz, a documentatiei necesare contractarii/obtinerii Facilitatii mai sus, a Contractului Cadru pentru Acordarea de Credite Bancare, a Contractului de ipoteca mobiliara asupra conturilor bancare, a actelor aditionale la aceste contracte (inclusiv, dar fara a se limita la cele privind prelungirea Facilitatii), inclusiv a anexelor acestora, ce urmeaza sa semneze de catre Societate, in conditiile, termenii si costurile solicitate de Banca, precum si a tuturor si oricaror altor documente si/sau acte accesorii in legatura cu sau referitoare la contractele mentionate anterior, necesare utilizarii Facilitatii, si/sau a cererilor de utilizare/rambursare si/sau a oricaror altor documente necesare sau in legatura cu acestea. 

 

4.    Imputernicirea Directorului General si/sau a Directorului Financiar ai Societatii, pentru ca, impreuna si/sau separat, sa reprezinte cu puteri depline Societatea in relatia cu Banca in vederea negocierii si semnarii, in mod valabil, in numele si pe seama Societatii, a termenilor si conditiilor documentatiei de la pct. 3 mai sus, necesara contractarii/utilizarii Facilitatii, precum si a oricaror cereri de utilizare/rambursare si/sau a oricaror altor documente necesare sau in legatura cu documentele mai sus mentionate precum si in vederea indeplinirii oricarei formalitati pentru punerea in executare a hotararilor de mai sus, decizia si semnatura acestora fiind pe deplin valabile si opozabile Societatii, in limita mandatului acordat. 

Directorului General al Societatii si/sau a Directorului Financiar pot, la randul lor, sa imputerniceasca si sa acorde autoritate oricarei terte persoane pe care o considera corespunzatoare, in vederea indeplinirii in totalitate sau in parte a sarcinilor mai sus mentionate, in limitele mandatului acordat.

5.    Autorizarea dobandirii, de catre Societate, direct sau prin intermediul unei persoane actionand in nume propriu, dar pe seama Societatii, a unui numar maxim de 75.346 de actiuni proprii (maxim 0,194194% din capitalul social existent la data aprobarii prezentului punct de catre AGEA), pentru o perioada maxima de 18 luni de la data publicarii hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a IV-a, la un pret pe actiune cuprins intre 5 RON si 50 RON, valoarea nominala a actiunilor proprii astfel dobandite de Societate, inclusiv a celor aflate deja in portofoliul sau neputand depasi pragul de 10% din capitalul social subscris al Societatii, in vederea acordarii acestora (i) membrilor conducerii Societatii in scopul implementarii Planului de Acordare de Optiuni pentru Directorii Sphera pentru anul 2023, precum si (ii) unor membri ai conducerii unora dintre filialele Societatii. Tranzactiile de rascumparare pot avea drept obiect doar actiuni platite integral si vor fi efectuate doar din profitul distribuibil sau din rezervele disponibile ale Societatii, inscrise in ultima situatie financiara anuala aprobata, cu exceptia rezervelor legale. Achizitionarea actiunilor se va realiza prin operatiuni in piata, in scopul dobandirii a maxim 75.346.

 

6.    Mandatarea Consiliului de Administratie al Societatii in vederea indeplinirii tuturor si oricaror operatiuni si/sau proceduri necesare si utile cu privire la implementarea punctului nr. 5 de mai sus.

7.    Aprobarea autorizarii Consiliului de Administratie al Societatii in vederea dobandirii, direct sau prin intermediul unei persoane actionand in nume propriu, dar pe seama Societatii, a unui numar maxim de 600.000 de actiuni proprii (maxim 1.546418% din capitalul social existent la data aprobarii prezentului punct de catre AGEA), la un pret pe actiune cuprins intre 5 RON si 50 RON, in scopul reducerii capitalului social al Societatii, prin anularea actiunilor rascumparate, in temeiul art. 207 alin. (1) litera (c) din Legea nr. 31/1990 si imputernicirea Consiliului de Administratie  in vederea indeplinirii  tuturor si oricaror operatiuni si/sau proceduri necesare si utile, intr-un interval maxim de timp de 24 (doua-zeci-si-patru) de luni de la data prezentei AGEA. Implementarea acestui program de rascumparare se va face numai din surse proprii. 

8.    Aprobarea datei de 17.05.2024 ca data de inregistrare, pentru identificarea actionarilor care urmeaza a beneficia de drepturi rezultate din hotararile AGEA si asupra carora se rasfrang efectele hotararilor AGEA, in conformitate cu legea aplicabila.

