Cresterea veniturilor Purcari accelereaza cu 27% in T3 2022, in timp ce EBITDA normalizata creste cu 26%
Bucuresti, 15 noiembrie 2022
Purcari Wineries PLC (“Grupul”, “Compania”), unul din producatorii principali de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi publicarea rezultatelor pentru 9 luni 2022. Veniturile au crescut cu 20% fata de anul precedent, ajungand la 199,8 milioane RON, in al treilea trimestru cresterea accelerand la 27%. Grupul a inregistrat o performanta puternica, demonstrand rezilienta la presiunile inflationiste, marjele EBITDA si a Venitului net din T3 2022 ajungand la 29% si respectiv 19%. Cresterea EBITDA normalizata, excluzand incasarile suplimentare din tranzactia GCC inregistrata in T3 2021 fiind de +26%.
Oferta de valoare a Grupului, in formula de “lux accesibil”, a demonstrat rezilienta fata de presiunile inflationiste, economice si geopolitice, brandurile Purcari, marca de intaietate a Companiei, si Bardar, marca de brandy Premium, crescand la rate de doua cifre.
In octombrie, Grupul a facut inca un pas spre consolidarea pozitiei sale de lider al vinificatiei din Europa Centrala si de Est, prin achizitia unui pachet majoritar de 76% din Angel’s Estate, o crama cu ciclu complet din Bulgaria, cu 100 ha de vii proprii si o capacitate anuala de productie de peste un milion de sticle.
„In acest trimestru, vreau sa subliniez recolta noastra excelenta din 2022, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. A fost un an de recolta record pentru Grupul nostru si impreuna cu achizitiile de struguri din surse terte, suntem pregatiti sa beneficiem de o structura de costuri competitiva in 2023. Acesta fapt este unul important, avand in vedere presiunile inflationiste continue, mai ales dupa sezonul agricol dificil din 2021. Suntem foarte optimisti cu privire la 2023.”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv Purcari Wineries PLC.
Repere cheie
· Romania: +11% crestere a veniturilor in 9 luni 2022 si +17% in T3 2022. Crestere de doua cifre pentru Purcari cu performanta puternica a seriei Nocturne in HoReCa. Bardar, crestere rapida fata de anul trecut cu o cerere marita in conturile cheie, desi de la o baza mai mica.
· Moldova: +29% in 9 luni 2022, tendinta ascendenta continuand pe toate canalele, toate brandurile avand o performanta puternica atat ca valoare cat si volum.
· Polonia: +11% in 9 luni 2022, continuand acordarea prioritatii marjelor fata de volum si crescand ponderea vanzarilor Premium. Focusarea pe segmentul Premium da roade, vanzarile Purcari si Bardar crescand cu +5pp pe an, pana la 7% din vanzarile totale ale Grupului in Polonia pentru 9 luni 2022.
· Asia: +56% crestere a vanzarilor, toate marcile aratand o tractiune buna. Mediul comercial si logistic provocator persista. Continuarea livrarilor prin portul Constanta din Romania (vs. Odesa, anterior).
· Ucraina: +4% in T3 fata de anul trecut, primul trimestru de crestere in 2022, vanzarile la 9 luni fiind la nivelurile din jumatatea anului 2021. Mentinerea echipei locale, vanzari doar cu plata in avans de 100%.
Informatii financiare selectate
|
Tr. III 2022
|
Tr. III 2021
|
∆ Tr.III
|
9 luni 2022
|
9 luni 2021
|
∆ 9 luni
|
Venituri
|
75.891.658
|
59.908.834
|
27%
|
199.771.709
|
166.439.683
|
20%
|
Profit brut
|
31.895.171
|
31.626.149
|
1%
|
90.553.843
|
84.937.175
|
7%
|
% Marja Bruta
|
42%
|
53%
|
(11 pp)
|
45%
|
51%
|
(6 pp)
|
EBITDA
|
22.084.229
|
23.055.027
|
-4%
|
60.707.551
|
58.159.950
|
4%
|
% Marja EBITDA
|
29%
|
38%
|
(9 pp)
|
30%
|
35%
|
(5 pp)
|
Profit Net
|
14.492.459
|
19.413.080
|
-25%
|
35.369.575
|
39.786.982
|
-11%
|
% Marja profit net
|
19%
|
32%
|
(13 pp)
|
18%
|
24%
|
(6 pp)
|
EBITDA normaliza1
|
22.084.229
|
17.527.406
|
26%
|
60.707.551
|
52.632.329
|
15%
|
% Marja EBITDA normalizata1
|
29%
|
29%
|
-
|
30%
|
32%
|
(1 pp)
|
Profit net normalizat1
|
14.492.459
|
14.548.774
|
0%
|
35.369.575
|
34.922.676
|
1%
|
% Marja Profit Net normalizat1
|
19%
|
24%
|
(5 pp)
|
18%
|
21%
|
(3 pp)
|
Conferinta Telefonica a Investitorilor
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare pentru 9 luni 2022 va avea loc pe 16 noiembrie la ora 11:00 EET, 10:00 CET. Rezultatele financiare preliminarea neaudiate pentru 9 luni 2022 si Prezentarea pentru conferinta telefonica sunt atasate.
Despre Purcari Wineries
Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza si Angel's Estate ) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din regiunea Europei Centrale si de Est. Grupul gestioneaza aproximativ 1450 de hectare de podgorii si opereaza sapte platforme de productie in Romania, Moldova si Bulgaria. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din Romania cu o cota de 30%, si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 40 de tari. Fondat in 1827, Chateau Purcari este cea mai premiata vinarie din regiunea Europei Centrale si de Est la Decanter Londra 2015-2021, precum si cea mai bine cotata crama pe Vivino cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 75.000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti cu simbolul WINE. Grupul este condus de Victor Bostan, un veteran cu peste 30 de ani de experienta in domeniul vinicol si este sustinut de investitori institutionali de top precum: Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton si Norges Bank.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate drept garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.