9.    Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie al Societatii pentru a semna in mod valabil hotararile adoptate de prezenta AGEA si pentru a indeplini, in numele si pe seama Societatii, toate formalitatile necesare in fata Registrului Comertului, Monitorului Oficial si/sau oricaror altor autoritati publice si/sau private legate de inregistrarea/publicarea hotararilor adoptate de AGEA, inclusiv sa achite orice taxe, sa solicite si sa primeasca/semneze orice documente in acest sens si/sau legate de aducerea la indeplinire a hotararilor adoptate de prezenta AGEA, semnatura sa fiind pe deplin valabila si opozabila Societatii.

Presedintele Consiliului de Administratie poate, la randul sau, sa imputerniceasca si sa acorde autoritate oricarei terte persoane pe care o considera corespunzatoare, in vederea indeplinirii in totalitate sau in parte a sarcinilor mai sus mentionate, in limitele mandatului acordat.

 

Doar persoanele care sunt inregistrate ca actionari la data de referinta 17.04.2024 ("Data de Referinta") in registrul actionarilor Societatii tinut de Depozitarul Central S.A. au dreptul de a participa si de a vota in cadrul AGOA/AGEA.

 

Propuneri ale actionarilor privind adunarea generala a actionarilor

Unul sau mai multi actionari reprezentand, individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social al Societatii (denumiti in cele ce urmeaza "Initiatori") are/au dreptul:

a)    de a introduce puncte pe ordinea de zi a AGOA/AGEA, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre adoptare de AGOA/AGEA; si

b)    de a prezenta proiecte de hotarare pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a AGOA/AGEA.

Cererile Initiatorilor cu privire la introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi, precum si proiectele de hotarari pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a AGOA/AGEA, insotite de copia actului de identitate valabil al Initiatorului, pot fi inaintate dupa cum urmeaza:

a)     depuse la registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, pana la data de 09.04.2024, ora 17:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

b)    transmise catre registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, prin orice forma de curierat cu confirmare de primire, astfel incat sa fie inregistrat ca fiind primit la registratura Societatii pana la data de 09.04.2024, ora 17:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

c)     transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, incorporata conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, pana la data de 09.04.2024, ora 17:00 (ora Romaniei), la adresa de e-mail AGA@spheragroup.com, mentionand la subiect "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024".

Ordinea de zi completata cu punctele propuse de actionarii sus-mentionati va fi publicata cu indeplinirea cerintelor prevazute de lege si de actul constitutiv pentru convocarea AGOA/AGEA cu cel putin 10 zile inainte de data AGOA/AGEA.

 

Intrebari referitoare la adunarea generala a actionarilor

Actionarii Societatii, indiferent de nivelul participatiei la capitalul social, pot depune intrebari in scris privind punctele de pe ordinea de zi a AGOA/AGEA, insotite de copia actului de identitate valabil al actionarului, astfel:

a)    depuse la registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 25.04.2024, ora 17:00  (ora Romaniei);

b)    transmise catre registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, prin orice forma de curierat cu confirmare de primire, astfel incat sa fie inregistrate ca fiind primite la registratura Societatii pana la data de 25.04.2024, ora 17:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

c)     transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa de e-mail AGA@spheragroup.com, mentionand la subiect: "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 25.04.2024, ora 17:00 (ora Romaniei).

 

Participarea la adunarea generala a actionarilor

Accesul actionarilor inregistrati in registrul actionarilor la Data de Referinta si indreptatiti sa participe la AGOA/AGEA este permis prin simpla proba a identitatii acestora, facuta, (i) in cazul actionarilor persoane fizice, cu actul de identitate al acestora sau, (ii) in cazul actionarilor persoanelor juridice, cu actul de identitate al reprezentantului legal, iar (iii) in cazul actionarilor persoanelor juridice si al actionarilor persoane fizice reprezentate, cu imputernicirea data persoanei care le reprezinta, cu respectarea prevederilor legale aplicabile in materie.

Actionarii inregistrati la Data de Referinta in registrul actionarilor Societatii tinut de Depozitarul Central S.A. pot participa personal (fizic sau online) sau prin reprezentare in AGOA/AGEA, fiecare actionar avand dreptul de a desemna orice alta persoana fizica sau juridica in calitate de reprezentant pentru a participa si a vota in numele sau in cadrul AGOA/AGEA, cu respectarea prevederilor art. 105 din Legea nr. 24/2017.

Un actionar poate desemna o singura persoana sa il reprezinte la AGOA/AGEA. Cu toate acestea, daca un actionar detine actiuni ale Societatii in mai multe conturi de valori mobiliare, aceasta restrictie nu il va impiedica sa desemneze un reprezentant separat pentru actiunile detinute in fiecare cont de valori mobiliare cu privire la o anumita adunare generala. Totusi, actionarului i se interzice sa exprime voturi diferite in baza actiunilor detinute de acesta in capitalul social al Societatii.

In cazul participarii prin reprezentare, actionarul va desemna un reprezentant printr-o procura speciala intocmita in baza formularului de procura speciala pus la dispozitia actionarilor de catre Societate, atat in limba romana, cat si in limba engleza, sau printr-o imputernicire generala acordata in conditiile prezentate mai jos.

Un actionar poate desemna prin procura unul sau mai multi reprezentanti supleanti care sa ii asigure reprezentarea in AGOA/AGEA in cazul in care reprezentantul desemnat este in imposibilitate de a-si indeplini mandatul. In cazul in care prin procura sunt desemnati mai multi reprezentanti supleanti, trebuie indicata si ordinea in care acestia isi vor exercita mandatul.

In cazul in care un actionar este reprezentat de o institutie de credit care presteaza servicii de custodie, aceasta va putea vota in AGOA/AGEA pe baza instructiunilor de vot primite prin mijloace electronice de comunicare, fara a mai fi necesara intocmirea unei imputerniciri speciale sau generale de catre actionar. Custodele va vota in AGOA/AGEA exclusiv in conformitate si in limita instructiunilor primite de la clientii sai avand calitatea de actionari la Data de Referinta.

In situatia discutarii in cadrul AGOA/AGEA, in conformitate cu prevederile legale, a unor puncte neincluse pe ordinea de zi publicata, imputernicitul poate vota pe marginea acestora conform interesului actionarului reprezentat.

Procura Speciala

Procura speciala este valabila doar pentru AGOA/AGEA pentru care a fost solicitata. Procura speciala poate fi acordata doar prin utilizarea formularului de procura speciala pus la dispozitia actionarilor de catre Societate conform sectiunii Alte prevederi cu privire la adunarea generala a actionarilor de mai jos.

Reprezentantul are obligatia sa voteze in conformitate cu instructiunile formulate de actionarul care l-a desemnat. Procurile speciale trebuie sa contina instructiuni specifice de vot pentru fiecare punct de pe ordinea de zi a AGOA/AGEA.

In cazul procurii speciale, un exemplar original, completat in limba romana sau in limba engleza si semnat de actionar, impreuna cu o copie a actului de identitate al actionarului si al reprezentantului, se vor transmite Societatii astfel:

a)    depuse la registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei);

b)    transmise catre registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, prin orice forma de curierat cu confirmare de primire, astfel incat sa fie inregistrate ca fiind primite la registratura Societatii pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

c)     transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa de e-mail AGA@spheragroup.com, mentionand la subiect: "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei).

In toate cazurile, reprezentantul va prezenta organizatorilor AGOA/AGEA un exemplar original al procurii speciale la inregistrare.

Procura generala

Procura generala va fi valabila numai daca: (i) este acordata pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, daca partile nu au prevazut in mod expres un termen mai mare, (ii) permite in mod expres reprezentantului actionarului care a acordat o astfel de procura sa voteze in toate aspectele aflate in dezbaterea adunarilor generale ale actionarilor Societatii, inclusiv in ceea ce priveste acte de dispozitie si (iii) este acordata de catre actionar, in calitate de client, unui intermediar definit conform art. 2 alin. (1) pct. 19 din Legea 24/2017 sau unui avocat.

Actionarii Societatii nu pot fi reprezentati in AGOA/AGEA pe baza procurii generale de catre o persoana care se afla intr-o situatie de conflict de interese ce poate aparea in special in unul dintre urmatoarele cazuri:

a)     este un actionar majoritar al Societatii, sau o alta entitate, controlata de respectivul actionar;

b)     este membru al unui organ de administrare, de conducere sau de supraveghere al Societatii, al unui actionar majoritar sau al unei entitati controlate, conform celor prevazute la lit. a);

c)     este un angajat sau un auditor al Societatii ori al unui actionar majoritar sau al unei entitati controlate, conform celor prevazute la lit. a);

d)     este sotul, ruda sau afinul pana la gradul al patrulea inclusiv al uneia dintre persoanele fizice prevazute la lit. a) - c).

Procura generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii: 1. numele/denumirea actionarului; 2. numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda procura); 3. data procurii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale; procurile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea procurilor datate anterior; 4. precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin procura generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva procura generala.

Procura generala inceteaza in conformitate cu alin. 2 al art. 202 din Regulamentul nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, astfel cum a fost modificat si completat, emis de Autoritatea de Supraveghere Financiara (in continuare, „R5/2018”).

Inainte de prima ei utilizare, o copie a procurii generale semnata de actionar si avand continutul minim prevazut de R5/2018, cuprinzand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului, impreuna cu o copie a actului de identitate al actionarului si o declaratie pe proprie a intermediarului sau a avocatului conform celor de mai jos se vor transmite Societatii astfel:

a)    depuse la registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR Sphera Franchise Group S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei);

b)    transmise catre registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, prin orice forma de curierat cu confirmare de primire, astfel incat sa fie inregistrate ca fiind primite la registratura Societatii pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR SPHERA FRANCHISE GROUP S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

c)     transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa de e-mail AGA@spheragroup.com, mentionand la subiect: "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR SPHERA FRANCHISE GROUP S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei).

Declaratia pe propria raspundere data de reprezentantul legal al intermediarului sau de avocatul care a primit imputernicirea de reprezentare prin imputernicirea generala va specifica urmatoarele:

a)    imputernicirea este acordata de respectivul actionar, in calitate de client, intermediarului sau, dupa caz, avocatului;

b)    imputernicirea generala este semnata de actionar, inclusiv prin atasare de semnatura electronica extinsa, daca este cazul.

Declaratia trebuie depusa in original, semnata si, dupa caz, stampilata, fara indeplinirea altor formalitati in legatura cu forma acesteia. Declaratia se depune la Societate odata cu procura generala, in conditiile si termenele prevazute mai sus.

Copiile ale procurilor generale cuprinzand mentiunea conformitatii cu originalul sunt retinute de Societate, facandu-se mentiune despre aceasta in procesul-verbal al AGOA/AGEA.

 

Alte prevederi privind reprezentarea

Actionarii pot sa isi desemneze si sa isi revoce reprezentantul prin mijloace electronice de transmisie a datelor, revocarea urmand a-si produce efecte si a fi opozabila Societatii daca a fost receptionata de Societate pana la termenul limita pentru depunerea/transmiterea procurilor.

Imputernicitul nu poate fi substituit de o alta persoana decat in cazul in care acest drept i-a fost conferit in mod expres de catre actionar in imputernicire. In conditiile in care persoana imputernicita este o persoana juridica, aceasta poate sa isi exercite mandatul primit prin intermediul oricarei persoane ce face parte din organul sau de administrare sau conducere sau dintre angajatii sai.

 

Votul prin corespondenta

Actionarii Societatii inregistrati la Data de Referinta in registrul actionarilor Societatii tinut de Depozitarul Central S.A. au posibilitatea de a vota prin corespondenta prin utilizarea formularului de buletin de vot pentru votul prin corespondenta pus la dispozitia actionarilor de catre Societate, atat in limba romana, cat si in limba engleza, pe web-site-ul Societatii sau in platforma de vot electronic.

Votul prin corespondenta poate fi exprimat de catre un reprezentant conventional al actionarului numai in situatia in care acesta a primit din partea respectivului actionar o imputernicire speciala/generala care se depune la Societate in conformitate cu art. 105 din Legea nr. 24/2017. Daca persoana care reprezinta actionarul prin participare personala la AGOA/AGEA este alta decat cea care a exprimat votul prin corespondenta, atunci pentru valabilitatea votului sau aceasta prezinta secretarului de sedinta al AGOA/AGEA o revocare scrisa a votului prin corespondenta semnata de actionar sau de reprezentantul care a exprimat votul prin corespondenta. Acest lucru nu este necesar daca actionarul sau reprezentantul legal al acestuia este prezent personal in cadrul AGOA/AGEA.

In cazul votului prin corespondenta, buletinele de vot, completate in limba romana sau engleza si semnate, impreuna cu o copie a actului de identitate al actionarului si al reprezentantului, pot fi inaintate dupa cum urmeaza:

a)    depuse la registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR SPHERA FRANCHISE GROUP S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei);

b)    transmise catre registratura Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et.2, biroul 4, sector 1, prin orice forma de curierat cu confirmare de primire, astfel incat sa fie inregistrate ca fiind primite la registratura Societatii pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei), in plic inchis, cu mentiunea scrisa clar si cu majuscule "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR SPHERA FRANCHISE GROUP S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024";

c)   transmise prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata, conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, la adresa de e-mail AGA@spheragroup.com, mentionand la subiect: "PENTRU ADUNAREA GENERALA A ACTIONARILOR SPHERA FRANCHISE GROUP S.A. DIN DATA DE 26/29 APRILIE 2024" pana la data de 24.04.2024, ora 12:00 (ora Romaniei).

Formularele de vot prin corespondenta pot fi transmise electronic prin intermediul a mijloace electronice de vot conform art.197 al Regulamentului 5/2018 al A.S.F. privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata. Identificarea si exprimarea votului prin corespondenta electronic se face prin accesarea link-ului: https://sfg.evote.ro.

 

Formulare de vot electronic pot fi transmise oricand de la inceperea votului pana in sesiunea live a adunarii generale a actionarilor, ultima optiune de vot transmisa fiind cea inregistrata.

 

In situatia in care actionarul care si-a exprimat votul prin corespondenta participa la adunarea generala personal sau prin reprezentant (sub rezerva ca o procura speciala/generala a fost transmisa cu respectarea conditiilor mentionate in prezentul convocator), votul prin corespondenta exprimat pentru acea AGOA/AGEA va ramane valabil doar daca actionarul nu isi exprima personal sau prin reprezentant o alta optiune de vot.

 

Votul prin mijloace electronice

Actionarii Societatii inregistrati la Data de Referinta in registrul actionarilor Societatii tinut de Depozitarul Central S.A. au posibilitatea de a vota prin intermediul mijloacelor electronice, conform art.197 al Regulamentului 5/2018 al ASF privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.

Pentru transmiterea in mod electronic a voturilor, actionarii vor utiliza mijloace electronice de vot, prin accesarea link-ului https://sfg.evote.ro de pe orice dispozitiv conectat la internet. Pentru identificare si acces online in cadrul AGOA/AGEA actionarii pun la dispozitie urmatoarele informatii:

a) Persoanele fizice:

· Nume Prenume

· Cod Numeric Personal (CNP)

· Adresa email

· Copie Carte Identitate *

· Numar telefon (optional)

sau

se pot conecta direct utilizand credentialele de acces generate in urma identificarii prin intermediul Platformei de Inrolare Investitori dezvoltata de Depozitarul Central: https://www.roclear.ro/Inrolare-Investitori

b) Persoanele juridice:

· Denumire persoana juridica

· Cod unic de inregistrare (CUI)

· Nume Prenume reprezentant legal

· Cod Numeric Personal (CNP) reprezentat legal

· Adresa email

· Carte identitate reprezentant legal * (buletin de identitate, carte de identitate, pasaport, permis de sedere)

· Copie a Certificatului Constatator eliberat de Registrul Comertului, sau orice document echivalent emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul persoana juridica este inmatriculat in mod legal, prezentat in original sau in copie conform cu originalul. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului persoana juridica vor fi emise cu cel mult 30 de zile inainte de data de referinta * .

· Numar telefon (optional)

 

Documentele prezentate intr-o alta limba decat engleza vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat in limbile romana/engleza.

 

Copia electronica a documentelor mai sus mentionate va fi incarcata online (upload) in campuri dedicate. Fisierele ce pot fi incarcate pot avea una dintre urmatoarele extensii: .jpg, .pdf, .png.

 

Actionarii se pot conecta si vota ori de cate ori doresc in intervalul desemnat votului prin corespondenta si/sau live, ultima optiune de vot fiind cea inregistrata.

 

Identificarea facuta de Societate in cazul persoanelor fizice da acces la Adunarile Generale ale Societatii in situatia in care respectiva persoana fizica este actionar la datele de referinta aferente.

 

Identificarea facuta de Societate in cazul persoanelor juridice, procurilor speciale sau generale da acces la Adunarile Generale ale Societatii dupa probarea de fiecare data a validitatii reprezentatului legal, respectiv al persoanei imputernicite.

Actionarii prezenti fizic in in cadrul AGOA/AGEA pot opta pentru exprimarea voturilor prin intermediul buletinelor de vot tiparite sau prin utilizarea mijloacelor electronice de vot.

In situatia in care in urma procesului de identificare apar neconcordante intre datele oferite de actionar si cele din Registrul actionarilor la Data de Referinta, actionarul va fi instiintat si va fi indrumat sa contacteze Departamentul Relatia cu investitorii, la numarul de telefon 021.201.17.57.

Societatea va asigura confidentialitatea Datelor cu Caracter Personal si va Prelucra Datele cu Caracter Personal exclusiv in scopul desfasurarii sedintei AGOA/AGEA si implementarii / inregistrarii hotararilor adoptate, conform prevederilor legale aplicabile.

 

Alte prevederi cu privire la adunarea generala a actionarilor

In cazul actionarilor persoane juridice sau a entitatilor fara personalitate juridica, calitatea de reprezentant legal se constata in baza listei actionarilor de la Data de Referinta, primita de la Depozitarul Central S.A.. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal intocmite intr-o limba straina, alta decat limba engleza, vor fi insotite de o traducere realizata de un traducator autorizat in limba romana sau in limba engleza, fara a fi necesara legalizarea sau apostilarea acestor documente.

In toate cazurile descrise mai sus in care se face referire la:

a)    actele de identitate ale unei persoane se au in vedere urmatoarele documente: (i) in cazul persoanelor fizice - buletin/carte de identitate/pasaport, iar (ii) in cazul persoanelor juridice - buletin/carte de identitate/pasaport a reprezentantului legal inscris in lista actionarilor Societatii emisa de Depozitarul Central S.A.; actele de identitate care nu utilizeaza grafia latina vor fi prezentate intr-o forma tradusa astfel incat sa se asigure posibilitatea verificarii identitatii persoanei. 

b)    reprezentantul actionarilor inscris in lista actionarilor emisa de Depozitarul Central S.A., daca respectivul reprezentant nu este inscris ca atare in evidentele Depozitarului Central S.A., pentru identificarea reprezentantului actionarului persoana juridica se va transmite un certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau orice alt document echivalent, in original sau in copie conforma cu originalul emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal si care atesta calitatea de reprezentant legal, certificat sau document echivalent care sa nu fie mai vechi de 3 luni inainte de data publicarii convocatorului AGOA/AGEA.

Netransmiterea procurilor generale sau speciale/formularelor de vot prin corespondenta pana la data stabilita se sanctioneaza cu pierderea dreptului de a vota prin reprezentant/prin corespondenta in cadrul AGOA/AGEA. Procurile speciale/formularele de vot prin corespondenta care nu contin cel putin informatiile cuprinse in formularul pus la dispozitie de Societate nu sunt opozabile Societatii, nefiind opozabile Societatii nici procurile generale care nu contin informatiile minime cerute de prevederile legale.

Daca in data de 26.04.2024 (data primei convocari a AGOA/AGEA) nu se intrunesc conditiile de validitate legale si statutare pentru tinerea AGOA/AGEA, respectiva AGOA este convocata pentru 29.04.2024 in acelasi loc, la aceeasi ora si avand aceeasi ordine de zi.

La data convocarii, capitalul social al Societatii este format din 38.799.340 actiuni nominative, fiecare actiune dand dreptul la un vot, cu exceptia actiunilor proprii rascumparate de Societate, in numar de 64.800 care au dreptul de vot suspendat, potrivit art. 105 alin. (2) din Legea 31/1990.

Documentele si materialele informative referitoare la punctele incluse pe ordinea de zi a AGOA/AGEA, prezentul convocator, proiectele de hotarari, numarul total de actiuni si drepturile de vot la data convocarii, precum si formularele de procura speciala si formularele de buletin de vot prin corespondenta pentru AGOA/AGEA vor fi puse la dispozitia actionarilor, atat in limba romana, cat si in engleza, cu cel putin 30 de zile inainte de data AGOA/AGEA, la sediul social al Societatii din Romania, Bucuresti, str. Calea Dorobanti nr. 239, et. 2, biroul 4, sector 1 si vor fi disponibile pe pagina de web a Societatii (www.spheragroup.com, sectiunea Relatia cu investitorii).

Proiectele de hotarari propuse de catre actionari vor fi adaugate pe pagina de internet a Societatii de indata ce este posibil, dupa primirea lor de catre Societate.

Informatii suplimentare se pot obtine de la Departamentul Relatia cu investitorii, la numarul de telefon 021.201.17.57 si de pe website-ul Societatii www.spheragroup.com.

 

PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

Lucian HOANCA

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.